Dnes je 19. februára 2019, meniny má a zajtra

Avril Lavigne – Alice

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 28.05.2010

Pred pár rokmi sa zdalo, že Avril Lavigne bude sezónnou hviezdičkou pre pubertálnu mládež, zažiari s dvoma hitmi a bude sa odporúčať do zabudnutia.
Avril Lavigne – Alice

Pred pár rokmi sa zdalo, že Avril Lavigne bude sezónnou hviezdičkou pre pubertálnu mládež, zažiari s dvoma hitmi a bude sa odporúčať do zabudnutia. Dnes síce kanadská hviezdička nie je v prvej extra lige, ale okrem svojho rebelantského trendu si udržala aj svoju pozíciu, či fanúšikov, ktorí ju držia nad hladinou a nedajú na ňu zabudnúť. A možno je to iba pohľad z jednej strany oceána a Avril je v Kanade či v Amerike naozajstnou hviezdou. Pretože iba takým sa ponúka príležitosť na napísanie filmovej muziky do jedného z najočakávanejších filmov sezóny.

Avril Lavigne sa totiž stala neoddeliteľnou súčasťou soundtracku k filmu Tima Burtona Alica v Krajine zázrakov, ku ktorému napísala skladbu s názvom Alice a dokonca išlo o úplne prvú skladbu v jej kariére, ktorú si mladá Kanaďanka napísala celkom sama. A Disneyho štúdia boli z pesničky, ktorú akoby spievala samotná hlavná hrdinka nadšené, pretože polobalada s poprockovými prvkami sa stala nielen ťažiskovou skladbou celého filmu, ale aj soundtracku a vyšla aj ako samostatný singel, ktorému sa mimoriadne dobre darí. Na druhej strane sa však nemožno čudovať. Speváčke a v tomto prípade už aj autorke sa podaril skvelý ťah, napísala veľmi chytľavú pesničku a hoci to nebude večný hit, jednu z trvaliek si Alenka do svojej Krajiny zázrakov určite odniesla. Za týždeň sa zo singla predalo 50 tisíc kusov. Svetová kritika síce neprijala song s nadšením, ale ani ho neskritizovala. Označila ho, ako bežný a treba sa s týmto názorom jednoducho stotožniť.

Najväčší úspech singel získal u japonských fanúšikov, tam sa vyštveral na štvrté miesto. V Európe sa mu najviac darilo v Belgicku a Rakúsku, kde sa zhodne umiestnil na 19. mieste. V ďalších krajinách sa musel popasovať s ešte nižšími pozíciami. Oficiálne skladba vychádza na singli, ako jediná. U susedov v Rakúsku však kúpite verziu s dvoma skladbami. K Avril Lavigne je pridaná žánrovo podobne koncipovaná skladba Welcome To Mystery od kapely Plain White T´s.

O čom je film, ktorý sa premieta aj v našich kinách a čoskoro vyjde aj na DVD? Alica má už 19 rokov a vracia sa do tajomného sveta, ktorý prvýkrát navštívila ešte ako dieťa. Znovu stretáva svojich starých priateľov: Bieleho králika, Fidlyho a Tidlyho, Plcha, Húseničiara, mačku Škľabku a samozrejme Klobučníka. Alica podstupuje túto fantastickú cestu, aby našla svoj pravý osud a aby pomohla ukončiť teror Srdcovej kráľovnej.

Vydavateľstvo: EMI, 2010

1. Alice (Avril Lavigne)
2. Welcome To Mystery (Plain White T´s)