Dnes je 18. júla 2019, meniny má a zajtra

Seal – Live In Paris

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 05.09.2005

Jedno hudobné balenie s CD a DVD zároveň sa stáva čoraz obľúbenejším produktom na hudobnom trhu. Majiteľovi ponúka zvukové CD a zároveň i DVD s videoklipmi, či záznamom vydareného koncertu.
Seal – Live In Paris

Jedno hudobné balenie s CD a DVD zároveň sa stáva čoraz obľúbenejším produktom na hudobnom trhu. Majiteľovi ponúka zvukové CD a zároveň i DVD s videoklipmi, či záznamom vydareného koncertu. Ak sa k tomu priráta ešte i vždy rozumná cena, nemožno sa čudovať, že o tieto produkty je pomerne veľký záujem.

Najnovšie tomuto módnemu trendu podľahol i spevák Seal. Svojim priaznivcom ponúka hutnú dávku svojho koncertného umenia, zaznamenaného počas minuloročného turné speváka v parížskej Olympia Hall. Je to ten istý Seal, ktorého sme v apríli tohoto roku mohli konečne vzhliadnuť i na Slovensku, kde predstavil svoj unikátny akustický program a rozvášnil vypredanú Inchebu na maximum. Toto je však trochu iný Seal. Minimálne s „príchuťou elektriny“. Zostava okolo speváka vraj dlho uvažovala, ktorý koncert ponúkne na týchto nosičoch, či klasický „elektrický“, alebo komornejšiu verziu, s ktorou sa predstavil spevák i v Bratislave. Pritom, najmä návštevník bratislavského koncertu, po vzhliadnutí okamžite pochopí, že ide o dva úplne odlišné koncerty. Hoci, oba plné hitov úspešnej kariéry Seala.

Ale vráťme sa k nosičom. Voľba nakoniec padla na klasický koncert, hoci aj tu sa mohlo nájsť riešenie. Na CD predsa mohol vyjsť tento koncert a na DVD ten komorný, prípadne naopak, ale to asi nebolo v danej chvíli dôležité. Dôležité je to, že záznam vystúpenia Seala vôbec vyšiel a jeho priaznivci si tak majú opäť možnosť vychutnať jeho čarovný hlas a prekrásne balady plným priehrštím. A našinec má navyše možnosť vzhliadnuť niečo iné, než videl v Inchebe.

Samotný názov tohto produktu hovorí, že ide o záznam koncertu v Paríži, takže tak na CD ako aj DVD ide o totožné vystúpenie. Samozrejme, vzhľadom na fakt, že na CD sa zmestí podstatne menej materiálu, než na DVD, CD nosič je ukrátený o niekoľko skladieb. V žiadnom prípade tu však nechýba ani jeden z obrovských Sealových hitov. Bez Crazy, Killer, Love´s Divine, Kiss From A Rose či Future Love Paradise by to hádam ani nebolo ono. Ale všetky tieto hity sa na albume nachádzajú a spolu s nimi i deväť ďalších známych skladieb. Rovná štrnástka hitov, ktorá sa hodí rovnako do pohody súkromia ako i na cestu autom.Príjemným prekvapením je samotný zvuk CD. Čistý a jasný, dominuje spevákov hlas a už od prvej chvíli je jasné, že na príprave tohto materiálu makali skutoční odborníci, ktorí si veľmi dobre uvedomovali, s kým majú tú česť a všetko musí ísť hladko a nesmie sa objaviť žiadna chybička. Seal znie na albume presvedčivo a je neopísateľnou dávkou kvalitnej muziky, ktorá sa v dnešnom prekomercializovanom svete nehľadá ľahko.

DVD, ktoré je neoddeliteľnou súčasťou tohto projektu, ponúka ten istý koncert, ibaže v rozšírenej verzii. Kolegovia z českého časopisu Music označili túto kombináciu za nudnú a hoci vyzdvihli Sealove spevácke schopnosti do závratných výšin, koncert označili za nudný, zvlášť ak niekto počúva najskôr CD a potom sa vrhne na DVD. Nesúhlasím. Okrem toho, že DVD ponúka niekoľko skladieb navyše, jednotlivé skladby sú poprestrihované zábermi na nočný Paríž, prípadne slovami samotného Seala, čo celý produkt značne oživuje a robí ho neopozeranejším a zaujímavejším.

Samozrejmosťou je zvuk rozmiešaný do formátu 2.0 i 5.1, podľa potreby každého užívateľa a majiteľa tohto hudobného dvojproduktu. DVD samotné bohužiaľ neobsahuje žiadne bonusy , dokonca ani rozdelenie podľa kapitol, čiže podľa jednotlivých skladieb, čo chýba. Na škodu by neboli ani titulky pri prejavoch umelca, nie každý je ešte zbehlý v angličtine. Ale to sú hádam jediné veci, ktoré sa dajú tomuto projektu nejakým spôsobom vytknúť. Inak ide o unikátne dielo (ja osobne viac preferujem DVD, CD si užívam skôr v aute), s výbornou titulnou stranou bookletu (vnútro je už trochu slabšie) a zabalené buď v krabičke od CD, alebo od DVD. Takže spotrebiteľ si môže vybrať, čo sa mu viac hodí do poličky. Osobne si myslím, že ide o vynikajúci projekt, ktorý dokonale mapuje Sealovu tvorbu a kariéru a podáva ju divákovi v čistej zvukovej a obrazovej podobe. Výborné dielo a ja sa už dnes teším na nový album tohto speváka.

Vydavateľstvo: Warner Music / Forza Music, 2005

Celkový čas: CD: 74:14, DVD: 112:06

DVD