Dnes je 21. novembra 2019, meniny má a zajtra

Westlife - 10 Years Of Westlife

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 06.12.2008

Najspravodlivejšou vecou na svete je pravdepodobne zub času, ktorý sa zahryzne do každého z nás.
Westlife - 10 Years Of Westlife

Najspravodlivejšou vecou na svete je pravdepodobne zub času, ktorý sa zahryzne do každého z nás. Samozrejme, na niekom je to vidieť menej, na niekom viac, no konečný výsledok je nakoniec aj tak vždy rovnaký. Zub času sa už zahryzol aj do írskeho boybandu Westlife. A je to viditeľné oveľa viac, ako v prípade iných ľudí, pretože táto dnes štvorica spevákov a tanečníkov je pod drobnohľadom najmä dámskeho publika neuveriteľných desať rokov. A dámy, tie si všímajú. A zvlášť v prípade chlapčenských kapiel, u ktorých prevažuje krása a šarm nad skutočným umením. Aj preto je ich životnosť maximálne päť rokov, kedy odchádzajú na zaslúžený odpočinok a keď si uvedomia, že im dochádzajú peniaze, tak sa honosne vrátia a žijú zo slávy minulosti.

Westlife však akoby boli iná kategória. Možno by sa to dalo nazvať druhou triedou, aj keď si myslím, že takto sa označuje zlacnený a niečím nedokonalý tovar, čo sa však o Westlife nedá povedať. Pravdou však ostáva, že práve títo Íri, akoby celý čas boli kdesi v úzadí, za chrbtami všetkých tých chlapčenských kapiel, ktoré prihrmeli, otriasli zo seba pot a zmizli. A zatiaľ, čo sa iné kapely rodili a zomierali, Westlife tu boli stále. Ustáli aj to, že od nich odišiel jeden člen, ktorý sa chcel venovať rodine , i to, že ktorýsi z chalanov sa priznal k svojej homosexuálnej orientácii a aj ten povestný zub času. Zatiaľ, čo iní sú už zabudnutí, Westlife sú tu stále, kraľujú európskym hitparádam a stále dokážu naplniť štadióny. Čo na tom, že fanúšičkami vo svojom veku?

A hoci z duše nenávidím chlapčenské kapely, Westlife si vážim pre ich zotrvačnosť. Akosi som sa zmieril s tým, že ich najväčšie hity boli prerábkami iných veľkých hitov, zvykol som si aj na to, že pri ich videoklipoch sa nedalo vydržať do konca, pretože boli tak sladké a napriek tomu všetkému ich môžem, pretože zotrvali bez toho, aby mi to prekážalo, či nejakým spôsobom asahovalo do života, ktorého sa stali akousi samozrejmosťou.

DVD, ktoré vychádza k desiatemu výročiu fungovania tohto írskeho boybandu som dokonca vydržal pozerať dokonca, aj s bonusmi. Veľmi dobrý koncert, plný veľkých hitov a prekvapivých momentov, medzi ktoré patrí aj fakt, že v ňom nenájdete hity, ktoré by ste vyslovene čakali. Nájdete tam však partiu pánov, do ktorých sa zahryzol zub času. Je to okaté, pretože si ich pamätáme ako holobriadkov, ktorí momentálne pribrali v lícach a stali sa otcami rodín. Na scéne pôsobia trochu rozpačito a je otázne, dokedy sa im bude dať veriť práve takáto tvár, avšak v každom prípade ešte stále dokážu presvedčiť. Aj v dvojhodinovej, profesionálne pripravenej, odvedenej i zostrihanej šou s dokonalým obrazom a zvukom.

A ak by bolo niekomu málo, ako bonusy je priložených desať najúspešnejších videoklipov kapely podľa hlasovania fanúšikov na internetových stránkach kapely a veľmi emotívny polhodinový dokument zo zákulisia nielen samotného koncertu. Vydržal som to pozerať do konca a to aj napriek tomu, že chlapčenské kapely nemusím. Táto však akoby bola nejaká iná.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2008

Celkový čas: 168 minút

01. Hit You With The Real Thing