Dnes je 04. marca 2021, meniny má a zajtra

Duffy - Warwick Avenue

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 24.09.2008

Ťaženie z megaúspešného albumu britskej speváčky Duffy dobehlo do zdarného konca.
Duffy - Warwick Avenue

Ťaženie z megaúspešného albumu britskej speváčky Duffy dobehlo do zdarného konca. Po singli, ktorý počas leta opantával prvé miesta hitparád v celej Európe (reč je samozrejme o pesničke Mercy) sa speváčka na sklonku leta vrátila s údajne posledným singlom zo svojho stále aktuálneho albumu, nazvaným Warwick Avenue. Prijatie tohto singla nastúpilo príliš vlažne, zvlášť ak si spomeniem na mániu, ktorú táto speváčka spustila počas leta. Očakával sa razantný nástup na vrchol hitparád, no zatiaľ sa pesnička Warwick Avenue pohybuje skôr niekde medzi dvadsiatym a tridsiatym miestom hitparád, s tendenciou klesať čoraz nižšie. Čo sa stalo?

Zrekapitulujem si to od samého začiatku. Hoci bola doma v Británii kráľovnou hitparád, do ostatného sveta sa jej razantne podarilo preraziť až s dynamickou skladbou Mercy. To, čo sa okolo Duffy dialo predtým bolo pre zvyšok hudobného sveta „za kanálom“ skôr záhadou. Potom nastal veľký zlom, objavila sa nečakaná a veľmi talentovaná hviezda, s výborným albumom, avšak preferovaná prevažne jedným hitom. Keď sa potom objavila síce interpretačne dokonalá, no hudobne príliš ležérna skladba, mohlo sa stať, že u poslucháčov jednoducho nezabodovala. To je síce iba môj názor, a tiež si myslím, že v prípade Warwick Avenue ešte tento stav nemusí znamenať posledné slovo.

Ide najmä o to, že táto skladba je vynikajúca po každej stránke. Speváčkin netuctový hlas navyše v tejto ležérnej polohe vyznieva naozaj silno a sebaisto a pesnička je dokonalá po hudobnej i producentskej stránke, pričom, ako som o spomínal, o fenomenálnom speve sa už hádam netreba ani rozpisovať. Treba len dúfať, že fanúšikovia „za kanálom“ tejto skladbe ešte nadobro neodmávali.

K príprave aktuálneho singla Duffy pristúpil opäť svojsky a v podstate rovnako, ako pri predchádzajúcich pesničkách. Remixy? Zabudnite na ne. Mladá talentovaná speváčka radšej k skladbe Warwick Avenue pridala dve pesničky, ktoré sa neobjavili na albume, čím tak rozširuje ponuku svojich fanúšikov o ďalšie dve veľmi zaujímavé veci. Či už ide o pozostatky z hotového materiálu, ktorý sa nedostal na jej predchádzajúcu platňu, alebo o ochutnávku toho, čím chce prekvapiť na svojej pripravovanej platni, je to v podstate jedno, pretože v oboch prípadoch (Put It In Perspective, Loving You) o veľmi silné a vyrovnané skladby, ktorých hodnota je prinajmenšom rovnaká, ako v prípade samotnej singlovej skladby Warwick Avenue. Bonusom je videoklip k pesničke.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2008

01. Warwick Avenue
02. Put It In Perspective