Dnes je 19. apríla 2018, meniny má a zajtra

Karel Kryl – Koncerty 1989/1990

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 26.11.2011

Výber z legendárnych Krylových domácich ponovembrových vystúpení prvýkrát na DVD.
Karel Kryl – Koncerty 1989/1990

O DVD:
Výber z legendárnych Krylových domácich ponovembrových vystúpení prvýkrát na DVD. K piesňovej časti poslúžili televízne archívy, našťastie v profesionálnej kvalite poskytujúce obrazové a zvukové záznamy Krylových koncertov pre ohrozené druhy za mrežami, všetkých slušných ľudí a študentov, ale aj v Ostrave a v Televíznom klube mladých. Zostrih sa sústreďuje na zachytenie toho najzásadnejšieho, teda výborných piesní v autorskej interpretácii, zasadených do doby absolútneho nadšenia a spoločného spievania. Mnohé z toho zdanlivo pominulo, Krylova muzika a posolstvo však zostávajú stále mimoriadne silnými. Dopisy, Plaváček, Lásko!, Rakovina, Braniboři v Čechách, Pieta, Anděl, Pasážová revolta, Srdce a kříž, Veličenstvo Kat, Píseň Neznámého vojína, alebo Bratříčku, zavírej vrátka, celkovo viac ako dvadsiatka songov.

K tomu dva cenné záznamy z roku 1969 (Marat ve vaně a Morituri te salutant), ako bonus potom na DVD aj doteraz nedostupný hodinový dokument Karel Kryl: Filmový portrét (1991), v réžii Františka Speváka dokresľujúci dobu, ľudí a hudbu v ďalších piesňach i rozhovoroch. Spoločne s dokumentačným textom Jána Šulca a Vojtěcha Klimta tak vznikol ucelený komplet audiovizuálnych materiálov k jednej časti Krylovho života a tvorby, tej z mnohých dôvodov úplne zásadný.
Karel Kryl: Koncerty 1989 a 1990.

Každý mesiac sa teším na to, čo vyjde v Supraphone. Niekdajšie československé vydavateľstvo má vo svojich archívoch nespočetné množstvo unikátneho materiálu a ten postupne vychádza popri nových albumoch na CD. Každý mesiac sa teším na novinky, ktoré zakaždým ohromia tým, že napriek dobe, ktorá prešla od ich vzniku, sú neuveriteľne famózne. Inak tomu nie je ani v prípade DVD Karla Kryla, ktoré prináša pohľad na koncertné pódia tohto jedinečného umelca, gitaristu, speváka, textára a básnika v jednej osobe.

Hoci je Krylovo meno často spájané najmä z jeho umeleckou nemohúcnosťou počas komunistického režimu, tak aj toto DVD je jasným dôkazom toho, že napriek všetkým zákazom a problémom vznikla z pera (a úst) Karla Kryla fantastická tvorba, ktorá doteraz nestratila nič na svojej aktuálnosti. A ak v tom čase poukazovala na to, čo sa má zmeniť, dnes je jedinečnou výstrahou predtým, čo by sa mohlo, ale nesmie sa vrátiť. Myslím, že tak, ako jeho poslucháči, tak aj on sám by sa z tohto DVD s dokonalým zvukom a digitálne vyčisteným obrazom naozaj tešil. Viac ako dve hodiny skvelého hudobného materiálu.

Aj tento disk kúpiš na HUDOBNY.SK

Vydavateľstvo: Supraphon, 2011