Carmel Paradise – Turn Me On

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 15.08.2016

Carmel Buckingham štartuje sólovú kariéru s neprehliadnuteľným debutom.
Carmel Paradise – Turn Me On
Zdroj obrázku: SOUL FOR SHOW / SUPRAPHON 2015

Má len 18 rokov a už má na konte žánrovo poriadne pestrú hudobnú minulosť.

V roku 2013 zaujala v pop-rockovom duete Gone so sestrou Celeste Buckingham. Následne sa o rok neskôr našla v punkovom projekte The House United, ktorý vzbudil najväčšiu pozornosť singlom Emergency. Dnes vstupuje Carmel Paradise Buckingham na scénu so svojím novým sólovým debutom Turn Me On. Singel je alternatívnym elektro-minimal dielom, ktoré vzišlo hudobne i textovo z pera samotnej speváčky. Producentsky sa pod skladbu podpísal Ken Coomer, ktorý má v portfóliu spolupráce s mnohými americkými, kanadskými či britskými umelcami. Ako speváčka prezrádza, singel vznikal v Coomerovom nahrávacom štúdiu v Nashville, Tennessee, ktoré je aktuálne jej domovom i umeleckou základňou. „Ken bol skvelý! Viac-menej všetko urobila Carmel. Ponechal jej úplnú umeleckú slobodu. Je nadšený jej hudobným štýlom,“ dodáva manažment speváčky.

„Turn Me On je o prvom skutočnom dospelom vzťahu. O takom, vďaka ktorému človek cíti veci, aké necítil nikdy pred tým. Skladba hovorí všetky myšlienky, ktoré sa človek hanbí povedať nahlas, no víria mu stále dookola v hlave a robia mu búrku v srdci,“ rozpráva Carmel o svojom singlovom debute. Vzhľadom na intímnu ideu piesne sa speváčka rozhodla ujať i scenára videoklipu, ktorý sa nakrúcal v Nashville. Príbeh i scénosled teda vytvorila sama a réžiu zverila Brianovi Harstinovi, mladému filmárovi, ktorý má na konte viacero krátkych filmov (v roku 2011 zaujal na prestížnom filmovom festivale Sundance snímkou Jess + Moss). „Cieľom pri nakrúcaní klipu bolo, zobraziť tri separátne stránky speváčky a vykresliť ako môžu extrémne črty osobnosti vyústiť do okamihov, kedy človek celkom stratí kontrolu. Akoby bol troma rozdielnymi osobnosťami v jednej chvíli. Účelom zobrazenia týchto rôznych osobností bolo demonštrovať ako niekedy vo vzťahu prezentujeme sami seba tak, aby sme sa čo najviac zapáčili...“ vysvetľuje režisér metaforický námet videoklipu.

Carmel Paradise – Turn Me On

Výrazným prvkom vizuálu skladby sú choreografie hosťujúcich tanečníkov (Sophie Scott, Lillie Fergus a McCall Donoho). „Tanečníci i hlavný mužský protagonista klipu Jake Kirkham sú všetci Carmelini dobrí priatelia. Keď im predstavila námet, dokonale sa s ním stotožnili. Carmel vypracovala choreografie spolu s nimi, aby svojím tancom verne zobrazili jednotlivé fragmenty jej osobnosti, ktoré som chcel vykresliť,“ dodáva Brian Harstine.

Na nedávnom nakrúcaní videoklipu v USA sa zúčastnila aj Carmelina sestra Celeste, tentokrát však nie ako hosť v skladbe, ale ako podpora v zákulisí. Ako hodnotí Celeste singlový debut svojej mladšej sestry? „Carmelkina nová pesnička mi príde vynikajúca. Bola som pri natáčaní klipu a musím povedať, že Carmel bola šéfom celého vizuálu,“ prezrádza Celeste. „Myslím si, že s pesničkou Turn Me On si Carmel posunula svoje hranice a neskutočne sa v ňom prejavila. Ako jej sestra, som neskutočne hrdá. Ako kolegyňa môžem len závidieť,“;) dodáva Carmelina sestra a kolegyňa v jednej osobe.

Hoci znie Carmeline nové umelecké meno ako 100%-ný, čistokrvný pseudonym, prekvapivo opak je pravdou. Vie to len málokto, no ide o speváčkino skutočné meno. Celým menom sa totiž volá Carmel Paradise Buckingham, a práve svoje druhé meno sa rozhodla snúbiť so svojou sólovou hudobnou kariérou. Už onedlho poteší fanúšikov svojím prvým sólovým EP (Short album), ďalšími singlami a debutovým sólo albumom. „Za posledné tri roky sme prešli dlhú cestu. Som vďačná a šťastná, že som mala príležitosť spolupracovať s toľkými úžasnými ľuďmi! Som nadšená a veľmi sa teším na všetko, čo prichádza...“ dodáva Carmel Paradise na záver.