Dnes je 17. júla 2018, meniny má a zajtra

Various – So mnou môžeš rátať

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 14.02.2006

Mašinéria zvaná Slovensko hľadá SuperStar naplno roztočila svoje kolesá už po druhý raz.
Various – So mnou môžeš rátať

Mašinéria zvaná Slovensko hľadá SuperStar naplno roztočila svoje kolesá už po druhý raz. A po skúsenostiach z minulého roku, tento raz sa s ničím neváha a okamžite po piatkovej premiére sa v pondelok na trhu objavil nový hit, nový singel, novej finálovej jedenástky, nazvaný So mnou môžeš rátať.

Je to zjavné. Ešte ani poriadne nezačali, ešte ich poriadne ani nikto nepozná a už sú tu. Možno s nimi rátať a je pravdepodobne, že i do budúcnosti – Barbora Balúchová, Peter Bažík, Mária Bundová, Peter Cmorík, Petra Kepeňová, Matej Koreň, Martin Krausz, Lenka Kvaková, Alexandra Okálová, Jakub Petraník, Ivan Štroffek a Richard Vida – pekne po poriadku, pekne podľa abecedy. Budúce hviezdy.

V tejto skladbe predviedli svoje schopnosti po prvý raz. Teda väčšina. Väčšina z nich sa prvý raz ocitla v profesionálnom štúdiu, pod dohľadom profesionálov. Je len na škodu veci, že každý piatok večer budú spoločnú hymnu spievať na playback. V každom prípade sa im však podarilo urobiť nemožné. Po dvoch prefláknutých hymnických skladbách z predošlého ročníka už totiž nikto príliš neveril tomu, že sa niekomu podarí vyrobiť hit, ktorý ešte zaujme. Je otázne, či sa ho predá neuveriteľných 110 tisíc kusov ako toho úplne prvého, ale nič nie je nemožné. Táto pesnička na to má!

Hudobne sa na nej podieľal opäť Pavol Habera a už na prvé počutie je jasné, že vykrádal. Tento raz sám seba. Ten refrén je tak neprepočuteľne haberovský, až to miestami omína uši. Vlani ho napádali, že potiahol Westlife, tento raz ostal radšej sám u seba. Na druhej strane však z osvedčených vecí stvoril hit, ktorý zarezonuje v ušiach na prvé počutie a je tak neodolateľný, že sa v hlave udrží na poriadne dlho. Ak ho ešte navyše niekoľkokrát za sebou cez deň počujete v rádiu o „syndróm“ zvaný So mnou môžeš rátať máte postarané.

Osvedčený tandem tvorcov dopĺňa Daniel Hevier čo by textár. Aj tento raz z neho vyliezlo niečo o prvých krokoch v šoubiznise, nádeji na slávu a o tom, že nech bude akákoľvek veľká, finalistov to nezmení a dokážu si vážiť to, čo dostali. Neverili by ste, koľkým z prvého kola to celé prerástlo cez hlavu a títo nebudú iní. V každom prípade však Hevier tento raz aspoň nenapísal obludný pátos, ktorý sa po druhom vypočutí zunuje. Dovolím si tvrdiť, že ako textár tejto kategórie trochu zvážnel a dospel a jeho výplod sa dá počúvať.

Vydavateľstvo našťastie nesiahlo po osvedčenom recepte – chlapčenská verzia, dievčenská verzia, čo minulý rok nakoniec vyšlo ako poriadny trapas. Na singli sú tento raz tri tracky, pričom pesnička je tu vo verzii s Petrou Kepeňovou i vo verzii s Alexandrou Okalovou. Keď sa projekt pripravoval, ešte totiž nebolo jasné, ktorá z nich získa Divokú kartu. Tretím trackom na singli je karoke verzia, v ktorej sú naspievané refrény.

Príjemným spestrením tejto produkcie je zistenie, že v pesničke nie sú iba sólo party, ale i duetové spevy. Oproti minulému roku ďalšie plus. Ale celkovo si myslím, že tento projekt je omnoho vydarenejší, než takmer to isté pred rokom. Táto pesnička má aspoň grády a spád. A Lenka Slaná dôvod na radosť. Keď už nezarobí za to, že sedí v porote, tak nejakou korunkou si prilepší aspoň za vydávanie albumov finalistov druhej série súťaže Slovensko hľadá SuperStar.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2006
Celkový čas: 10:30

So mnou môžeš rátať