Dnes je 26. mája 2019, meniny má a zajtra

Hurts – Sunday

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 20.05.2011

Podľa aktuálnych informácií britské duo Hurts intenzívne pracuje na novom hudobnom materiáli, avšak na jeho premiéru si ešte budeme musieť nejaký čas počkať.
Hurts – Sunday

Podľa aktuálnych informácií britské duo Hurts intenzívne pracuje na novom hudobnom materiáli, avšak na jeho premiéru si ešte budeme musieť nejaký čas počkať. Kapela ukončila svoje veľmi úspešné turné a ešte pred vydaním novinky sa chystá vyraziť na niekoľko letných festivaloch, v rámci ktorých sa v polovici augusta predstavia aj v Piešťanoch na Grape Festivale a z osobnej skúsenosti odporúčam ich koncert navštíviť. To čo dvojica predviedla v marci vo Viedni bol naozaj ohromujúci zážitok.

Kritika po vydaní singla spievala ódy.

Treba ešte niekomu predstavovať duo Hurts? Vďaka ich špecifickej hudbe majú asi aj špecifickú základňu svojich fanúšikov a tak rád zopakujem tie základné informácie, ktoré mám o kapele vždy po ruke. Manchesterské duo Hurts sa prvý raz predstavilo verejnosti v lete 2009, keď sa stali „kapelou dňa“ na guardian.co.uk. O rok neskôr si na sympatickú dvojicu posvietilo BBC Radio a tesne pred vydaním debutového albumu kapela vyrazila na spoločné turné so Scissor Sisters. Po vydaní albumu prichádza vlna záujmu o skupinu a ich tvorbu, album sa predáva ako čerstvé pečivo a lístky na ich britské turné sa vypredali v rekordnom čase.
Videoklip k pesničke sa nakrúcal v Rumunsku.

Album Happines priniesol doteraz už päť úspešných singlov. Ten posledný je zatiaľ iba rádiový a do predaja sa nedostal, skladba Sunday, ktorá sa v rádiách začala hrať práve v čase viedenského koncertu Hurts je už k dispozícií aj ako klasický CD singel, ktorý prináša dve pesničky. Pomyselná strana A je vlastne samotná skladba Sunday, na B strane (takto je to naozaj označené aj na obale) nájdete cover verziu skladby Eltona Johna Live Like Horses, balady z roku 1996. Stalo sa totiž už akousi tradíciou, že Hurts na svoje single pribalia vždy nejakú cover verziu známeho hitu, pričom toto odštartovali veľmi úspešnou prerábkou skladby Kylie Minogue (ich veľkého idolu) Confide In Me.

Kritika po vydaní singla spievala ódy najmä na hudobnú časť pesničky, ktorá, ako to už v prípade Hurts býva dobrým zvykom je prepracovaná do posledného detailu a chlapci skutočne dbali na to, aby poslucháčovi dali skvelý hudobný podklad, gradujúcu melódiu a bravúrne zaspievaný text. Ten sa však stretol skôr s kritikou, v ktorej bolo dvojici vyčítané, že prepracovanú muziku zabila nevydareným textom, dokonca prirovnávaným k lacným dielam chlapčenských skupín.

Videoklip k pesničke sa nakrúcal v Rumunsku a relatívny neúspech pesničky podkresľuje ešte fakt, že aj nakrúcanie videoklipu sa neplánovane predražilo kvôli tomu, že kostým určený na nakrúcanie nedorazil do Rumunska a kvôli poveternostným podmienkam ostal v Londýne a keďže všetci už boli na mieste, museli sa kostýmy narýchlo požičiavať priamo v Rumunsku.

Celkovo sa však pesnička musela napriek nesporným kvalitám, chytľavosti a prepracovanosti popasovať s relatívnym neúspechom. Grafy uvádzajú umiestnenia iba v rodnej Británii (57. miesto) a v Lotyšsku (32. miesto). Klasický singel vyšiel už v spomínanej dvoj pesničkovej verzii a rovnaká verzia vyšla aj ako vinylová platňa. Fanúšikovi digitálneho sťahovania si prídu na svoje, pretože oficiálnou cestou si okrem albumovej verzie môžu stiahnuť aj štyri remixy skladby Sunday.

Vydavateľstvo: Sony Music, 2011
Linky: HURTS, SUPERSHOP

A: Sunday