Dnes je 20. apríla 2018, meniny má a zajtra

Michal David – Lucerna

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 18.05.2012

To, čo má Michal David na rováši sú nesmrteľné hity, na ktorých sa bude baviť nielen naša generácia, ale ak to dobre naformulujeme, tak aj generácie po nás.
Michal David – Lucerna

Neviem, kde poriadne začať, pretože som nahnutý na obe strany, tak na úvod hádam vysvetlím, že ak si zaobstaráte DVD so záznamom posledného koncertu Michala Davida v pražskej Lucerne, tak sa dočkáte hodinového záznamu z koncertu, na ktorom spevák zmapoval všetky svoje úspechy od roku 1981 až po súčasnosť, teda od hitu Nenapovídej až po Čas vítězství. Exkluzívnym hosťom bola talianska formácia Ricchi E Poveri.
Ricchi e Poveri - Mamma Maria, Michal David

Zoberiem to z pre mňa tej lepšej časti, teda zo strany Michala Davida, jeho výkonu a show ako takej. Netajím sa tým, že som na songoch tohto českého hitmakera vyrastal a k samotnému spevákovi mám veľkú úctu. Neriešim to, či je koučom v nejakej súťaži, ktorú sledujem rovnako ako argentínsku telenovelu, teda veľmi občasne, ale zaujíma ma, čo má Michal David za sebou. Hity, ktoré keby odspieval všetky, tak tá jeho show trvá šesť hodín a ten dav ľudí, ktorý vypredal svätostánok pražskej kultúry (rozumej Lucernu) by sa ochotne bavil. Pretože tento záznam je jasným dôkazom toho, že to, čo má Michal David na rováši sú nesmrteľné hity, na ktorých sa bude baviť nielen naša generácia, ale ak to dobre naformulujeme, tak aj generácie po nás.

Neriešim ani to, koľko má Michal David rokov a či je ešte v jeho veku vhodné natriasať sa na scéne v koženej šiltovke spod ktorej tečie pot prúdom Niagary len preto, aby zakryl plešinu. Starnúť treba s úctou a Michal David si to môže dovoliť. Možno by bez tej prikrývky na hlave so svojimi tanečnými hitmi pôsobil trochu rozpačito, ale nikto mu nezoberie fakt, že je v podstate génius. Na začiatku som si myslel, že si to DVD pustím iba ako podklad k nejakej robote, ale už po prvej skladbe Colu, pijeme colu som sa pristihol pri tom, ako čumím na telku a bavím sa. Ostal som celú hodinu a pol. Michal David je jednoducho šoumen, ktorý strháva davy. Keby som hodnotil iba jeho, jeho výkon a jeho hity, kľudne pridám pár hviezdičiek navyše.

Problém mám so spracovaním samotného DVD. Vydavateľstvo Popron akoby sa iba chytilo príležitosti a jasného zisku a siahalo po zázname, ktorý pre seba urobila televízia Nova. Príde mi veľmi neseriózne voči spotrebiteľovi vydať koncertné DVD s televíznym záznamom. Okrem toho, že si to dnes každý, kto má prístup k Nove a počítaču s televíznou kartou (dnes už to nie nič nereálne a nedostupné) natiahne zadarmo sám, tak mám hlavne za to, že takéto nosiče vychádzajú práve preto, že je na nich podstatne viac priestoru ako v televíznom programe a mali by na nich koncerty vychádzať celé. Predpokladám aj to, že TV Nova, ktorá mala v Lucerne 12 kamier ich tam nemala iba na tých 16 pesničiek. Neverím, že Davidov koncert trval hodinu a pár minút. Viem však celkom určite, že takto odfláknutý obsah mi dosť pokazil celkový dojem z inak vydarenej zábavy.

Fakt, že bonusová časť prináša päť piesní z koncertu navyše, z čoho tri sú snímané od Davidovho chrbta statickou kamerou a honosne nazvané Lucerna pohľadom Michala Davida ma privádza skôr k výbuchu smiechu, ako s pokojnosti. Aby bol výpočet obsahu kompletný, tak počítajte ešte s dvoma videoklipmi a obsiahlou fotogalériou. Bol to skvelý nápad a darček pre tých, ktorí tam boli i pre tých, ktorí tam byť nemohli. Škoda, že to je tak neplnohodnotné a za všetky tie body, ktoré si to zaslúži môže výhradne Michal David.

Vydavateľstvo: Popron, 2012
Linky: MICHAL DAVID

01. Colu, pijeme colu