Dnes je 24. novembra 2020, meniny má a zajtra

Pink - Please Don´t Leave Me (singel)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 20.07.2009

Please Don´t Leave Me je tretím singlom, y mimoriadne vydarenej piatej platne americkej speváčky Pink,...
Pink - Please Don´t Leave Me (singel)

Please Don´t Leave Me je tretím singlom, y mimoriadne vydarenej piatej platne americkej speváčky Pink, nazvanej Funhouse. Pesnička bola jednou z troch, ktoré sa hneď po nahraní albumu dostali do užšieho výberu a ašpirovali na singel. Na rad sa však dostala až teraz a týmto spôsobom iba potvrdila to, čo sa v hudobnom biznise stáva samozrejmosťou. To znamená, že ako tip na singel sa vyberie niekoľko skladieb a na trh sa dostávajú v poradí od najslabšej po najlepšiu. Úspech i prijatie pesničky Please Don´t Leave Me u poslucháčov, ale hlavne u kritiky sú jasným dôkazom toho, že to aj naozaj platí. Please Don´t Leave Me sa stretla s veľkým ohlasom a kritici jej prisúdili v priemere štyri, z bežných piatich hviezdičiek, čo je veľmi dobré číslo.

Nechcem sa príliš dlho pristavovať pri videoklipe k tejto skladbe, na to by som si rád vyčlenil niekedy iný priestor, avšak spomenúť ho musím, a to hneď z niekoľkých dôvodov. Speváčka pri jeho tvorbe neostala nič dlžná svojej povesti a nakrútila poriadne drastické video. Režisérom sa stal Dave Mayers a pri realizácii videa spoločne čerpali z filmu Misery nakrúteného podľa thrilleru Stephena Kinga. Už toto samotné spojenie hovorí o všetkom a je jasné, že bude asi veselo. A to naozaj natoľko, že existujú dokonca dve verzie videa a v mnohých televíziách sa premieta tá miernejšia, z ktorej je údajne vystrihnutých jedenásť sekúnd najdrastickejších momentov. Čo k tomu možno dodať? Pravdepodobne absolútne nič, pretože ide predsa o Pink, tak sa to dalo čakať.

Vráťme sa však k samotnej skladbe Please Don´t Leave Me. Pink sa v nej predvádza v takom postavení, v akom sa zjavne cíti najlepšie. Dynamická skladba, ktorá na necelé štyri minúty strhne poslucháča o varu, nielen hudobnou energiou, ale i samotným textom, v ktorom si speváčka, ako už u nej býva dobrým zvykom, neberie servítky pred ústa. Však prečo aj? Kto by jej žral umiernenosť a láskavosť, keď je považovaná za jednu z najväčších rebelantiek súčasnosti? Pesnička, ktorej spoluautorom je okrem Pink aj Max Martin, ktorý sa tiež podpísal pod predchádzajúci úspešný singel speváčky, s názvom So What. Pink v pesničke spieva o niekom, kto má na ňu zlý vplyv, no aj tak sa od neho nedokáže odlúčiť. No, láska býva niekedy mrcha.

Singel vyšiel v troch verziách a najviac sa mu darilo v susednom Rakúsku, kde doteraz dosiahol najvyššie umiestnenie na piatom mieste. Na úspech si nemôže sťažovať ani v Kanade, či Nemecku, kde nemal problém usadiť v prvej desiatke hitparád. V bežnom predaji je verzia s dvoma pesničkami. Na jednej nájdete ako druhú inštrumentálnu verziu skladby, na tej druhej zas osemminútový remix. Maxi singel prináša štyri tracky a okrem originálnej verzie aj dva remixy a videoklip.

Vydavateľstvo: Sony Music, 2009

Please Don´t Leave Me
1. Original Version