Dnes je 22. októbra 2018, meniny má a zajtra

Sexit - Sexit

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 18.11.2005

Pred časom sa mi náhodne do rúk dostalo DVD s jednoduchým názvom Sexit. Priznám sa, keď som ho vkladal do prehrávača, neočakával som nič svetoborného.
Sexit - Sexit

Pred časom sa mi náhodne do rúk dostalo DVD s jednoduchým názvom Sexit. Priznám sa, keď som ho vkladal do prehrávača, neočakával som nič svetoborného. Rockovú formáciu Sexit prirodzene poznám. Trojica muzikantov funguje už od roku 1990 a aj keď má za sebou už množstvo koncertov (aj v Maďarsku a vo Fínsku), akosi nie a nie sa uchytiť. Práve u našich južných susedov sa im podarilo presadiť s platňou Sviece na námestí (1992), kde ju kritici ohodnotili Platňou roka.

Keď v roku 1993 predskakovali ako úplne bezmenná formácia legendárnym Iron Maiden na ich vôbec prvom vystúpení na Slovensku a následne im vyšiel debut v OPUSe, zdalo sa, že definitívne obídu všetky nástrahy, ktorým musia začínajúce kapely prejsť a vďaka šťastiu, talentu a zaujímavej hudbe, budú hrať veľmi rýchlo prvé husle v slovenskej rockovej lige . Lenže nestalo sa. Šťastie je vrtkavé. OPUS skrachoval, po ich debute dnes už ani pes neštekne, navyše, keď sa súkromné útrapy zliali s tragickými udalosťami okolo bývalého manažéra, svieža rocková hudba Sexitu šla odrazu do zabudnutia. Ani každodenná chuť topánky v zadku však nezlomila živočíšnu lásku k muzike a po siedmich rokoch, nie úplne nečinných, prišiel nedávno Sexit s novým albumom Prima energia.

Presviedčať ľudí z blízkeho okolia o ich muzikantských schopnostiach by bolo nosením dreva do lesa, ale čo také by mohli ponúknuť na dévedéčku? Stačilo len pár minút a uvedomil som si, že to, čo držím v ruke, nie je len obyčajná tuctová záležitosť, ale skutočný hudobný skvost. A nie len čo sa týka vystúpenia Sexitu a ich 12 skladieb, ktoré by sa pokojne mohli vydať aj ako samostatná kolekcia The Best Of. Predovšetkým technická realizácia celého DVD je po kvalitatívnej stránke obdivuhodná, obalom počnúc a záverečnou sekvenciou končiac. Profesionálny prístup výrobcu je takpovediac cítiť v každom detaile. A i keď pozornému oku neujdú menšie chybičky, tie nie sú pre celkový dojem ani tak dôležité. V menu nájdete osvedčené hity Sexitu ako Rosa a slzy, Si ako búrka, ale i v maďarčine odspievané ekvivalenty. Kto si obľúbil Montiho čardáš v diabolskom prevedení rýchlo - prstého gitaristu Eugena Pál Baláža, môže si mydliť ruky na ďalšiu inštrumentálnu klasiku – Turecký pochod. Myslím si, že tento gitarista je najnedocenejším inštrumentalistom na Slovensku, náročné klasické skladby písané pôvodne pre husle hrá s takou ľahkosťou, akoby si vybrnkával Kohútik jarabý, nechoď do záhrady. Pritom väčšina našich „super“ gitaristov, ktorých dennodenne vídame na televíznych obrazovkách, by mali veľké problémy tieto skladby vôbec odohrať. V brilantnej technike Pál Balážovi už 15 rokov skvele sekundujú ďalší dvaja pôvodní členovia - spevák a basgitarista Štefan Hundža a bubeník Zsolt Kiss. Zdá sa, že nadišiel správny čas, aby sa chalani už definitívne prehupli cez roglejené vráta šoubiznisu.

Dostať sa dnes k akémukoľvek dévedéčku nie je problém, takže je s čím porovnávať. A vzhľadom na rozpočtové podmienky sa veruže ani tento výtvor z dielne Norofilmu nemusí za nič hanbiť. Darmo, ak sa niečo robí so srdcom, výsledok sa ukáže. Ešte vždy totiž existujú ľudia, pre ktorých peniaze nie sú všetko. Toho dôkazom je aj toto DVD, ktoré v rozpore so starou múdrosťou dokazuje, že aj za málo peňazí môže byť veľa muziky. A prvotriednej.

Vydavateľstvo: Norofilm

Žáner: Rock

Celkový čas: 56 min.