Dnes je 21. októbra 2020, meniny má a zajtra

Various – SuperTour 2005

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 13.10.2005

Mašinéria zvaná Superstar dobieha do svojho konca. Aspoň čo sa týka jej prvej edície. Vychytená značka nateraz stráca dych, aby sa mohla naplno venovať novým tváram, ktoré už čoskoro objaví v druhom kole.
Various – SuperTour 2005

Mašinéria zvaná Superstar dobieha do svojho konca. Aspoň čo sa týka jej prvej edície. Vychytená značka nateraz stráca dych, aby sa mohla naplno venovať novým tváram, ktoré už čoskoro objaví v druhom kole. Finálová jedenástka (a nielen tá) postupne vydáva svoje debutové albumy a značky SuperStar sa už dosť štítia.

Napriek tomu na nás čakajú ešte dva tituly s touto značkou a prvými jedenástimi finalistami. Pred vianocami by sa mal na trhu objaviť album vianočných pesničiek naspievaný súťažiacimi. Mnohí sa tomu bránia, ale edičný plán nepustí. No a práve v týchto dňoch sa na trh dostáva DVD a VHS so záznamom posledného koncertu veľkolepého, historicky prvého SuperTour. Na záver si dovolím len mierne zapochybovať o tom, či má tento projekt vôbec význam pri dnešnej kúpyschopnosti nášho obyvateľstva, zvlášť, keď temer totožný záznam odvysielala krátko po skončení turné i samotná Slovenská televízia. Jediný rozdiel bol v tom, že v STV sa do toho miešala Adéla s Pycom, ktorí na DVD našťastie chýbajú.

Viac ako dvojhodinový záznam ponúka temer kompletný záznam z koncertu. Hudobne je koncert kompletný, nechýba žiadna skladba. Strihači siahli len na siahodlhé, miestami trochu infantilné príhovory jednotlivých umelcov. Inak je na DVD úplne všetko, vrátane „železnej lady“ Lenky Slanej, ktorá niekde v polovici projektu kričí na dav, ktorý ju príliš nevníma, ale čo už. Dôležité je, že finalistom odovzdala multiplatinové platne za predaj ich spoločného albumu, ktorý spôsobil ošiaľ na domácom hudobnom trhu. A jej krátke, no napriek tomu historické účinkovanie v SuperStar tak už navždy ostane zapísané vo forme pohyblivého média v historických tabuľkách spoločnosti.

Ťažiskom celého projektu je však samozrejme vystúpenie jedenástich finalistov, z ktorých každý zaspieval po dve pesničky, pridali tri spoločné a víťazka Katka Koščová dostala tretí pokus na záverečné defilé. Čo sa týka speváckych výkonov, mladí umelci si dali záležať a v ten večer sa predviedli v tej najlepšej možnej forme. Najobdivuhodnejšie na celom zázname pôsobí Miro Jaroš, ktorý v závere turné, kedy sa konal i zaznamenaný koncert zdravotne kolaboval a strácal hlas, tu však pozbieral všetky svoje sily a pôsobí ako profesionál. Ale tak pôsobia vlastne všetci Na DVD – čo sa týka jeho hudobnej náplne niet hluchého miesta. Všetci podali extrémne dobrý výkon. A v ten večer aj tak bolo každému v hľadisku jedno ako to dopadne. Prišli sa zabávať a nie počúvať falošné tóny. A tá zábava bola vynikajúca a dokonca ju miestami cítiť aj zo samotného nosiča.

Toto dielko však možno pochváliť i po technickej stránke. Zvuk rozmixovaný do formátu 5.1 je už hádam samozrejmosťou. Vyzdvihnúť však treba aj jeho čistosť, ktorá na to, že ide o slovenský projekt doslova oslňuje. Rovnaké je to i v prípade obrazu, ktorý je čistý ako Kristovo oko. Naozaj príjemné prekvapenie. Bohužiaľ, na DVD chýbajú akékoľvek bonusy, čo je len na škodu veci, zvlášť ak sa vrátim k poznámke, že totožný koncert vysielala Slovenská televízia. Bonusy v tomto prípade mohli byť tým, čo by zaujalo zákaznika a prinútilo ho, aby si titul kúpil. A bonusov mohlo byť nespočetné množstvo – od filmových vizitiek jednotlivých umelcov, cez kvalitnú a bohatú fotogalériu až po zostrih ich mordovania sa v súťaži. Toto všetko tu však chýba, čo je len na škodu veci. Možno nabudúce. A ten čas sa blíži. SuperStar 2 je tu totiž čo nevidieť.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2005

Celkový čas: cca 133. minút