Dnes je 24. januára 2021, meniny má a zajtra

Pink Floyd - P.U.L.S.E

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 29.11.2006

Oneskorený pozdrav z minulosti.
Pink Floyd - P.U.L.S.E

Oneskorený pozdrav z minulosti.

Vystúpenie nazvané PULSE je jedno z najočakávanejších hudobných DVD roku 2006. Prvý dátum vydania titulu bol plánovaný na 5. decembra minulého roka, potom prišlo niekoľko zmien a svetlo sveta malo dvoj DVD zazrieť o sedem dní neskôr. To už fanúšikovia Pink Floydu vedeli, čo ich bude čakať pod vianočným stromčekom. Veľké prekvapenie sa nekonalo a otázok „kedy príde očakávaný deň D“ bolo viac ako postelí na obale albumu Momentary Lapse Of Reason. Hodiny tikali a dvanástu odbili až 10. júla tohto roku, kedy sa kapely striedajú na javiskách festivalov a vydávanie projektov odkladajú na zimu. Dôvodom „oneskoreného pozdravu z minulosti“ bol raritný materiál v bonusovej časti nosiča a jeho problémy s autorskými právami.

DVD zachytáva vystúpenie kapely z londýnskeho Earls Courtu z jej posledného turné Division Bell. Keďže PULSE vyšiel už v roku 1995 na dvoj CD a VHS, písať o úžasnej svetelnej show, videoprojekcii, hudobných kvalitách členov kapely a live prevedení celého albumu Dark Side Of The Moon by bolo teraz už zbytočné. Dosiahnuť dokonalosť je však nemožné a vždy sa nájdu nedostatky, hoci len pre mnohých maličké. Tri zvukové formáty (Dolby 2.0, Dolby 5.1/448 kbps a Dolby 5.1/640 kbps) pravdepodobne nebol ten najšťastnejší výber. Prvé dva formáty mali byť jednoznačne nahradené (dnes už bežným štandardom skoro každého DVD nosiča) priestorovým zvukom DTS. Neznižujem tým však kvalitu zaznamenaných efektov v päťkanálovom zvuku použitých počas vystúpenia. Bohužiaľ, kvalita nahrávok jednotlivých nástrojov (hlavne bicích) ma však trošku sklamala. James Guthriem – dvorný zvukový inžinier kapely síce nanovo digitálne zremastroval zvuk, no v porovnaní s kvalitou nahrávky Erica Claptona a jeho vystúpenia v Hyde parku (hoci o dva roky neskôr) je rozdiel obrovský.

Celkový design a menu dostalo svoju tvár od Storma Thorgersona – jeho výtvor mi skôr pripadal ako úvod k scifi-hororu, či už obrazom alebo zvukom. Najväčšie pozitíva recenzovaného titulu vidím v bonusových častiach. Dokument trvajúci 15 minút, zachytávajúci život kapely na turné, možnosť pustenia zvlášť samotnej projekcie premietanej na kruhovom plátne počas koncertu, nahrávky z rôznych vystúpení natočené amatérskymi kamerami z publika, niekoľko klipov, TV reklama, mapky, javiskové plány, foto galéria (jej zvukový podklad síce nesúvisí s obrazom, ale naplno využíva možnosti domáceho kina) a live verzia Wish You Were Here z udeľovania cien je bohatá nádielka najmä pre skalných fanúšikov PF. A aby tej štedrosti nebolo málo, 20. novembra vyšlo DVD + CD Davida Gilmoura z aktuálneho turné On An Island. Len tak ďalej. Albumvydáva EMI.