Dnes je 20. novembra 2019, meniny má a zajtra

Karel Gott vs. DJ Neo – Remixes (EP)

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 04.05.2012

Špeciálne digitálne remixové EP obsahuje remixy skladieb Blues pro tebe a Svět je báječnej kout.
Karel Gott vs. DJ Neo – Remixes (EP)

Prvýkrát v kariére vydal Karel Gott špeciálne digitálne remixové EP. To obsahuje remixy skladieb Blues pro tebe a Svět je báječnej kout (What A Wonderful World). Za remixami stojí pražský producent DJ Neo, ktorý patrí už viac ako 10 rokov medzi najznámejších domácich producentov tanečnej hudby, ktorý je tiež často vyhľadávaný DJ. Neo realizuje vlastné nahrávky pod svojím menom, využíva služby skvelých svetových vokalistov, ale v minulosti spolupracoval aj s radom ďalších tuzemských hviezd - Jiřím Kornom, Darou Rolins, Ivanom Kralom, Martinou Balogovou, Sámerom Issom a s kapelami Monkey Business, JAR a mnohými ďalšími. Obe nahrávky - Blues pro tebe a Svět je báječnej kout (What A Wonderful World) - v pôvodnej verzii pochádzajú z albumu Karla Gotta Sentiment zo septembra roku 2011.

Pozrime sa na legendu. Zatiaľ, čo ho mnohí odpisujú s pribúdajúcim vekom a snažia sa samých seba presvedčiť o tom, že Gott je už vlastne o tom istom, on zatiaľ prichádza s celkom mladíckymi myšlienkami. Je jasné, že maestro už okúsil príchuť (nemeckej tanečnej) komercie a možno aj to bol jeden z krokov, ktoré ho priviedli k tomuto albumu. A je už úplne jedno, či si remixy svojich „sentimentálnych“ hitov vymyslel Gott sám, alebo mu ich vnukol niekto iný, v každom prípade musel spevák povedať svoje jasné áno, čo svedčí o jeho modernom zmýšľaní.
Karel Gott- Blues pro tebe

Pesničky pochádzajú z Gottovho minuloročného albumu Sentiment, na ktorom vzdal hold svojim obľúbeným klasikám. Bolo určite ťažké zvoliť smer, ktorým by sa mali remixy vyberať, aby bol zachovaný aj pôvodný žáner, ale aby skladby zneli moderne. Vybrať sa cestou podobnou tej, ktorú vlani v rebríčkoch predostreli Yolanda Be Cool v skladbe We No Speek Americano, v ktorej sa miesili prvky swingu s modernou muzikou a vytvorilo to hitparádové šialenstvo. Vybrať sa podobným smerom bol celkom dobrý nápad.

V podstate mám z Gottovho EP veľmi dobrý pocit, aj keď na druhej strane uznávam, že dve pesničky v štyroch verziách sú príliš málo na to, aby som si mohol vytvoriť ucelený dojem. Ten prvotný je fajn, aj keď jeho sila sa intenzívni priamo úmerne úcte, ktorú voči Gottovi prechovávam. Žáner, ktorý spevák prezentuje na Sentimente nie je pre mňa tým pravým orechovým a počúvať viac pesničiek v remixovej podobe by bolo asi trochu únavné. Možno, keby „slávik“ siahol aj po inom repertoári, ako po starých klasikách. Tam zas rozumiem, že by sa vytratila podstata a sme v podstate v začarovanom kruhu.

Takže? Výborný nápad, ktorý v Gottovom prípade nazývam aj odvahou, ktorú u neho obdivujem. Skvelé spracovanie, výborné remixy, dokonalý mix, technický výborné. Myslím, že výborný bol aj výber piesní. Gott ako spevák je už klasika. Exkluzívny materiál nielen pre fanúšikov a zberateľov. Len škoda, že je ho tak málo...

Ako si kúpiť Gottov remixový EP album:

Exkluzívny EP album vydavateľstvo Supraphon (spolu s 2 800 ďalšími titulmi zo svojho archívu) sprístupnilo prostredníctvom online obchodu www.supraphonline.cz. Na rozdiel od iných obchodov s hudbou získate v Supraphone kompletný album, vrátane pôvodného obalu. Pesničky možno sťahovať v dvoch formátoch, pričom kvalita skladieb vo formáte FLAC (za mierne vyššiu cenu) sa rovná kvalite CD. K stiahnutiu v tomto formáte dostávate skladby vo formáte mp3 automaticky k tomu.

01. Blues pro tebe (DJ Neo Signature Radio Remix)
02. Blues pro tebe (DJ Neo Classic Club Mix)
03. Svět je báječnej kout (DJ Neo Summer In Prague Remix)