Dnes je 11. júla 2020, meniny má a zajtra

Take That – The Flood

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 17.12.2010

Návrat roka sa napokon uskutočnil a už aj priniesol svoje prvé ovocie.
Take That – The Flood

Návrat roka sa napokon uskutočnil a už aj priniesol svoje prvé ovocie. Robbie Williams sa definitívne vrátil k Take That a kapela vydala po pätnástich rokoch nový album v pôvodnej zostave a éter úž dobýva aj prvý singel nazvaný The Flood. Staré dobré časy.

Ak by sme dokázali vypnúť tých pätnásť rokov sólovej kariéry Robbieho Williamsa, tak prichádza pocit, že sa vôbec nič nezmenilo. The Flood je silná, chytľavá pesnička s nezabudnuteľným refrénom. Dvoma slovami – jasný hit. Zmenilo sa iba jediné. Robbie Williams dostal v prvom singli po svojom návrate v jednej pesničke hádam najväčší priestor, než dovtedy celkovo dohromady.

O tom, že pesničku príjmu fanúšikovia s nadšením, nebolo pochýb. Malo to hneď niekoľko dôvodov. Okrem toho, že je to naozaj mimoriadne vydarená skladba, svoje urobil najmä fakt, že kapela je opäť kompletná, aj s milovaným Robbiem. Najväčšie očakávania teda vyvolali ohlasy odbornej kritiky. A čuduj sa svete, aj tá prijala pesničku s nadšením a dokonca ju označila za hymnu znovuzrodenia pôvodnej zostavy Take That. V hodnoteniach sa skladbe väčšinou ušiel plný zásah piatich hviezdičiek, najhoršie hodnotenia boli o hviezdičku menej.

Mimoriadne vzácna zhoda je jasným dôkazom toho, že Take That nenechali nič na náhodu a slohy odspievané Robbiem Williamsom a Garym Barlowom doplnili o hutné vokály v refrénoch, na ktorých sa podieľali ostatní chlapci, vrátane Marka Owena, niekdajšej ikony kapely, ktorá tento raz ostala v závetrí. Faktom však ostáva, že Take That v pôvodnej zostave vytrielili za fanúšikmi veľmi silnou skladbou a aj preto sa teším na kompletný album, ktorý by na základe týchto poznatkov mohol byť naozaj super.

Singel vyšiel 7. novembra a čo je zaujímavé, Take That stavili na istotu a okrem audio singla vydali aj video singel. Niežeby to bola novinka, video singel vydala už Madonna a ďalší interpreti, ale Take That sú prví (aspoň myslím), ktorý k jedinému videoklipu pridali aj tri a pol minútový dokument z nakrúcania klipu. Ten prezradí detaily zo zákulisia a vtipne načrtne aj to, že v kanoe na rieke sú členovia Take That vlastne iba v záberoch, kde ich vidieť. z blízka a „akčné“ zábery z diaľky nakrúcali profesionálni športovci. Výborný nápad, pre ktorý možno dať kapele ďalšie plus. Poslucháč a divák sa tak dostáva hneď aj k vydarenému videoklipu, ktorý si zamilujú najmä fanúšikovi mesta Londýn. Aj keď záver je gýčový, má výpovednú hodnotu. Pozrite si to, stojí to za to.

Zahraničné obchody predávajú z zhruba sedem libier kompletný balík CD a DVD, audio disk prináša originál verziu skladby plus inštrumentálnu verziu, DVD zas videoklip plus dokument. Napriek tomu, že to tak vyzerá, nie je to balenie v jednom obale, ale v jednej zásielke očakávajte samostatný audio singel a samostatný video singel. Žiadna dráma, ale spolu v jednom obale by to bolo ešte zaujímavejšie.

Na záver nazrime ešte do tabuliek úspechu v hitparádach. Zaujímavé je, že The Flood sa nikde, okrem britskej rádiovej hitparády nevyšplhalo na prvé miesto. V britskom singlovom rebríčku sú chlapci museli vystačiť s dvojkou, rovnako tak v Škótsku, v Írsku na nich čakala trojka. A potom už to bolo iba horšie. Neuveriteľné 96. miesto v českej hitparáde a ešte šokujúcejšie 89. miesto v Holandskej (!) hitparáde sú už iba vrcholom prekvapení. Na druhej strane, súčet všetkých umiestnení v európskych hitparádach postavil nateraz Take That so skladbou The Flood na 4. miesto európskej hitparády.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2010

CD SINGEL:
1. The Flood