Dnes je 16. augusta 2018, meniny má a zajtra

Shania Twain – Űp! Live In Chicago

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 04.06.2004

Kanaďanka Shania Twain patrí notoricky pozitívne naladeným interpretom. Sotva niekedy na jej platniach nájdeme nálepku so známym upozornením „Parental Advisory / Explicit Content“.
Shania Twain – Űp! Live In Chicago

Kanaďanka Shania Twain patrí notoricky pozitívne naladeným interpretom. Sotva niekedy na jej platniach nájdeme nálepku so známym upozornením „Parental Advisory / Explicit Content“. Rodičia môžu na jej koncert s kľudným svedomím priviesť aj svoje školou povinné deti, ktorým dospelá Barbie – Shania s večným úsmevom na pestovanej tvári zaspieva sadu songov o láske. Jej hudba jednoznačne vychádza a zo starej školy a americkej tradície country, pesničkárov a zabávačov. Už Frank Zappa povedal: „Američania nechcú pri hudbe rozmýšľať, chcú sa baviť!“

Shania poskytuje v svojich pesničkách primeranú zmes osobného šarmu, muzikality, sladkého amerického gýču, profesionality, banálností a prirodzeného talentu. Keby čo i len v jednej z uvedených predností nedosahovala svoju vysoko nadpriemernú úroveň, ostatné, menej lichotivé zložky by ju okamžite stiahli z jej zaslúženej pozície. V súčasnosti všetky prvky v jej hudbe spôsobujúce koprivku mladšej, progresívne, či rockovo orientovanej generácii, plnia šteklivú funkciu, ktorá udržuje náročnejších poslucháčov v strehu a menej náročným konzumentom pomáha pri počúvaní lepšie relaxovať.

Shania Twain sa pomocou svojho albumu Up dostala na vrchol. DVD Live In Chicago je iba logickým zavŕšením určitej etapy. Ťažko povedať, čo bude nasledovať ďalej – stagnácia v roli stálice, alebo snáď nejaké tvorivé prekvapenia? Každopádne, keby sa už dnes Shania Twain premenila na spomienku, mohla by tak urobiť s kľudným svedomím. Vybudovala si už zaslúžilý hudobný pomníček a hoci sa pri svojej popovej orientácii pohybuje na veľmi tenkom ľade, nemá sa za čo hanbiť! Jej melodické skladby žijú vlastným životom. Koncert zachytený na DVD sa odohral 27 júla minulého roku v chicagskom Grant Parku. Shania tu spolu so svojím country-rock bandom predviedla 22 skladieb, de-facto prierez kariéry vrátane najväčších hitov ako Man! I Feel Like a Woman; Up!; Whose Bed Heve Your Boots Been Under?; Nah!; Rock This Country! atd. V koncertných aranžmánoch sa kĺbia tradičné ac. a el. gitary, husle, steel gitary so súčasnými prvkami, ktoré sú do hudby implantované prostredníctvom klávesových nástrojov, rytmiky a celkovej produkcie.

V súčasnom globalizovanom svete nie je nič zvláštne na tom, že interpretmi country prvkov je klasicky vyškolený a vo fitness telocvičniach vyformovaný muzikant ázijského pôvodu.Koncert je príkladne profesionálne zvládnutý a vygradovaný a až na pár detailov, ktoré sa pri opakovanom sledovaní stávajú otravnými (pódiové sentimentálne scény so žiadosťou o ruku, alebo škôlkárskym spevom dievčatiek z publika), mu prakticky niet čo vyčítať. Po formálnej stránke by sa na DVD dalo očakávať o niečo viac bonusových materiálov a pridaných informácií, ale dôležitejší je samozrejme kvalitný obraz a zvuk (formát 5.1 i 2.0). Tieto atribúty sú k dispozícii a, čo je ešte dôležitejšie, prinášajú kvalitnú muziku!

Vydavateľstvo: Universal, 2003

Celkový čas: 1:45:00