Dnes je 23. apríla 2018, meniny má a zajtra

Madonna – Celebration (Recenzia/SINGEL)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 28.09.2009

Tak toto si môže dovoliť naozaj iba kráľovná popu.
Madonna – Celebration (Recenzia/SINGEL)

Tak toto si môže dovoliť naozaj iba kráľovná popu. Hoci jej aktuálny hit Celebvration má až osem remixových verzií, Madonna sa rozhodla, že na úvod vydá s pesničkou iba promosingel, na ktorom uvedie jedine albumovú verziu tejto skladby. Odvážny krok, aj keď hneď za tým treba dodať, že k dispozícii sú aj ďalšie štyri verzie singla, ktoré jednotlivo obsahujú vybrané remixy pesničky Celebration.

Celebration je jedna z dvoch noviniek, ktoré sa objavujú na Madonninom dvojalbume najväčších hitov, ktorý sa na trh dostal nedávno pod rovnakým názvom. Do rádií vypustila speváčka pesničku na konci júla, teda presne v polovici druhej časti jej svetového turné. Samotný singel v podobe „striebornej placky“ sa k poslucháčom dostal začiatkom septembra, no a v tejto chvíli je už k dispozícii aj samotné CD. O pár dní sa na trhu objaví aj DVD s videoklipmi Madonninej kariéry a video k pesničke Celebration na ňom v žiadnom prípade nebude chýbať.

Celebration je skladba, na ktorej sa okrem Madonny tvorivo podieľali najmä Paul Oakenfold, ale aj Ciaran Gribbenu a Ian Green. Spoločnými silami sa im podarilo Madonnu opäť posunúť míľovými krokmi vpred a speváčka opäť kráča s dobou, čo sa týka jej hudobného znenia v roku 2009. A navyše, mierna zmena tvorivej zostavy, oproti dvom predchádzajúcim platniam boli zárukou, že Madonna síce ostane verná tanečnej produkcii, ale bude znieť opäť trochu inak a na výsosť moderne.

To, že Madonna sleduje dianie v hudbe je jasné. Nie je prvoplánovo tanečná, ako svojho času Cher, no našťastie ani nezaspala na vavrínoch slávy a posúva sa ďalej (jej vývoj je zjavný hlavne pri počúvaní skladačky hitov Celebration, ku ktorej sa ešte dostaneme v ďalších dňoch). Darmo bude niekto od Madonny čakať novú Like A Virgin, tieto časy už má dávno za sebou. A hoci kritiky na jej nový singel boli veľmi rôznorodé a nadšenie sa pri nich striedalo s trpkosťou, dovolím si povedať, že skladba Celebration je najpresvedčivejšou skladbou od čias, kedy sa Madonna začala tváriť ako diva tanečného parketu.

Pesničke sa darilo a darí relatívne dobre na celom svete, v niektorých európskych krajinách sa vyšplhala aj na prvé miesto oficiálnych hitparáde. V tej celkovej singlovej hitparáde Európy je zatiaľ najvyššie patrí dvanáste miesto. Singel Celebration sa v obchodoch objavuje už v spomínanej verzii s jednou skladbou, ale špeciálne single sú určené na anglický a nemecký trh. Tie, okrem rádiovej (albumovej) verzie obsahujú aj remixy, na ktorých sa podieľali Benny Banassi, Paul Oakenfold, či Johnny Vicious, teda vychytená mená tanečnej a klubovej scény súčasnosti. Ak Madonna plánuje ďalej plávať v týchto tanečných vodách, je jasné, že je v správnych rukách.

Vydavateľstvo: Warner Music, 2009

1. Celebration