Dnes je 23. októbra 2018, meniny má a zajtra

Lucie Bílá – Láska je láska (20 videohitov)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 17.12.2004

Plánujete si pod vianočný stromček zadovážiť DVD prehrávač? Predpokladám, že tento rok to bude jeden z najobľúbenejších darčekov, keďže ich ceny sú hlboko nižšie, než ceny videoprehrávačov.

Plánujete si pod vianočný stromček zadovážiť DVD prehrávač? Predpokladám, že tento rok to bude jeden z najobľúbenejších darčekov, keďže ich ceny sú hlboko nižšie, než ceny videoprehrávačov. A tak tu mám pre všetkých fanúšikovej kvalitnej muziky jeden skvelý nosič, ktorý by mohol spríjemniť tohtoročné Vianoce.

Speváčka Lucie Bílá (čerstvá česká slávica) sa v tomto roku rozhodla rekapitulovať a okrem CD nosiča s dvadsiatimi najväčšími hitmi ponúka svojim priaznivcom i DVD s dvadsiatimi videoklipmi a nejakými bonusmi navyše. Je výborné, že sa konečne aj táto speváčka dočkala DVD. Vynikajúco totiž na ňom mapuje svoju megaúspešnú porevolučnú kariéru a pridáva i nejaké prekvapenie navyše. Hlavne pre slovenských fanúšikov ide o skvostné dielo, keďže príliš veľa videoklipov od susedov sa k nám nedostáva. Práve tu Bílá ponúka takmer všetko, čo vyprodukovala.

O hudobnej stránke sa snáď netreba zmieňovať, ide predsa o to najlepšie z jej tvorby, ktorú každý jej priaznivec dokonale pozná z CD nosičov. Lucie Bílá bola svojho času prvou českou speváčkou, ktorej sa dostalo tej cti, že vydala videokazetu s videoklipmi. Bolo to v čase, keď to vo svete bolo bežné, keď tam už dominovali DVD a u nás sa začala hudobná produkcia objavovať na VHS. Bolo to v čase, keď Bílá slávila úspech s albumom Missariel a „prežúvala“ škandál s pesničkou Láska je láska, ktorú televízie vysielali v cenzurovanej verzii. Hanba pre ne, veľké plus (keďže aj negatívna reklama je reklama) pre Bílú. Bohužiaľ, táto videokazeta nikdy nevyšla vo forme DVD a je to večná škoda, pretože na nej boli i videoklipy k titulnej Missariel, či k skladbe Ukrajina. Nesmrteľné skladby, ktoré mali mať na aktuálnom DVD Lucie Bílej prioritné miesto. Naplniť ho tak nedokonale ako DVD Lucie Bílej je práve v jej prípade veľkým hriechom. Áno, je tu drvivá väčšina videoklipov jej hudobnej kariéry. Nechýbajú muzikálové videoklipy a dokonca ani pesničky, ktoré zazneli v niektorých filmoch. V podstate ide o takmer kompletnú a veľmi slušnú zbierku (medzi rovnomenným CD albumom a DVD nosičom je značný rozdiel, medzi vybranými pesničkami). Lenže Bílá si zaslúži omnoho väčšiu pozornosť a nad týmto DVD mal sedieť skutočný odborník, venovať mu minimálne rok času, komunikovať so speváčkou, s inými vydavateľstvami, v ktorých vydávala svoje pesničky a najmä s telvíznymi stanicami, v ktorých programoch účinkovala. Bílej DVD totiž mohlo mať najmä bonusovú sekciu tak natrepanú exkluzívnymi bonusmi, že by jej to mohla závidieť i samotná Madonna. Ak sa totiž tvorcovia rozhodli zaradiť skladbu Neposlušné tenisky vybranú zo zábavného programu Možno príde i kúzelník (nerozumiem prečo, keď k pesničke existuje regulárny videoklip, ktorý je omnoho zaujímavejší, než toto vystúpenie), tak v tom mali pokračovať. Stačilo, aby speváčka dala súhlas (a predpokladám, že by ho určite dala, keď zvolila na tak nenávidené „tenisky“) a mohlo to odsýpať.

Napriek tomu, že nikdy nevyšli na platniach, sú pesničky, ku ktorým má Bílá videoklipy. A je i množstvo zábavných programov, v ktorých vystúpila s pesničkami, ktoré dodnes nikde nevyšli. Prečo nie sú na tomto DVD? Stálo by to kopec peňazí? Vždy sa dá dohodnúť. A pri cenách týchto nosičov si divák zaslúži omnoho väčšiu pozornosť. No a na druhej strane, keby som si na tomto retrospektívnom DVD našiel zmapovanú kompletnú kariéru Bílej, tak bez problémov dám i dvojnásobnú cenu a som šťastný, že mám všetko. Bonusy v podobe troch pesničiek z muzikálu Johanka z Arku (ktorý mimochodom vyšiel tiež ako DVD), dva ďalšie videoklipy (zostrihané Vokurky a latinskú verziu Záhrady rajských potešení) a niekoľkosekundové vyjadrenie majsterky – krajčírky o tom, aká je Bílá skvelá, nepovažujem za adekvátne. Bílej majsterku tam strčili len preto, aby sa Bílá mohla pozerať na pozitívne vyjadrenie ženy, ktorá ju z duše nenávidela (tvrdí sama speváčka). Isté zadosťučinenie.

Kde je však nejaký obsiahly rozhovor so speváčkou? Kde je výpočet jej úspechov? Kde je diskografia a filmografia? Dvadsaťminútový blok kvázi bonusov je trochu smutný počin. Škoda, Lucka si zaslúži väčšiu pozornosť. Dotiahnuť na maximum sa však dala i hlavná, teda videoklipová časť. Pred každou pesničkou si predstavujem titulkovú časť s názvom skladby, menom režiséra videoklipu, rokom vydania a názvom albumu, prípadne filmu, z ktorého pesnička pochádza. Že je možné všetko to nájsť v booklete? To je síce pravda, ale vizuálnu podobu DVD by to skutočne okrášlilo a získalo by tým ešte väčšiu hodnotu. Takéto veci sú vo svete samozrejmosťou. Len sa s tým treba trochu vyhrať. Bohužiaľ, zvuk, nech je akokoľvek kvalitný, namiešaný je iba vo forme stereo. Našťastie obraz v ničom nezaostáva a je veľmi dobrý.

Je strašne fajn, že Lucie Bílá má konečne svoje DVD. Ja osobne sa tomu strašne teším. Je to nosič, ktorý sa dá prehrávať stále dookola. Ale namiesto sto minút by som pri ňom radšej strávil aspoň raz toľko času. Žeby nabudúce?

Vydavateľstvo: EMI/Monitor, 2004

Celkový čas: 94 minút

01. Láska je láska