Dnes je 09. marca 2021, meniny má a zajtra

Akon - Right Now (Na Na Na)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 20.02.2009

Akon je v podstate muž plný záhad.
Akon - Right Now (Na Na Na)

Akon je v podstate muž plný záhad. Jeho pravé meno sa dá rozpísať do niekoľkých riadkov a ak k tomu prirátame fakt, že nikto vlastne netuší, kedy sa v skutočnosti narodil, tak je o záhady postarané. Na jeho skutočné meno si naozaj netrúfam a roky narodenia sú tiaž tri v rozpätí rokov 1973 až do roku 1981 (tým tretím je rok 1977). Nevyriešenou otázkou ostáva, prečo tento úspešný raper svoj vek tají...

Čo však netají, to sú ďalšie fakty o jeho živote (aj keď je otázne, nakoľko sú pravdivé, keďže pochádzajú z jeho úst), ale dajme sa do toho, snáď sa aspoň párkrát trafím. Akon sa narodil v hudobníckej rodine, jeho otec bol žiadaný jazzový hráč. Narodil sa v Senegale, keď mal sedem rokov, po prvý raz pricestoval do Spojených štátov amerických a nasledujúcich osem rokov pendloval medzi oboma krajinami, až sa v pätnástich nadobro usídlil v americkom New Jersey.

A možno by sa hodilo aj slovíčko usadil a to doslova, keďže netrvalo dlho a mladý chlapec sa ocitol vo väzení za výtržníctvo a drobné krádeže. Údajne našťastie nič vážne a väzenie bolo pre neho oveľa lepšou školou života, než ktorékoľvek iné učilište. Práve tu si totiž uvedomil, že v ňom drieme kus umeleckej duše a že by mohol skúsiť niečo s muzikou. Po prepustení z väzenia sa tomu začal venovať naplno a na svet prišli prvé demonahrávky.

Debutový album vydáva v roku 2004 a nemá najmenší problém vyšplhať sa s ním do prvej desiatky hitparád po celom svete. S tým ďalším už mieri na vrchol, pričom od roku 2004 do roku 2007 sa na vrchných miestach hitparád stihlo udomácniť až jedenásť jeho skladieb. Sláva však prináša svoje dane. Spevák by si v rodnej krajine mohol dovoliť tri manželky, v Amerike mu prináleží jedna a sám sa vyjadril, že mu to postačí. Na dôvažok ešte tvrdí, že má už päť detí s troma ženami. Zlé jazyky tvrdia, že by ich mal z čoho vychovávať, pretože je vlastníkom diamantovej bane. Ak by sa jeho tvorba dala považovať za diamanty, tak možno. V roku 2007 sa musel popasovať s obvinením, že obcoval s pätnásťročným dievčaťom, dcérou kresťanského hodnostára a následne rozbehol niekoľko charitatívnych projektov nielen v Amerike, ale aj v Afrike.

No a na sklonku minulého roka sa jeho priaznivci konečne dočkali nového, v poradí tretieho albumu svojej hviezdy, ktorý do sveta uviedol singel Right Now, veľmi chytľavá skladba, ktorá sa už hravo udomácnila aj v našom éteri a začína valcovať hitparády po celom svete. A nečudo. Bežného poslucháča zaujme svojim hudobným poňatím, toho, kto sa dokáže prelúskať textom, nadchne fakt, že to nie je text o ničom, ale s istým posolstvom.

Samotný singel prináša štyri tracky. Pôvodnú verziu skladby a jej inštrumentálnu verziu. Napriek tomu, že existujú dva remixy, ani jeden z nich sa na singli nenachádza. Akon na „malú platňu“ zaradil dve B-strany v podobe mimoriadne vydarených skladieb I´m So Paid a Clap Again, ako bonus pre ortodoxných fanúšikov a cestu poznania pre tých, ktorí mu ešte neprišli na chuť.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2008

1. Right Now (Na Na Na)
2. I´m So Paid feat. Lil Wayne & Young Jeezy