Dnes je 23. apríla 2018, meniny má a zajtra

K´naan – Wavin´ Flag

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 25.06.2010

V čase, keď píšem recenziu na Wavin´ Flag, máme na futbalových majstrovstvách sveta za sebou zápas s Novým Zélandom.
K´naan – Wavin´ Flag

V čase, keď píšem recenziu na Wavin´ Flag, máme na futbalových majstrovstvách sveta za sebou zápas s Novým Zélandom. Viem o ňom toľko, že skončil remízou a všetci, ktorí sa o ňom zmieňujú hovoria, že to bola v podstate prehra. V tejto chvíli ani len netuším, čo nás na týchto majstrovstvách čaká ďalej a čo budeme mať za sebou, keď práve čítate túto recenziu. A pravdu povediac mi to je úplne jedno. Všetky tieto športové udalosti sledujem iba okrajovo, teším sa až z definitívnych, pre nás radostných výsledkov a o celé o dianie sa zaujímam na začiatku a na konci, pri veľkých ceremoniáloch, keď mi, ako hudobnému konzumentovi „hrozí“, že sa objavia nové songy, ktoré sa môžu stať sezónnymi hitmi, alebo aj stálicami (Ricky Martin).

Netuším ešte v tejto chvíli, kam po pár mesiacoch zaradím K´naana, isté však je, že momentále ide o jednu z najžiadanejších skladieb v hitparádach, v rotáciách rádií a vďaka nekonečnej rotácii si dovolím tvrdiť, že aj o jasný letný hit, o ktorý by možno nikdy nikto nezakopol (aké výstižné), keby nebolo týchto majstrovstiev sveta v naháňaní sa za loptou po zelenom trávniku. Samozrejme, všetko to beriem so štipkou irónie, ale faktom ostáva, že pôvodná verzia pesničky Wavin´ Flag bola oveľa menej komerčnejšia, než tá, ktorú poznáme z dnešných rotácií, ktorú si napokon osvojil svetový nápojový koncern a všetci ju v podstate poznáme až z tejto „oslavnej“ verzie. Singel, ktorý vyšiel s touto skladbou to nádherne dokazuje. A priznám sa, že mne, ako človeku, ktorého vždy nadchne na albume niečo iné, než skladby, ktoré sa hrajú v rádiu, sa páči tá menej komerčná verzia.

Pôvodná verzia vyšla aj na albume Troubadour tohto somálsko-kanadského umelca. Platňu už zoženiete aj u nás, a čoskoro sa jej určite budeme venovať podrobnejšie. Okrem toho, že pesnička sa stala futbalovou hymnou, je to aj skladba, ktorú naspievalo už spoločne viacero umelcov a stala sa hymnou charity a pomoci pre zemetrasením postihnuté Haiti. Skladba sa navyše stala súčasťou soundtracku k videohre NBA 2010, takže celkom slušný úspech na jednu pesničku.

Wavin´ Flag je už tretím singlom zo spomínaného albumu, ale v podstate prvou pesničkou, ktorá urobila z K´naana hviezdu naozaj po celom svete. Od pôvodnej albumovej verzie sa tá oslavná líši hlavne svojou dynamickosťou. Ak hovorím o oslavnej verzii, tak je to jednoznačne správny výraz, pretože ide naozaj o výbušnú a chytľavú verziu, z ktorej vyžarujú oveľa silnejšie emócie. Dokonca si dovolím tvrdiť, že po mnohých rokoch a niekoľkých chabých pokusoch je to práve K´naan, ktorý je konečne dôstojnou konkurenciou Rickyho Martina a jeho futbalovej hymny Livin La Vida Loca. A ak hľadáte výraznejší rozdiel, tak v tejto remixovej verzii bubnuje zhruba o 50 bubnov viac, než v tej verzii pôvodnej.

Singel, ktorý v pohode kúpite v rakúskych obchodoch s hudbou (keďže tam skladba stále dominuje rebríčkom hitparád), alebo ho zoženiete v zahraničných hudobných internetových obchodoch, prináša štyri verzie skladby. Coca Cola® Celebration mix a jeho inštrumentálnu verziu a tiež albumovú verziu skladby a tiež jej inštrumentálnu podobu. Zhruba štvrť hodinu skvelej energie, pričom si dovolím tvrdiť, že tak pozitívne pôsobiaci singel som už dlho nepočul. Skladba vychádza v niekoľkých jazykových mutáciách, ku ktorým sa cez internet hravo dopátrate tiež. Oficiálny singel je však podľa dostupných informácií iba tento jeden, so štyrmi pesničkami, a že katapultuje hitparády po celom svete na tých najvyšších priečkach, o tom netreba hádam ani hovoriť.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2010

Wavin´ Flag
1. Coca Cola® Celebration Mix