Dnes je 13. decembra 2018, meniny má a zajtra

Pink Floyd – The Wall

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 18.09.2011

Kultový film Pink Floyd: The Wall je jedným z mála filmových diel, experimentujúci s rýdzo hudobné látkou.
Pink Floyd – The Wall

Je zamknutý v izbe akéhosi losangelského hotela a hlavou mu tiahnu kľúčové okamihy jeho života. Rocková hviezda Pink, na ktorého koncert sa už možno kdesi vonku schádzajú tisíce fanúšikov. Sedí tu a utápa sa v desivých predstavách a víziách. Scény represií a ľudskej agresivity sa striedajú s frustrujúcimi spomienkami na detstvo bez otca, zato s prehnane ochranárskou matkou, na školu, pokúšajúc sa všetky zomlieť do jednej beztvárnej, nemysliacej masy, na ženu, ktorá ho zradila. Sedí tu, obohnaný pomyselnými ochrannými múrmi, stenou, ktorú si okolo seba kedysi vybudoval, a nevie ako ďalej. Kultový film Pink Floyd: The Wall je jedným z mála filmových diel, experimentujúci s rýdzo hudobné látkou. Po úspechu javiskového spracovania dvojalbumu populárnej skupiny Pink Floyd sa réžie celovečerného filmu ujal Alan Parker (Sláva, Horiace Mississippi, Evita), ktorý sa tu poetike hudobného tvaru priblížil v kinematografických dejinách úplne ojedinelým spôsobom. Podľa scenára vodcovského ducha skupiny Rogera Watersa vznikol film, ktorý je triešťou symbolických obrazov a animovaných sekvencií, voľne spojených piesňami a situáciami fiktívnej hlavnej postavy. Film, ktorý je nadčasovým rozprávaním o osamelosti človeka aj o najrôznejších múroch, ktoré si okolo seba staviame.
Trailer k filmu The Wall.

V roku, ktorý možno bez mihnutia oka nazvať aj veľkým reedičným návratom Pink Floyd na hudobný trh som objavil ešte jeden unikát spojený s touto kapelou. Klasika z roku 1982, ktorá postavila vizualizáciu hudby do úplne iného uhla. Okrem úspešných hitov, ktoré znejú vo filme je tu dominantné hlavne ich obrazové stvárnenie, v ktorom sa hrané sekvencie prelínajú s animovanými momentmi a vytvárajú viac než hodinu a pol trvajúci geniálny celok, ktorý na budúci rok oslávi neuveriteľných tridsať rokov a za ten dlhý čas nestratil nič na svojej originalite, kvalite, ani posolstve. Jednoducho hudobno – filmový unikát.

Na DVD s týmto filmom som celkom náhodou natrafil v jednom nenápadnom obchode s hudbou v nórskom Bergene, kde bol disk dokonca vo výpredaji. Neváhal som ani sekundu, zvlášť, keď som si prečítal, že ide o vydanie z roku 1999. Film sa na disku objavil v digitálne vyčistenej podobe, čo so sebou prináša vynikajúci obraz, ktorý ostáva naozaj kvalitný aj na veľkoplošnej obrazovke. Remastrovaný je aj zvuk, ktorý je rozmixovaný do formátu 5.1, aj do stereo formátu, pričom sa „čistilo“ z pôvodných pásov a na kvalite zvuku je to zjavné. K dispozícii je niekoľko jazykových verzií vo forme titulkov. Súčasťou disku sú aj dva dokumenty, ktoré majú dohromady viac ako hodinu. Jeden je dobový a druhý vznikol pri príležitosti vydania DVD v roku 1999. Oba hovoria o vzniku tohto unikátneho projektu. Dokumenty nie sú digitálne vyčistené a sú bez titulkovej podpory. Ani absencia českých titulkov pri samotnom filme však nemôže pokaziť celkový dojem z tejto unikátnej projekcie.

Vydavateľstvo: Sony Music
Linky: PINK FLOYD , SUPERSHOP

Pink Floyd The Wall