Dnes je 16. júna 2019, meniny má a zajtra

U2 – Vertigo 2005 / Live From Chicago

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 15.11.2005

Ešte sa ani nestihli poriadne spamätať zo svojho veľmi úspešného svetového turné a už sú späť na scéne. Po úspešnom minuloročnom albume a následnej šnúre koncertov po celom svete, prichádza írska formácia U2 na trh s DVD, na ktorom diváci nájdu zázna
U2 – Vertigo 2005 / Live From Chicago

Ešte sa ani nestihli poriadne spamätať zo svojho veľmi úspešného svetového turné a už sú späť na scéne. Po úspešnom minuloročnom albume a následnej šnúre koncertov po celom svete, prichádza írska formácia U2 na trh s DVD, na ktorom diváci nájdu záznam ich mimoriadne vydareného koncertu v americkom Chicagu. Fanúšikom tejto formácie sa tak splnili všetky dohady o tom, že skupina bude pokračovať vo svojom zabehnutom štýle – album – koncerty – DVD. Je to tu!

DVD oficiálne vychádza budúci týždeň v pondelok. V čase, keď sme pre musicserver.sk získali exkluzívne toto DVD na recenziu, boli na Slovensku dva kusy. Z jedného sa vytešoval riaditeľ vydavateľstva Universal Music a z druhého my. A to doslova. Exkluzívna spolupráca, exkluzívne DVD. Pre našinca o to radostnejšie, že U2 v tomto roku nezahrali ani v Prahe, ani v Budapešti, o Slovensku ani nehovoriac. Niekoľko šťastlivcov ich videlo v Rakúsku , či v Poľsku, drvivá väčšina tunajších fanúšikov si ich užije práve z tohto DVD.

Záznam trvá takmer dve a pol hodiny a ponúka kompletnú, nezostrihanú šou, ktorú U2 odohrali v máji tohoto roku na americkom kontinente. Počas vystúpenia samozrejme dominovali pesničky z posledného albumu. Kapela však nezabudla ani najväčšie hity svojej kariéry ako Pride, One, či Zoo Station. Faktom ostáva, že mnohí by privítali ešte viac megahitov, ktoré na tejto šou trošku absentovali, ale ani tento malý nedostatok nič neubral na kvalite obrovskej šou. Bonovi nemožno zazlievať ani to, že šou U2 bola už tradične naladená proti výstrelkom amerického prezidenta, vojne v Iraku a dôraz počas celého koncertu kládol najmä na globalizáciu a odpustenie dlhov zemiam tretieho sveta - tým najchudobnejším. Publiku to nevadí, milujú totiž U2 najmä pre ich tvorbu, prostredníctvom ktorej Bono dáva najavo svoje názory a hustí do sveta svoje myšlienky, za ktoré si vyslúžil i nomináciu na Nobelovu cenu mieru. Technická stránka bola zvládnutá ako vždy výborne. Hlavné pódium bolo obkolesené plošinou, na ktorej spevák skupiny aj tak strávil väčšinu času. Plošina zároveň rozdeľovala dva sektory pre divákov a Bono sa počas spievania na nej ocitol doslova na dosah nadšenému davu. Šťastlivcom sa podarilo dotknúť sa ho, prípadne s ním chvíľu stráviť priamo na pódiu. Neskutočný zážitok.

Koncerty U2 sú zakaždým o muzike a tak tomu bolo i tento raz. Žiadna veľká tanečná šou (tanečníci absolútne žiadni) nič, čo by malo odvrátiť pozornosť diváka od falošného spevu – nie je treba. Po technickej stránke dominovala najmä svetelná šou a svetelné efekty, ktoré sú už neoddeliteľnou súčasťou koncertov U2 a nesklamali ani tento raz. Jedným slovom výborné. A vôbec nepreháňam.

Obraz na DVD je čistý ako Kristovo oko, to isté sa dá povedať o zvuku. Namixovaný je hneď v troch verziách. Stereo, Dolby Digital 5.1 a DTS 5.1. Samotný koncert si môžete pozrieť po častiach a voliť môžete vo veľmi kvalitnom a prehľadnom menu, alebo ako celok (odporúčam!), pričom si ani neuvedomíte ako ten čas rýchlo letí. Jediné, čo mi tu trochu chýba sú nejaké bonusy. Aspoň jeden – dva. Na trh sa síce dostáva i limitovaná edícia s dvoma DVD, pričom na druhom nosiči je množstvo bonusov v podobe dokumentov z koncertu, no to je určené najmä pre zanietencov. Aj tu sa aspoň desať minút bonusov mohlo vopchať. Ale nič to. To najpodstatnejšie – teda koncert – tu je a to je dôležité. A môžem vám zaručiť, že ide o neopakovateľný zážitok, pri ktorom vám zaručenie niekoľkokrát naskočia zimomriavky. Príjemnú zábavu.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2005

Žáner: rock

Celkový čas: 140. minút