Dnes je 26. júna 2019, meniny má a zajtra

Láska je láska

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 20.03.2010

Muzikál: ONA, hlavná postava príbehu zo súčasnosti v podaní Lucie Bílej, nie je spokojná s tým, ako ju autor napísal, a tak sa rozhodne fušovať mu do remesla.
Láska je láska

Muzikál: ONA, hlavná postava príbehu zo súčasnosti v podaní Lucie Bílej, nie je spokojná s tým, ako ju autor napísal, a tak sa rozhodne fušovať mu do remesla. Vďaka divadelnému triku sa ocitne v mladosti svojho bohémskeho otecka a snaží sa ho prevychovať, aby ovplyvnila svoj osud. Desať rozpísaných charakterov je bláznivo prepojených v crazy príbehu, ktorého motto je: Svoj osud nezmeníš! Všetko čo sa stane, má sa stať.

Podľa režiséra Antonína Procházku sa v Česku väčšinou hrajú muzikály romantické, historické alebo také, ktoré sľubujú závažnejšie témy. Predstavenie Láska je láska je iné. Odohráva sa v súčasnosti a je aj zábavné.

Lucie Bílá a muzikál: Keď sa o Lucii Bílej povie, že je muzikálová hviezda, možno to hnevá aj samotnú speváčku. Na druhej strane je však pravdou, že Lucka už prešla toľkými muzikálovými predstaveniami, ktoré svojou osobnosťou a nesmiernym talentom postavila na pevné základy, že to označenie musí jednoducho prijať. Lucie Bílá je totiž veľmi silná osobnosť, a aj v tak veľkom predstavení, ako bol napríklad Dracula Karla Svobody, postavili všetkých účinkujúcich až do fronty za seba. Čo potom v malom, takmer rodinnom divadle, kde sa aj steny musia chvieť, keď Bílá spustí svoje sólo?

Kto bol v pražskom Divadle TaFantastika vie, aká tam panuje atmosfére. Veľmi príjemná, pár stoviek sedačiek je vždy zaplnených do posledného miesta a to svoje miesto tam má aj Klaus, prezident Klaus. Po veľkolepom Drakulovi sa v podstate Bílá presťahovala, ale môžeme povedať, že aj vrátila tam, kde začínala svoju muzikálovú kariéru. Práve pre TaFantastiku ju po krátkom, no dokonalom účinkovaní v Bedároch (pražské Divadlo na Vinohradech) objavil Petr Kratochvíl a obsadil ju do muzikálu Záhrada rajských potešení. V divadle neďaleko pražského Karlovho mosta sa Bílá zjavne cítila dobre a zo sterilného prostredia Paláca kultúry sa ponáhľala späť. Najskôr do Landovho Krysařa, a potom, keď už stál Kratochvíl po jej boku, na svete bol malý Filip a Lucka sa stala v podstate paňou domu, prišli Johanka z Arku, Láska je láska, Elixír života a Němcová. Múry svojho divadla Bílá opustila vlastne až nedávno, keď v divadle v Karlíne roztočila svoje krvavočervené šaty v hlavnej úlohe muzikálu Carmen. TaFantastika je však pre Bílú jednoducho domovskou scénou a možno tak hovoriť aj napriek tomu, že v tomto čase sa tam podľa programu hrá s Bílou jedine muzikál Láska je láska.

Muzikál Láska je láska: Fanúšikovia tvorivej práce Ondřeje Soukupa a Gabriely Osvaldovej a hlavne dokonalého speváckeho prejavu Lucie Bílej sa potešili na prelome ziámy a jari roku 2005, keď mal muzikál Láska je láska premiéru. Za päť rokov som bohužiaľ nevidel ani jedno predstavenie, s Luckou a muzikálom sme sa v Prahe akosi vždy minuli a tak som sa tešil na vydanie DVD so záznamom tohto dvojhodinového predstavenia.

Nezasvätení môžu na počiatku ostať v šoku. Bílá na úvod spúšťa megamix svojich najväčších hitov doplnený o „umelý“ potlesk a navyše z playbacku. To hádam nemôžu myslieť vážne!? Myslia! Našťastie iba v prvých minútach. Kto videl vie, kto nie pochopí, že tvorcovia takto vlastne znázorňujú úspešný koncert úspešnej hviezdy, ktorá sa vzápätí vracia domov a mení sa na obyčajného človeka so svojimi starosťami i radosťami a životom, ktorý jej v podstate naplánovali manažéri, média a v neposlednom rade i fanúšikovia. Hviezda chce zmenu a urobí preto všetko.

Láska je láska je crazy muzikál a je to tak. Je to hádam najzábavnejšie dielo, aké na českej muzikálovej scéne vzniklo. V podstate nič nerieši. Lucie Bílá hrá vlastne samú seba, hrá sa výborne a vlastne iba ona sama vie, koľko z toho „vymysleného“ príbehu je vlastne aj pravdou. Lucka je geniálna, nepoprie v sebe herecký talent a 22 hitov, ktoré jej priaznivci poznajú odzadu i odpredu a speváčkino geniálne spevácke umenie sú bezpochyby zárukou veľmi dobrej a kvalitnej dvojhodinovej zábavy, počas v ktorej vďaka samotnému príbehu poslucháč aj razom pochopí, aká je podstata textov v hitoch Lucie Bílej.

Autorom sa podarilo vyskladať výbornú skladačku a hoci vás môže odrážať fakt, že muzikál zostavený z hitov nejakej kapely, či interpreta, to tu už bolo, ale tento pocit vás po vzhliadnutí razom prejde. Výborná zábava, v ktorej Lucie Bílá predvádza tie najlepšie výkony a aj ďalší účinkujúci (Vilém Čok, Kamil Střihavka, Martin Pošta, či Václav „Noid“ Bárta) sa Bílej skladbe zhostili nadmieru dobre.

Hodnotenie DVD: Dva v jednom, presne také je balenie tohto produktu. Spoločnosť Bon Art Music vydáva v jednom balení na DVD muzikály Láska je láska a Elixír života (ten si predstavíme zajtra). Produkt vychádza v kartónovom obale a okrem dvoch nosičov je doplnený aj o booklet so základnými informáciami o jednotlivých muzikáloch. Príjemným prekvapením je veľmi kvalitný obraz vo formáte 16:9, na škodu je zvuk rozmixovaný do formátu 2.0 Dolby Digital (takáto projekcia si 5.0 priam žiada), ale pri dobrom nastavení je aj zvuk veľmi dobrý. Bohužiaľ, v ponuke žiadneho zo slovenských internetových obchodov som DVD nenašiel, skúste objednať priamo z Čiech, adresu nájdete nižšie. Poštovné bude asi vyššie, ale oplatí sa.

Vydavateľstvo: Bon Art Music, 2010