Dnes je 26. októbra 2020, meniny má a zajtra

Jack White & Alicia Keys - Another Way To Die (singel)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 20.11.2008

Fanúšikovia špeciálneho agenta Jamesa Bonda si už určite stihli vychutnať v kinách najnovšiu bondovku Quantum Of Solace .

Fanúšikovia špeciálneho agenta Jamesa Bonda si už určite stihli vychutnať v kinách najnovšiu bondovku Quantum Of Solace . Séria filmov o Jamesovi Bondovi však získala svoj rozmer aj pre fanúšikov populárnej hudby. Reč je samozrejme o titulných skladbách, ktoré sa stali nezameniteľnou súčasťou hudobného biznisu a čaká sa na ne rovnako intenzívne, ako na samotné filmy. Však za mikrofónom pri pesničkách z týchto filmov už stáli Garbage, Tina Turner, Madonna a mnoho ďalších zvučných mien. Inak tomu nie je ani pri ostatnej pesničke, na ktorej sa podieľali hneď dvaja interpreti, Jack White a Alicia Keys.

Jack White je americký rocker narodený v roku 1975, ktorý síce začínal svoj zárobkový život ako čalúnnik, no neskôr sa z detroitskej garáže prepracoval až do hudobného biznisu, kde jeho meno získalo cveng. Hrá na bubny a na gitaru a v jeho žilách koluje rockerská krv a tiež skladá. V jeho prípade by si však hudobní fanúšikovia vedeli predstaviť spoluprácu určite s kde kým, avšak spojenie s krehkou Alicia Keys bolo prekvapivé hádam aj pre tých, ktorí si v šoubiznise už preskákali naozaj čokoľvek. Krásavica so zamatovým hlasom sa preslávila hlavne čiernou muzikou, silným vokálom a zvučnými melódiami, čo sa k zarastenému rockerovi príliš nehodí. A predsa. To spojenie nakoniec vzniklo a slová o tom, že ide o najhoršiu pesničku z edície filmov o Jamesovi Bondovi sú vlastne vodou na mlyn zvedavcov.

Avšak pravdou je, že tí, ktorí boli nadšení z nového filmu, takmer zhodne odsúdili práve túto skladbu, ako vec, ktorá celý dojem kazí. Kde je pravda? Samozrejme, je to na rozhodnutí každého diváka, či poslucháča. Faktom však ostáva, že James Bond si takúto pesničku jednoducho nepamätá. A možno je to správne, pretože všetky tie ostatné pesničky sa tiahli akousi dopredu nalinajkovanou trasou a začínali si byť natoľko podobné, až sa stávali únavnými. Jackovi sa podarilo vytrhnúť z pokojnej reality aj tých, ktorí si mysleli, že na konci filmu už nemôže prísť nič zaujímavé. A predsa! Another Way To Die bezpochyby zaujme. Niekoho preto, že je to príšerná skladba, iného preto, že tak rockový nárez v Bondovi nepočul a ďalší čakajú na ľúbezný hlas Alicie Keys, ktorý sa však v konečnom zúčtovaní stráca kdesi za hlasom ukričaného rockera a jeho dravej muziky.

Tvorcovia filmu prahnú po tom, aby každý ďalší film s Bondom posunuli ďalej, inovovali ho a prispôsobili ho požiadavkám doby. To sa stalo aj muzikou, ktorá síce má za sebou test ďalšej výzvy, ktorý však pre ňu nedopadol príliš dobre. Singel prináša okrem filmovej pesničky aj jej inštrumentálnu verziu a to je asi tak všetko, čo sa deje. Po deviatich minútach je po všetkom a poslucháč si uvedomí, že tie predošlé skladby z filmov o Jamesovi Bondovi sa mu v hlave nekrútia asi celkom zbytočne.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2008
Celkový čas: 8:46

Another Way To Die