Dnes je 18. júna 2019, meniny má a zajtra

URIAH HEEP: THE ULTIMATE ANTHOLOGY

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 27.07.2004

Pamätáte sa ešte na februárový koncert Uriah Heep v Košiciach? Aplauz, pódiová uvoľnenosť hudobníkov, presná hra a nápadité melodicko-rytmické riffy basgitaristu Trevora Boldera dávajúce záverečnému zvuku skupiny bohatý výraz,..
URIAH HEEP: THE ULTIMATE ANTHOLOGY

Pamätáte sa ešte na februárový koncert Uriah Heep v Košiciach? Aplauz, pódiová uvoľnenosť hudobníkov, presná hra a nápadité melodicko-rytmické riffy basgitaristu Trevora Boldera dávajúce záverečnému zvuku skupiny bohatý výraz, neuveriteľne čistý spev Bernie Shawa, príjemná melodika, dokonalé vokály, chytľavý rytmus a aranžmány s častým striedaním nadupaných a lyrických častí. Ak ste tam boli, hity ako Lady In Black , Gypsy, Sweet Freedom, Look At Yourself alebo July Morning vás určite dvíhali zo sedadiel (a nemuseli ste si dať ani Red Bull). Vravíte, že ste tam neboli. Nevadí, kúpte si DVD The Ultimate Anthology a všetko toto tam nájdete tiež.

Kapela Uriah Heep od roku 1970 nezliezla z pódií, vydala dvadsať štúdiových albumov plus viacero oncertných CD a kompilácií, čo predstavuje vyše 30 miliónov predaných nosičov. Aj keď fungujú už 34 rokov, ešte stále sa vždy tešia na turné. Kým niektoré skupiny trávia viac času v štúdiu, oni na pódiách, nálada v kapele sa mení vraj len keď majú opicu. Hrajú spolu toľko rokov, že nepotrebujú skúšať, takže cvičia iba pred novým albumom. Mimochodom, ten by mal vyjsť zhruba za polroka. Vrchol slávili v sedemdesiatych a osemdesiatych rokoch. Nahrávacie štúdiá im vtedy verili, bolo to obdobie, v ktorom išlo o hudbu. Teraz musia Uriah Heep veriť nahrávacím spoločnostiam. Predtým tieto spoločnosti zaujímala hudba, teraz, nanešťastie, je ich záujem len o peniazoch. Zo zakladajúcich členov sa v súčasnej zostave nachádza už len gitarista Mick Box, druhý najstarší člen je bubeník Lee Kerslake, ktorý so skupinou hrá od jej tretieho albumu Look At Yourself, čiže od roku 1971.

Na DVD sa objavuje aj Ken Hensley, jeden z členov „klasického“ obsadenia, ktorý si prišiel zahrať na slávnostnej The Magicians´s Birthday Party (2001). Tento chlapík, inak hráč na klávesové nástroje, v časoch najväčších úspechov Uriah Heep neustále zápasil s gitaristom Mickom Boxom o líderstvo v kapele. Niektoré albumy, ktoré v tom čase skupina vydala, obsahovali len Hensleyho skladby a údajne mal veľké ambície úplne ovládnuť skupinu. To sa mu však nepodarilo, naopak, v osemdesiatych rokoch Uriah Heep opustil. V súčasnosti koncertuje taktiež s repertoárom Uriah Heep, so skladbami, ktorých je autorom. Tvrdí, že využíva hudbu na šírenie viery. Teda na propagáciu kresťanstva. Ale dá sa to vnímať aj tak, že využíva kresťanstvo na zvýšenie vlastnej popularity. S bývalými členmi kapely sa vraj Uriah Heep naďalej stretávajú na výročných oslavách a na niektorých koncertoch, kde ich pozývajú ako špeciálnych hostí. Takto sa na DVD dostal aj bývalý spevák John Lawton vo verzii Lady In Black naspievanej na jednej z týchto osláv. Takže DVD ponúka v podstate reprezentatívnu vzorku z členov pôsobiacich v Uriah Heep, čo pamätníkov určite poteší. Chýba iba David Byron, ktorý ako vieme, zomrel roku 1985 na následky nezdravého životného štýlu plného alkoholu a drog.

Ak ste DVD už držali v ruke, určite ste sa zarazili nad jej nadneseným názvom. Akáže Ultimate Anthology, keď najstaršie filmové záznamy zachytené na tomto disku pochádzajú z roku 1990 pri príležitosti koncertu k dvadsiatemu výročiu existencie kapely a pritom najslávnejšia éra rockovej legendy prebehla v polovici sedemdesiatych rokoch? Nuž áno, no na druhej strane kolekcia obsahuje veľké percento klasických hitov a tiež je pravdou, že súčasné zloženie Box-Kerslake-Bolder-Lanzon-Shaw funguje už pätnásť rokov, kým predtým málokedy ubehla doba bez personálnych zmien. Okrem koncertných záznamov pochádzajúcich zo zmienených narodeninových osláv obsahuje DVD aj napríklad nahrávky z Classic Rock Festivalu´98 v Trentone alebo z unplugged Acoustically Driven. Po zhliadnutí tohto dévédéčka som sa len opäť raz utvrdil v názore, že v rýdzej profesionalite, zmysle pre dramatičnosť a vrodenom cite pre tempo večera len ťažko nájdu Uriah Heep niekedy premožiteľa.

Vydavateľstvo: (DVD/RAGNAROCK/BMG/2004)

Zvuk: DTS/dolby Digital 5.1,

Obraz: 4:3.