Dnes je 17. augusta 2018, meniny má a zajtra

Shakira – Live From Paris

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 03.02.2012

Bravúrna show, bravúrny výkon, fantastický zážitok.
Shakira – Live From Paris

Že Shakira vydala záznam z parížskeho koncertu som samozrejme vedel už v novembri, keď sa CD, DVD i blu ray objavili na trhu. Keď mi blu ray pristál doma na recenziu úspešne som ho obchádzal. Keď sa najpočúvanejšie slovenské rádio chytilo pesničky Je L´Aime A Mourir a jej českej verzie z osemdesiatych rokov (Lenka Filipová – Zamilovaná) a po nich sa rarity chytili ostatné rádiá i iné médiá, prešla ma chuť na koncert Shakiry ešte viac. Keď mi však vyskočila diera na piatkovú video recenziu siahol som práve po tomto zázname a skoro som si obúchal hlavu o stenu – kvôli tomu, že som sa odhodlával tak dlho.
Shakira - Live From Paris DVD

Blu ray disk Live From Paris totiž spĺňa všetky atribúty, ktoré očakáva fanúšik veľkého koncertného zážitku. Ak niekto miluje hudbu, miluje živé vystúpenia, tak s čistým svedomím prehlasujem, že toto je najlepší koncertný záznam, aký som za posledný rok držal v rukách. A je na to množstvo dôvodov. Rozdeľme ich dvoch kategórií a zoberme to cez technickú kvalitu. Nasnímať koncert v temnej hale už dnes nie je také ťažké ako kedysi, samozrejme, ak sa bavíme o tom, aby aj kvalita obrazu ostala na úrovni. Dnes je už technika vysokokvalitná a práve kvalita obrazu, ktorú so sebou prináša blu ray disk je ako šitá na takéto záznamy. Koncert Shakiry je naozaj ten prípad, kedy si dovolím povedať, že ide „o vysoké rozlíšenie“ a nie iba preto, že je to napísané na obale.

Pri sledovaní tohto záznamu aj laik hravo pochopí, čo to v skutočnosti znamená vysoké rozlíšenie. To isté zvuk. Je rozmixovaný do formátu 5.1 a naozaj mi je ľúto, že nie je rozmixovaný do verzie 7.1, čo by bol v mojom prípade prvý záznam živého vystúpenia so zvukom v takomto mixe a ešte viac by to zosilnilo celkový dojem. Pustil som si zvuk na repro zostave, v ktorej ten mix vynikol a v strede obývačky to bol dokonalý zážitok. Vyskúšal som asi tri piesne aj na zvuku z TV, bez podpory repro zostavy a znelo to dobre, ale rozdiel bol počuteľný.
Shakira - Whenever, Wherever (Live From Paris)

A potom je tu samotný sto minútový koncert. Veľmi rád chodím na živé vystúpenia, pretože by mali byť „živé“. Ak chcem počuť interpreta v štúdiovej kvalite, pustím si CD a na koncert idem preto, aby som ho počul spievať na živo. Preto odsudzujem playback na koncertoch (jedinou výnimkou je Madonna, pri ktorej idem viac na show, než na jej spev a show je v jej prípade vždy 100%-ná). Shakira je krásnou ukážkou toho, že show sa dá utiahnuť na živo. Dovolím si tvrdiť, že okrem záverečného Waka Waka išla celú show na živo a ani pri tej poslednej skladbe by som si ju nedovolil priamo obviniť z playbacku.

Je to iba môj dojem, ktorý napokon možno vytvorili vokalistky a veľký zbor hostí na pódiu, ktorý sa dokonale zosynchronizoval a prespieval speváčku. Shakira v Paríži dokázala, že vie spievať a je výborná. A zaručujem, že zimomriavky prídu hneď na úvod, keď sa speváčka prediera na scénu pomedzi divákov vo vypredanej parížskej hale Bercy, spieva a pritom sa kontaktuje s publikom. Následne predvádza skvelú spevácku show, žiadnu spartakiádu. Prezliekanie po každej druhej skladbe a akrobatické výkony vymenila radšej za pár brušných tancov a originál živý spev s fantastickou kapelou za poloodhaleným chrbtom.

Fanúšikovia sa dočkali všetkých zásadných hitov, ale aj mnohých prekvapení. Legendárna metalová balada Nothing Else Matters v „kabáte z latinskej Ameriky“ je dych vyrážajúci zážitok a samozrejme, nechýba ani dnes už obrovský hit Je L´Aime A Mouris. Keď Shakira po sto minútach odpáli záverečné Waka Waka, bude vám ľúto, že to končí. Bravúrna show, bravúrny výkon, fantastický zážitok. Keď sa po koncerte, za ktorý dáte okolo stovky euro občas pýtate, že za čo ste dali tie peniaze, v tomto prípade by sa nikto nepýtal. Som presvedčený, že si tú otázku nepoložíte ani vtedy, keď si kúpite tento koncert a pozriete si ho.
Shakira - La Quiero A Morir Live Paris

Sto minútový koncert dopĺňa zhruba dvadsať minút pohľadu do zákulisia, ktoré veľmi príjemne dopĺňa kompletný materiál. Disk je doplnený o booklet, v ktorom okrem zoznamu skladieb a základných informáciách nájdete aj pestrú fotogalériu z miest, kde sa kolumbijská speváčka zastavila. K dispozícii sú anglické, španielske a francúzske titulky, ale iba počas koncertu. Dokumenty sú bez titulkov.

Aj tento titul kúpiš na HUDOBNY.SK

Vydavateľstvo: Sony Music, 2011
Linky: SHAKIRA