Dnes je 09. apríla 2020, meniny má a zajtra

Katy Perry - I Kissed A Girl (singel)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 28.10.2008

Ťažko sa verí tomu, že toto dievča sa narodilo, ako jeden z troch súrodencov v silno kresťansky založenej rodine,...
Katy Perry - I Kissed A Girl (singel)

Ťažko sa verí tomu, že toto dievča sa narodilo, ako jeden z troch súrodencov v silno kresťansky založenej rodine, kdesi v Amerike. Navyše, že jej hudobné vzdelanie vyplýva zo spievania v kostolnom zbore a dokonca aj prvá platňa, ktorú vydala, boli náboženské pesničky. Vtedy však ešte pod iným menom a silným popudom k tomu, že takto to ďalej nejde a tento civilný život musí skončiť. Zvlášť, keď jej snom bolo spievanie a poriadne divoké, čo si v kostole príliš dovoliť nemohla. A tak sa trhla. Od rodičov, súrodencov, rodného mesta a v deň, keď mala osemnásť, buchla dverami rodného domu a vydala sa do sveta robiť kariéru.

Dnes má dvadsaťštyri a je celkom zjavných niekoľko vecí. V prvom rade, to že pred šiestimi rokmi urobila správnu vec. Je jasné, že niečo také nebolo vtedy jasné, ale keď po dvoch rokoch vydala svoj prvý (z jej pohľadu regulárny) album, začalo sa blýskať na lepšie časy. Hoci to nebola prevratná diera do sveta, bolo to znamenie o tom, že to, čo robí, má význam a snáď sa to bude posúvať ďalej.

A ono sa to v jej kariére naozaj ďalej posúva. Na svete je album One Of The Boys a singel s pesničkou I Kissed A Girl, ktorá znamenala prevrat v rozbiehajúcej sa kariére speváčky. Dynamická a chytľavá skladba si razom opantala poslucháčov nielen v Amerike, ale aj na druhom brehu oceánu a Katy je tu hviezdou. Zbiera ocenenia, teší sa z nominácií a o pár dní bude dokonca moderovať veľkú hudobnú udalosť. A navyše, zdá sa, sa Katy Perry dokázala odbremeniť nielen od svojho pravého mena Katheryn Elizabeth Hudson, ale dokonca aj od kresťanskej viery a predsudkov, ktoré jej bezducho vtĺkali dlhé roky do hlavy. Už samotná pieseň je na hony vzdialená kostolným chórom a videoklip k nej už s kresťanstvom nemá nič spoločné.

Samostatný singel, ktorý predstavuje pesničku, ktorá sa momentálne udomácnila na prvých miestach európskych hitparád, prináša hneď tri verzie tejto skladby, ktorým samozrejme dominuje tá pôvodná, ktorú všetci dobre poznáme z rádiového a televízneho vysielania. Súčasťou malej platne sú aj ďalšie dva tracky, tie však až príliš vychádzajú z pôvodnej verzie a napriek tomu, že sa tvária, ako remixy, dovolím si usúdiť, že som už počul aj lepšie. Ak má však pôvodná verzia tejto skladby chytila, na zahodenie nie je ani jej Extended Mix, ktorý určite kraľuje klubovým diskotékam a stráviť sa dá aj Dr. Luke & Benny Bianco Remix. Keby vonku kraľovalo leto, tak je to kráľovský singel. Takto si zaslúži z pomyslenej desiatky „iba“ deväť hviezdičiek.

Vydavateľstvo: EMI, 2008
Celkový čas: 13:19

I Kissed A Girl