Dnes je 21. novembra 2018, meniny má a zajtra

Various - Eurovision Song Contest Moscow 2009 (DVD)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 31.08.2009

Pravdepodobne nastal čas na posledné ohliadnutie sa za posledným ročníkom pesničkovej súťaže Eurovison Song Contest, ktorá sa v polovici mája uskutočnila vo Viedni, a ktorú vyhral 22-ročný Nór Alexander Rybak.

Pravdepodobne nastal čas na posledné ohliadnutie sa za posledným ročníkom pesničkovej súťaže Eurovison Song Contest, ktorá sa v polovici mája uskutočnila vo Viedni, a ktorú vyhral 22-ročný Nór Alexander Rybak. Po úspešnom CD, ktoré mapovalo pesničky všetkých krajín, ktoré sa do súťaže prihlásili, sa aj na náš trh dostáva výnimočné DVD, ktoré na troch nosičoch a za veľmi lukratívnu cenu prináša maximum materiálu zo semifinálových večerov, samotného finále a množstvo ďalších bonusov, kvôli ktorým sa oplatí po tomto DVD siahnuť aj niekoľko mesiacov po skončení súťaže. Navyše, v týchto dňoch konečne vychádza debutový album Alexandra Rybaka, víťaza tohtoročnej Eurovízie aj v iných európskych krajinách, nielen doma v Nórsku a v Nemecku. A pre jeho fanúšikov je toto DVD ako stvorené, pretože si svojho miláčika užijú plnými priehrštiami. Ale poďme na to pekne po poriadku.

Najskôr vybavme to negatívne, pretože sa našla jedna vec, ktorá mi na tomto, inak mimoriadne profesionálne pripravenom DVD naozaj vadí. Balík obsahuje tri nosiče a všetky tri sú v obale natlačené na seba. Osobne by i vyhovoval špeciálny trojobal, v ktorom by každý nosič mal svoje miesto. Toto je veľmi nepraktické riešenie, ale v tejto chvíli sa zjavne nedá nič robiť, treba si na to zvyknúť.

Na druhej strane, tento produkt prináša viac, ako osem hodín materiálov týkajúcich sa aktuálneho ročníka Eurovízie, v tej najvyššej kvalite. Tvorcovia sa samozrejme sústredili na to, aby divákovi priniesli jedinečnou formou všetkých súťažiach, takže na prvom DVD prvom DVD nájdeme záznam prvého semifinálového večera, kompletnú dvojhodinovú show, vrátane fenomenálneho vystúpenia Alexandrovcov a vyhlásenia výsledkov. Druhé DVD má rovnakú štruktúru a prináša druhý semifinálový večer, ktorého súčasťou bola aj naša súťažiaca dvojica Kamil Mikulčík a Nela Pocisková. Tretie DVD prináša kompletný záznam veľkého moskovského finále, kde už síce Slovensko nebolo, ale tá show určite stojí za pozornosť, rovnako, ako toto DVD.

Tvorcovia totiž okrem samotných veľkých programov ponúkajú aj množstvo bonusov. Zaujímavosťou sú krátke textové informácie o jednotlivých krajinách a súťažiacich na začiatku pesničiek, ktoré si podľa vlastného uváženia môže divák nechať zapnuté, alebo ich vypnúť. Ďalšie dva bonusy sú veľkým prídavkom pre všetkých fanúšikov súťaže. Na prvých dvoch DVD totiž nájdu po päť záznamov z národných finále. Exkluzívny materiál ponúka pohľad na víťazné momenty vo svojej krajine pri interpretoch, ktorí sa vo veľkom finále umiestnili na prvých desiatich miestach. Druhé DVD navyše prináša viac než polhodinový záznam z tlačovej konferencie s víťazom Alexandrom Rybakom, ktorá sa uskutočnila bezprostredne po skončení veľkého finálového večera.

Po technickej stránke je DVD upravené tak, že si divák môže pozrieť buď kompletný záznam, alebo si môže vyberať v zozname jednotlivých interpretov. Menu je veľmi prehľadné, graficky samozrejme ladené do farieb Eurovízie. Obrazovo prevažuje formát 16:9, občas 4:3, obraz je jedinečný, čistý a veľmi dobre sa pozerá na veľkej obrazovke. Zvukové stopy sú rozmixované do formátu Dolby Stereo, ale pozor, aj 5.1 a zvuk je geniálny. Sledovať vystúpenie Alexandrovcov na veľkej obrazovke so zvukovým formátom 5.1, je naozaj neopísateľným zážitkom. Zaručujem, že toto DVD nikoho nudiť nebude.

A je skvelým cukrím pred ďalším ročníkom Eurovízie, ktorej sa Slovensko určite zúčastní. Prihlásili sme sa ako prví a naši speváci budú môcť čoskoro posielať svoje súťažné skladby do národnej súťaže. Ďalší ročník Eurovízie sa uskutoční vďaka Alexandrovi Rybakovi v Oslo a finále bude 29. mája 2010.

Mimochodom, malý odkaz pre Slovenskú televíziu. Keď som tak sledoval DVD z Eurovízie, prepadla ma nostalgia za Bratislavskou lýrou a napadlo ma, ako by som si vychutnával podobné DVD s Bratislavskými lýrami (záznamy sú určite niekde v archíve). To by bol pre hudobného fanúšika poriadny klenot.

Vydavateľstvo: EMI, 2009