Dnes je 09. marca 2021, meniny má a zajtra

Depeche Mode - Wrong (singel)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 17.07.2009

Máte chuť na trochu depresie, či dokonca strachu?
Depeche Mode - Wrong (singel)

Máte chuť na trochu depresie, či dokonca strachu? Skladba Wrong, prvý singel z aktuálneho albumu skupiny Depeche Mode je ideálnou príležitosťou na ich prehĺbenie. Aspoň také reakcie som zaznamenal od bežných poslucháčov, ktorí sa s pesničkou stretli v éteri a ostali z nej vydesení. Bol to zámer, alebo to bola náhoda, ktorá vyplynula z aktuálnej tvorby kapely, ktorá je známa nielen svojimi hudobnými experimentmi, ale najmä vnímaním hudobného diania a tej najaktuálnejšej tvorby. Depeche Mode sú značkou, na ktorú je spoľahnutie. Ich tvorba by nemala nikoho vydesiť, a ak sa tak už stane, tak je to pravdepodobne zámer a vopred vykalkulovaný moment.

Wrong je naozaj desivá skladba, ktorá akoby naozaj prišla z úplne inej medziplanetárnej dimenzie. A toto už bol zámer samotnej skupiny, ktorá „zvuky z vesmíru“ využila na svoju novinku, ktorou sa síce podľa kritiky kapela vracia k starým, dobrým koreňom, no to ešte neznamená, že pri tvorbe pesničiek nevyužíva najmodernejšiu techniku a hudobné nápady, ktoré šokujú nielen poslucháča, ale pri počúvaní konečného výsledku možno aj samotných členov formácie. Wrong je skladba, ktorá sa v tomto smere vydarila nie na sto percent, ale minimálne dvojnásobne – šokuje, zaujme a okolo poslucháča sa omotá natoľko, že jej poskytne priestor na počúvanie a je jedno, či ide o fanúšika Depeche Mode, alebo o bežného poslucháča. Kapela dosiahla presne to, čo chcela – o pesničke sa diskutuje, singel sa kupuje, najvyššie miesta hitparád sú zaručené a o to tu vlastne ide.

Wrong je zároveň skladbou, ktorá je hodná najlepšieho mena skupiny Depeche Mode. Je to prvá lastovička, ktorá pravdepodobne odráža aktuálne pocity kapely, ktoré vplývali na tvorbu nových pesničiek a je zároveň odrazovým mostíkom k vnímaniu celej platne Depeche Mode. Je aj tá taká deprimujúca? Ak to pojmeme v tom najlepšom slova zmysle a skutočne hľadáme odpovede, tak ten, kto počul nový Depeche Mode odpovie jednoznačne: áno. Avšak, píše sa rok 2009 a je zjavné, že Depeche Mode už nebudú znieť ako v roku 1989 a budú sa ďalej vyvíjať. Toto je toho výsledkom a nie je sa za čo hanbiť. A prečo aj? Však Depeche Mode s pesničkou Wrong okamžite atakovali taliansky, poľský, španielsky i americký hitparádový rebríček a veľmi dobre sa im darilo aj v ďalších krajinách.

No a zberatelia si tiež prídu na svoje. V obchodoch sa dá dostať bežne k singlu s dvomi pesničkami, už spomínanou skladbou Wrong a Black Light Odyssey Remixom pesničky Oh Well. Depeche Mode sú však už známi tým, že ich single sú v podstate ďalšími albumami a ani Wrong v tomto nie je výnimkou. K dispozícii je až osem druhov CD singla, pričom ten najobsiahlejší prináša až deväť trackov. Samozrejme, ide o single určené na klubovú produkciu a dostať sa k nim dá iba veľmi ťažko.

Vydavateľstvo: EMI, 2009

1. Wrong
2. Oh Well (Black Light Odyssey Remix)