Dnes je 17. augusta 2018, meniny má a zajtra

Michael Jackson – Live In Bucharest: The Dangerous Tour

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 25.10.2005

King žije! Je to neodškriepiteľné! A hoci už len málokto verí tomu, že nás ešte prekvapí aj niečím iným, než výbermi svojich najväčších hitov doplnených o nejaké šuflíkové strašidlo,...

King žije! Je to neodškriepiteľné! A hoci už len málokto verí tomu, že nás ešte prekvapí aj niečím iným, než výbermi svojich najväčších hitov doplnených o nejaké šuflíkové strašidlo, možno sa predsa ešte len dočkáme. Jacko sa totiž krátko po víťazstve nad svojimi sexuálnymi výstrelkami zavrel do štúdia a pripravuje tam pesničku pre obete „divokej Kataríny“, toho hurikánu, samozrejme. A vraj si k tomu pozval more spolupracovníkov, ibaže ich nekonkretizoval, tak uvidíme.

Pred pár týždňami sa na trhu objavil ďalší dvojalbum najväčších hitov tohto speváka od začiatku jeho kariéry, ale priaznivci Michaela Jacksona a pravdepodobne nielen oni mali v tomto roku ešte jeden sviatok. Prvý septembrový pondelok sa totiž na trh dostalo niečo, v čo už mnohí ani len nedúfali. Po trinástich (13-ich!!!) rokoch od jeho uskutočnenia vychádza na DVD konečne koncert z Bukurešti, kde sa King zastavil vrámci svojho Dangerous World Tour. Predposledné turné, posledné šialené výkony zachádzajúce do extrémov, jednoducho Michael Jackson v tej najlepšej forme, v akej si ho všetci pamätajú. Prečo však trvalo trinásť rokov (aj tak to stále nie je rekord v histórii svetového šoubiznisu posledného desaťročia minulého storočia – ten drží Madonna, ktorej DVD z Blond Ambition Tour, ktoré odohrala v roku 1991 vyšlo tiež až tento rok na jeseň) kým sa tento záznam objavil na DVD, je zbytočné pátrať. Niekoľkokrát ho odvysielali zahraničné televízie, HBO, mihol sa i na Českej televízii. Ten istý koncert z 1. októbra 1992 v Bukurešti. Dangerous Tour malo vtedy 69 zastávok a navštívilo ho viac ako tri a pol milióna platiacich divákov. Jednou zo zastávok bola rumunská Bukurešť, kde príchodom Jacksona oslávili odchod komunizmu (u nás v Česko – Slovensku, konkrétne v Prahe mala tú prioritu kapela Bon Jovi v roku 1990). Podstatné ale je, že ide o koncert, ktorý každý veľmi dobre pozná a napriek tomu väčšina hudbou sa zaoberajúca pospolitosť sveta považuje vydanie tohto DVD za veľký sviatok.

Načasovanie vydania je ideálne. Nikoho už nezaujímajú Jacksonove výberovky, hoci vychádzajú každoročne. Toto je však iná lahôdka, ktorá vráti jeho meno opäť do kolobehu šoubiznisu, čo sa mu vrámci príprav novej skladby veľmi hodí. Samotné DVD ponúka jedine záznam koncertu. Nehľadajte žiadne bonusy, ktorých by po tak dlhom období mohlo byť ako maku, ale nie sú. Jedine koncert, voliteľný prostredníctvom kapitol podľa skladieb podľa vášho výberu, alebo v kuse. To je všetko. Možno je to na škodu, podstatné však je, že je tu koncert, šou, pri ktorej aj po 13-tich rokoch behá mráz po chrbte. Jacko je umelec s veľkým U a v tejto šou to dokazuje v každej sekunde. Až na ten záver, kde akože odlieta z pódia, hoci je to niekto celkom iný, ale fajn. Efekt je to dokonalý, pompézny záver veľkej šou. Tvorcovia DVD sa ani neunúvali niečo strihať a na nosič buchli presne ten istý záznam, čo uviedli televízie . Najväčším sklamaním je jednoznačne zvuk, ktorý je iba stereo. Myslím, že rozmixovať ho do formátu 5.1 by už v súčasnosti nemal byť žiadny problém, ale zdá sa, že opak je pravdou. V 5.1 by totiž nehrozili, že výkriky euforického publika znejú z obrazovky intenzívnejšie, než samotný spevák. Škoda.

Koncert Michaela Jacksona vychádza bez titulkov. Až sa nasúva otázka, prečo sa niekto s touto perlou poriadne nepohral. Tento projekt by si to skutočne zaslúžil. Dal by sa urobiť skvelý booklet, pridať bonusy, zmixovať lepší zvuk atď, atď. Na druhej strane však priznávam, že od momentu, čo sa mi toto DVD dostalo do rúk som videl už asi dvadsaťkrát. Bez všetkých tých vymožeností súčasnosti. „Obyčajný“ koncert! Jacko vás bez problémov vtiahne do vánku svojich bielych ponožiek a „núti“ vás sa k obrazovkám vrátiť zakaždým, keď nastane koniec. Výborne! Napriek všetkým nedostatkom som rád, že tento záznam vyšiel.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2005

Celkový čas: cca 122 minút

01. Main Title