Dnes je 22. apríla 2019, meniny má a zajtra

Thalia – Primera Fila

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 01.11.2011

Spojenie príjemného a netypického prostredia, nadšeného publika, dobre vybraných hostí a jej prekvapivo dobrého prejavu robí z tohto projektu dielo, ktoré sa dá vydržať.
Thalia – Primera Fila

Možno trochu irónia, že v tento sviatočný deň prišiel rad práve na túto speváčku, ale stávajú sa aj horšie veci. Keď som od jednej z čitateliek dostal tip na tento album, prijal som ho s rezervou. Viem o Thalii, že má zrelých štyridsať a vyzerá na podstatne menej. Viem tiež, že kraľovala v niekoľkých telenovelách, ktoré sa s úspechom vysielali po celom svete.

Na svojom konte má viac albumov, než ktorákoľvek väčšia hviezda a tiež nejedno hudobné ocenenie. Asi najzaujímavejšou správou svojho času bolo, že po boku hudobného magnáta Tommyho Mottolu vystriedala speváčku Mariah Carey a nechtiac sa tak postarala o jej psychické problémy. Ako šibnutím čarovného prútika sa jej kariéra po Mottolovom boku stala ešte úspešnejšia. Na tento rok pripravila pre fanúšikov nový album, ktorému predchádzal záznam špeciálneho koncertu Primera Fila, ktorého záznam na CD a DVD si od vydania na konci roku 2009 kúpilo jeden a pol milióna fanúšikov. Rozhodol som sa zvýšiť toto číslo a na základe spomínaného odporúčania som si zadovážil jeden kus.
THALIA - PRIMERA FILA

Otázku, či ľutujem, alebo nie som si zodpovedal v momente, keď som na internete stlačil čarovné tlačidlo „zaplatiť“ a čakal na zásielku z Argentíny. Thalia je kráľovnou hispánskych krajín, ponuka jej albumov je tak obšírnejšia, sú ľahšie dostupnejšie a aj lacnejšie. Nerád investujem do vecí, ktoré mi hneď od začiatku príliš nevoňajú. V konečnom zúčtovaní však záznam koncertu v floridskom BankUnid Center v Miami nie je až taká katastrofa. Prvým prekvapením je fakt, že nejde o žiadnu veľkú show, ale skôr o komorný koncert, na ktorý sa dostali iba špeciálne vybraní návštevníci. Samozrejme, išlo o najkalnejších fanúšikov, ktorí na hodinovom predstavení dokázali speváčke vyrobiť perfektnú atmosféru, ktorá viac než k temperamentným show latino spevákov dá prirovnať k unplugged koncertom, aj keď vzhľadom na živú kapelu, to nemožno jednoznačne nazvať takto. Komorná atmosféra predstavenia je však práve dôvodom, že predstaveniu temperamentnej speváčky chýba... temperament. Chvíľami som mal naozaj pocit, že sa pozerám na tristo dvadsiaty diel nejakej argentínskej telenovely a boli momenty, pri ktorých som sa tešil, že ten koncert trvá iba hodinu.
THALIA - COSIENDOME EL CORAZON

Jedno obrovské prekvapenie však prišlo. Až doteraz som mal o Thalii, ako o speváčke dosť nevábnu mienku. Keďže status speváčky, ktorá sa vyšplhala na vrchol po ramienkach svojej podprsenky si už vydobyla Madonna, nechcem ho pripisovať aj tejto kráske, ale niečo podobné som si naozaj myslel. Ak však Thalia išla na tomto koncerte naživo, uznávam, že je celkom šikovnou speváčkou, dokonca mi naživo príde oveľa presvedčivejšia, než častokrát na mdlých a monotónnych CD. Spojenie príjemného a netypického prostredia, nadšeného publika, dobre vybraných hostí (Pedro Capó, Joan Sebastian) a jej prekvapivo dobrého prejavu robí z tohto projektu napokon dielo, ktoré sa dá vydržať. Reč je stále o DVD zázname, ktorý je nakrútený a zostrihaný naozaj výborne, pričom vyzdvihujem kvalitu zvuku i obrazu. Pre nadšencov je k dispozícii ešte krátky dokument zo zákulisia, ktorý mohol byť dlhší, ako 11 minút a obsiahla fotogaléria. Čo sa týka dokumentu, nepočítajte s českou podporou, k dispozícii sú iba anglické titulky.

Čo sa týka priloženého CD, tak to je pre mňa v tomto prípade druhoradé. Síce, aby som mal kompletku, pustil som si ho, ale skôr ako kulisu k práci a priznávam, že som ho ani poriadne nevnímal. S obrazom je (celkom totožný) záznam predstavenie Thalie o niečo zaujímavejší. Ani hoci ani po vzhliadnutí tohto diela sa táto kráska nedostane v zozname mojich obľúbených speváčok na vyššie miesto, aspoň sa teším, že to ustála a „neprišla o hlavu“. Ak by ste mali o titul záujem, pátrajte po ňom v internetových obchodoch. Ak sa nemýlim, tak do nášho distribučného katalógu Sony Music nebol zaradený, preto si ho musíte nechať poslať zo zahraničia, prípadne objednať v našich hudobných obchodoch a čakať.

Vydavateľstvo: Sony Music
Aj tento titul si môžeš kúpiť na Hudobny.sk

Linky: THALIA