Dnes je 23. mája 2018, meniny má a zajtra

Erik - Iná žena

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 08.08.2006

Nie, nespustím sprchu nadávok na tento projekt hneď na začiatku.
Erik - Iná žena

Nie, nespustím sprchu nadávok na tento projekt hneď na začiatku. Nemám dôvod. Aspoň nie na samotného interpreta, ktorý sa stal obyčajnou obeťou komerčného šialenstva. Ak mi niečo na tomto projekte prekáža, tak je to práve ten komercionalizmus, z ktorého sa hudobné vydavateľstvo, ktoré tento projekt vydáva snaží vyťažiť maximum a z jedného obyčajného človeka, ktorý „kapku“ trpí istou úchylkou si urobilo vcelku výnosný biznis. Pretože Erik sa stal pojmom dávno predtým, než vyhral súťaž a to kvôli tomu aký je. Podarilo sa mu rozdeliť národ na dve polovice, tých čo ho milujú a čo ho nenávidia. Stal sa ikonou a to niekto drzo využil.

Ale s tým sa už nič nedá robiť, pesnička je na svete a spolu s ňou aj singel, ktorý v súčasnosti oblieha regály v obchodoch a už asi aj tak skončí, keďže tá časť populácie, ktorá ho chcela vlastniť, ho už dávno má. Na škodu veci je len to, že ak sa u nás v predaji objavia kvázi single za ľudovú cenu, ide buď o projekty veľkých pesničkových súťaží, alebo o nezmyselne stvorené hviezdy reality šou. Pritom práve takéto druhotriedne produkty sú dôkazom toho, že o single je záujem. Prečo ich teda nemajú aj ostatní, profesionálni speváci? Nekúpili by ste si album za stovku, na ktorom by ste síce mali iba pôvodnú skladbu, jej prípadný remix, v lepšom prípade i dva a k tomu ako bonus tak obľúbenú karaoke verziu a prípadne nejakú skladbu, ktorá sa nedostala na regulárny album a ako čerešničku na torte videoklip? Vo svete je to bežné, prečo to nie je možné u nás? Lenivosť? Nie! Strach z neúspechu. Treba to však aspoň raz vyskúšať pri niektorom profesionálnom spevákovi. Zariskovať. Ak to nevyjde, tak to hodiť za hlavu. Osobne by som sa tomu veľmi potešil.

Ale to som sa trochu rozohnil nad témou, ktorá ma už nejaký čas kvári a zabudol som pritom na Erika. V podstate nemám nič proti tomuto projektu. Niekto sa rozhodol vytvoriť si hviezdu a má ju. No, hviezdu. Skôr hviezdičku. Samotný Erik si pravdepodobne ani neuvedomuje, že prišiel k CD nosiču ako slepé kura k zrnu. On sa z toho teší. Ak niekto v televízii sledoval, ako vznikal tento projekt, tak si veľmi dobre uvedomuje, že Erik nie je žiadny spevák a to musel počuť a rozoznať i ten, kto nemá absolútne žiadny hudobný sluch. Za to, ako to celé nakoniec znie, môžu tlačidlá na mixážnom pulte a šikovné ruky zvukára, ktorý z toho nakoniec vyčaroval pomerne dobrý tanečný kúsok, s trochou recesie, ktorý sa síce najviac uživí na kolotočoch, ale o to tu predsa ide. O zábavu. Predpokladám (a verím v to), že sa nikdy nedočkáme celej Erikovej platne, takže takýto recesný výstrelok je v podstate povolený. Z toho dôvodu nemám výhrady.

Treba sa nad tým povzniesť, brať to ako zábavu a tešiť sa z tých troch minút zvuku, prípadne obrazu, ktoré CD ponúka. Však ide o zábavu a zabaviť sa na tom dá. Erikovi predsa nikto neuprie, že hoci nie je spevák, je veľmi dobre tvarovateľná osoba, dá sa s ním pracovať a vo videoklipe to všetkými možnými premenami výborne dokazuje. Taká trochu viac spropagovaná travesty šou na trochu vyššej úrovni. V prvom rade však zábava, ktorá nie je násilná. Kto chce, nech sa baví, kto nie, nech nechá tak a obíde to oblúkom.

Pri tak nízkorozpočtovom projekte ma na jednej strane potešila ešte aj grafická úprava celého projektu, na ktorej si dal niekto pomerne slušne záležať a podarilo sa mu spôsobiť to, že projekt medzi ostatnými nezapadne. Na druhej strane si nízky rozpočet odniesla kvalita tlače bookletu, čo je však pochopiteľné. Na jednej strane poteší fakt, že sa vo vnútri nachádza text pesničky, na druhej strane zamrzí, že je rozmazaný. To však už asi k takýmto projektom už patrí.

Celkom na záver tvorcom takýchto projektov ešte jedna dobrá rada. Neexistujú iba karaoke verzie, ktorými sa dá zaplniť čas. Existujú trebárs aj remixy pesničiek. Ak sa na každý singel nasúka karaoke verzia pesničky, časom to spotrebiteľa omrzí a treba hľadať inú formu záujmu. Reality šou pokračujú ďalej a určite sa v nich nájdu nové hviezdy ...

Vydavateľstvo: bRjAN Music, 2006
Celkový čas: 9:36

Iná žena