Dnes je 16. júna 2019, meniny má a zajtra

Robbie Williams and Garry Barlow – Shame

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 05.11.2010

Zbohom, sólová kariéra, povedal si zjavne Robbie Williams a svoj najkompletnejší výber najväčších hitov (budeme o ňom písať neskôr),...

Zbohom, sólová kariéra, povedal si zjavne Robbie Williams a svoj najkompletnejší výber najväčších hitov (budeme o ňom písať neskôr), doplnil o jedinú novú vec, v ktorej okato a priamo odkázal na to, čo sa bude diať v budúcnosti s jeho umeleckou kariérou a to ostatné si každý jeho fanúšik musí v hlave usporiadať sám.

Priznám sa, že s tým mám trochu problém. Potešil som sa, keď v deväťdesiatych rokoch odišiel z Take That, pretože mi bolo jasné, že tá kapela bez neho zakape. Spomínam si, ako som pracne zháňal singel so skladbou Freedom, čo bola jeho prvá sólová vec (cover verzia hitu George Michaela) a vďaka prvému sólovému albumu Robbieho Williamsa si už navždy zapamätám, v ktorom roku som dovolenkoval na Ibize, pretože som tam bol práve v čase, keď platňa vyšla a priviezol som si ju odtiaľ, ako suvenír.

Je rok 2010 a singel Shame som si objednal cez internet. Medzitým som sa tešil z niekoľkých Robbieho Williamsa, pričom nezabudnuteľným je pre mňa No Regrets a vôbec za pesničku pesničiek považujem práve Williamsovu skladbu Feel a zjavne ešte dlho potrvá, kým ju niečo prekoná. Keď sa Take That vracali na scénu a Williams odmietol s nimi vystupovať a nahrávať, opäť stúpol v mojich očiach. Singel so skladbou Shame je však jasným dôkazom toho, že všetkému je koniec a Gary Barlow je pomyslením oslím mostíkom k pričleneniu sa Robbieho Williamsa späť k Take That. Robbie Williams sa vracia tam, kde začala jeho kariéra. K ansáblu skákajúcich capkov, ktorí povyrástli. Shane je rozlúčka so sólovou kariérou Robbieho Williamsa (aj keď si myslím, že s jej koncom to nebude až také horúce a treba si počkať pár krátkych rokov – tá kapela nemá príliš čo povedať).

Pesnička vznikla za jedinú hodinu v štúdiu v americkom Los Angeles, kde Williams sedel s Barlowom a premýšľali nad starými časmi a zamýšľali sa nad tým, čo budú robiť, keď bude kapela opäť kompletná. Skladba Shine má nádych nostalgie a ak ju možno považovať za rozlúčku za niečím, tak je to mimoriadne vydarená rozlúčka. Navyše, stretli sa v nej dva veľké hlasy, pretože ak v Take That vedel niekto spievať, tak to boli jednoznačne Gary a Robbie. A na tomto singli bez sprievodných vokálov zvyšných členov skupiny je to aj cítiť. Svetová kritika prijala song (s country nádychom) vlažne a kritici poznamenali, že ide o ironický text a výsmech poslucháčovi. Ďalší sa zas zhodli v tom, že ide o spomienkový song, v ktorom sa autori a interpreti vracajú k obdobiu, ktoré spolu prežili počas fungovania v kapele. Predaj songu podporilo i video, ktoré je recesiou na film Skrotená hora, pričom práve to evokuje to, že song je opisom umeleckého vzťahu tejto dvojice.

B-strana nateraz bezpochyby posledného sólového singla Robbieho Williamsa prináša skladbu Queen. Je to zároveň jediná verzia, v akej singel vyšiel, zabalený do papierového obalu. Čo sa týka úspechu v hitparádach, tak hoci sa musel k poslucháčom v rodnej Británii preplaviť cez oceán, napokon s mu v Anglicku darilo najlepšie a skončil na druhom mieste. Rovnaké číslo v Škótsku a potom už to bolo iba horšie. Rakúska dvadsiatka, švédska 24-ka a austrálska 62-ka, akoby boli signálom k potrebnej zmene. Uvidíme...

Vydavateľstvo: EMI, 2010

Shame (with Gary Barlow)
The Queen