Dnes je 18. júna 2019, meniny má a zajtra

Taio Cruz feat. Kylie Minogue – Higher

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 30.03.2011

Hádam žiadna z pesničiek nemá taký rodokmeň, ako práve táto skladba.
Taio Cruz feat. Kylie Minogue – Higher

Hádam žiadna z pesničiek nemá taký rodokmeň, ako práve táto skladba. Samozrejme, nebavíme s o žiadnej pesničke, ktorá vznikla v niektorom storočí a prespievalo ju už milión ľudí. K nahrávaniu skladby Higher totiž bolo prizvaných hneď niekoľko osobností vo veľmi krátkom čase, pesnička na rôznych teritóriách vyšla v rôznych verziách a zberatelia sa môžu zblázniť. Ale poďme na to pekne po poriadku...a samozrejme, nezabudnite si skladbu počas čítania pustiť...
Taio Cruz feat. Kylie Minogue – Higher

Skladba Higher vznikla ešte minulý rok a Taio Cruz ju pôvodne písal pre Kylie Minogue, ako jednu z piesní na jej ostatný album Aphrodite. Plány sa však neuskutočnili, Kylie pesničku na album napokon nezaradila, no Taio sa jej nemienil len tak vzdať a zaradil ju na svoj druhý album Rockstarr. Tam sa však objavila v sólovej verzii, bez speváckeho hosť. V novembri však skladba vyšla ako singel a začalo sa naháňanie za verziami, v ktorých napokon vyšla. Kylie Minogue sa pesničky napokon nezbavila, pretože ako hosť sa predstavuje vo verzii určenej pre Európu. Austrálsku krásku na teréne za oceánom vystriedal Travie McCoy a špeciálna je aj takzvaná flámska verzia, v ktorej sa predstavuje holandská dievčenská skupina K3. Skutočne bohatý výber a hlavne pestrá ponuka. Singel totiž vyšiel v neuveriteľných ôsmych vydaniach, či už ako klasické CD, alebo verzia, ktorá sa dá za poplatok stiahnuť z internetu. Na kanadský a austrálsky trh a tiež na Nový Zéland väčšinu Európy bola nasmerovaná digitálna verzia s Kylie Minogue. V tejto verzii, doplnenej o nahrávku Little Lion Man vyšla placka, ako singel s A a B stranou v rovnakom teritóriu. Na americký trh mierila digitálna verzia s Travie McCoyom, Belgicko a Holandsko si zas v digitálnej podobe stiahli verziu s K3. Ak sa vrátime za oceán, tak tam existuje v digitálnej podobe aj dvojtracková verzia s oboma hlavnými interpretmi, teda aj s Kylie, aj s Traviem, pričom ide o mixy a remixy a pre zberateľov sú určite najzaujímavejšie digitálne EP s piatimi remixami skladby a v USA je zas v digitálnej podobe k dispozícii deväťtrackový remixový album.

Takže celkom veselo okolo jedinej skladby. Je však toľkoto verzií postačujúcich pre úspech vo svetových hitparádach? Na prvé miesto skladba Higher nedosiahla v žiadnej krajine. Na dvojku sa vyšplhala v Nórsku a v susednom Poľsku a o úspechu v prvej trojke môže hovoriť ešte v susednom Rakúsku, a tiež vo Francúzsku, Nemecku, a po celkovom sčítaní jej zatiaľ patrí tretie miesto aj v celkovej európskej hitparáde, čo vôbec nie je zlé umiestnenie. Dosť slušné umiestnenie pre ďalší tuctový komerčný track, ktorých je momentálne v éteri viac než dosť.

Vydavateľstvo: Universal Music
Linky: TAIO CRUZ, SUPERSHOP

1. Higher