Dnes je 25. septembra 2020, meniny má a zajtra

Lucie Bílá - Lucerna (CD + DVD)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 28.01.2009

Speváčka Lucie Bílá má za sebou vskutku veľmi silný rok, po pracovnej i osobnej stránke. Plánovala sa rozdať svojim fanúšikom, čo sa jej bezpochyby podarilo v maximálnej možnej miere.
Lucie Bílá - Lucerna (CD + DVD)

Speváčka Lucie Bílá má za sebou vskutku veľmi silný rok, po pracovnej i osobnej stránke. Plánovala sa rozdať svojim fanúšikom, čo sa jej bezpochyby podarilo v maximálnej možnej miere. V konečnom dôsledku ju to síce už po niekoľký raz stalo stratu súkromia a následný rozvod, ale po pracovnej stránke môže byť spokojná. Vydala hneď niekoľko projektov, ktoré si hravo a bez váhania nachádzali cestu k poslucháčom, a nemala najmenší problém nimi obšťastniť tých, ktorý o to stoja.

Jedným z projektov bol aj záznam z jej veľkého turné, na ktorom prezentovala pesničky od čias znovuzrodenia, teda albumu Missariel, až po stále aktuálnu albumovú novinku Woman. Záznam z koncertu vyšiel na samostatnom CD, ale tiež v dvojbalení CD + DVD a zároveň tiež v trojbalení, ako CD a dve DVD, pričom na jednom je pochopiteľne záznam koncertu z Lucerny a na druhom dokument o speváčke.

Pristaviť sa chcem pri verzii CD + DVD, keďže táto sa dočkala druhého vydania s inovovaným obalom a nezmeneným obsahom. Na margo obalu snáď len to, že ten pôvodný bol a v prípade dvoch ďalších verzií balenia stále je tak katastrofický, že nápad uviesť ten istý produkt v lepšom obale bol vlastne výnimočný a pomohol obom stranám. V tomto prípade sa totiž na majiteľa DVD nepozerá „rozmazané“ svetlo z pražskej Lucerny, ale fotografie samotnej divy, ktorá vždy bola a je dostatočným lákadlom.

Tým by v konečnom dôsledku mal byť aj obsah, pričom dôraz by som radšej v tomto prípade kládol na samotné DVD. Pretože ak sa už niekto rozhodne kúpiť si projekt, v ktorom nájde v podstate totožné CD a DVD, tak to robí kvôli obrazovému záznamu. A v tomto prípade doslovne, pretože samotný obsah je totožný, ponúka sedemnásť rovnakých pesničiek, takže obrazový záznam je v tomto prípade bonusom, na ktorý sa jednoznačne oplatí pozrieť, a to hneď z niekoľkých dôvodov.

Lucie Bílá je žena, ktorá má energie na rozdávanie a rozdáva ju doslova aj prostredníctvom televíznej obrazovky a tohto záznamu. Program navyše veľmi prezieravo rozdelila na dve časti. V tej prvej sa predstavuje, ako energická žena, ktorá vie spievať a kričať zároveň, teda tak, ako si ju divák pamätá po jej znovuzrodení začiatkom deväťdesiatych rokov. Druhá polovica je kľudnejšia, postavená na pomalých pesničkách a muzikálových skladbách. Niekde medzi tým sa Bílej podarilo predstaviť hostí svojho programu Ewu Farnu, vtedy ešte svojho manžela Noida a tiež hudobníka, ktorý stojí za jej hudobnou kariérou, Ondřeja Soukupa, ktorý pre ňu napísal väčšinu pesničiek, no na scéne spoločne stáli po prvý raz.

Celému dielu dominuje výborný zvukový záznam a skvelý zvuk. Oboje je pridanou hodnotou, ktorou mnohé domáce hudobné DVD produkty ešte bohužiaľ nedisponujú. Bílej produkt áno. Keď sa divák dokáže povzniesť nad jej politickú angažovanosť a protežovanie Václava Klausa, ako geniálnej osobnosti, a dokáže ju vnímať, ako speváčku a tento malý defekt jej odpustiť, tak nehrozí, že by bol pri sledovaní tohto DVD sklamaný.

Vydavateľstvo: EMI / Monitor, 2008

01. Intro
02. Čarodějka