Dnes je 30. marca 2020, meniny má a zajtra

O.S.T. – Drei Haselnüsse für Aschenbrödel

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 20.03.2013

Neviem sa k tejto nahrávky vyjadriť inak, ako tak, že ide o excelentnú, jedinečnú a svojim spôsobom raritnú nahrávku.

V roku 1999 vydal Supraphon zvukový zostrih filmových dialógov a hudby z legendárnej filmovej rozprávky Tri oriešky pre Popolušku. Film je však evergreenom televíznych obrazoviek nielen v Čechách a na Slovensku, ale patrí aj k najčastejšie uvádzaným filmovým rozprávkam na televíznych obrazovkách v Nemecku, Rakúsku a Švajčiarsku. Každé Vianoce zdobí aj televíznu obrazovku vo Švédsku, Nórsku, Rusku...a práve pre veľký a neutíchajúci záujem zahraničných partnerov, sa teraz Supraphon rozhodol realizovať čisto hudobné CD. Originálny CD soundtrack z filmovej rozprávky Tri oriešky pre Popolušku z dôvodu exportu vyšiel v trojjazyčnom obale. Soundtrack je po úprave digitálnym remasteringom vo vynikajúcej zvukovej kvalite.

Neviem sa k tejto nahrávke vyjadriť inak, ako tak, že ide o excelentnú, jedinečnú a svojim spôsobom raritnú nahrávku. Priznám sa, že ja som si ju priniesol z nórskeho Oslo, kde som na CD natrafil v špecializovanej predajni v budove opery, kde bolo k dispozícii veľa vážnej hudby z vydavateľstva Supraphon a zrazu sa na mňa usmiala Libuška Šafránková. Pre mňa to bola rarita z viacerých dôvodov a tak som neváhal a utekal ku pokladni. Tento film sa stal v Nórsku vianočnou klasikou a preto som sa vôbec nečudoval, že tam toto CD bolo k dispozícii.

U nás ho zoženiete už asi dosť problematicky. Je to nakoniec už desať rokov, čo CD vyšlo a prevažná časť nákladu aj tak bola určená na export. O to viac potom teší, že ho Supraphon zaradil do svojho digitálneho obchodu s hudbou, kde si môžete stiahnuť. Síce za trochu vyššiu cenu, ako ostatné archívne CD, ale toto je tak špecifická nahrávka, že tých pár českých korún navyše nemôže nikoho prekvapiť.
Drei Haselnüsse für Aschenbrödel

Album s legendárnou hudbou Karla Svobodu je rozdelený na 22 trackov (digitálna verzia je totožná s verziou na audio CD) a dohromady trvá necelých 43. minút. Ide o čisto scénickú hudbu, ktorú pod taktovkou Karla Svobodu nahral FISYO (Filmový symfonický orchester). Nezaznie tam jediné slovo, ide o kompletne hudobnú nahrávku. Že ide o klasiku, ktorú poznáte a napriek tomu, si ju užijete v každom ročnom období, o tom niet pochýb. Maestro Svoboda bol kráľ a toto je jeden z mnohých dôkazov.

Hudbu z legendárneho filmu Tři oříšky pro Popelku si môžete zabezpečiť v digitálne forme, keďže album s ňou vydavateľstvo Supraphon (spolu s viac ako 3 000 ďalšími titulmi zo svojho archívu) sprístupnilo prostredníctvom online obchodu www.supraphonline.cz. Pesničky možno sťahovať v dvoch formátoch, pričom kvalita skladieb vo formáte FLAC (za mierne vyššiu cenu) sa rovná kvalite CD. Novinkou je zadná strana obalu a booklet, ktoré si kupujúci sťahuje rovno so zakúpeným albumom. Ďalšou novinkou je, že ukážku každej skladby na supraphonline.cz si môžete vypočuť 2x po pol minúte. Po zakúpení albumu si ho môžete sťahovať bez obmedzenia počtu stiahnutí.