Dnes je 21. októbra 2018, meniny má a zajtra

Karel Gott – O2 arena 2012

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 26.07.2013

Dinosaurus českého popu (a nemyslím to nijako hanebne) vydáva svoje prvé koncertné DVD so skvelým minuloročným koncertom v pražskej O2 arene, ktorú vypredal šmahom ruky.
Karel Gott – O2 arena 2012

Neviem nakoľko je to šokujúce, či skôr príjemné zistenie, ale ja mám k celému tomu produktu iba jednu vážnu pripomienku, tuším jednu drobnú pripomienku a inak som si to v globále užíval rovnako ako návštevníci koncertu, ba dokonca ja s tou výhodou, že keď som mal na niektorý song chuť znova, tak som si si to jednoducho vrátil. A neudialo sa to iba raz.

Dinosaurus českého popu (a nemyslím to nijako hanebne) vydáva svoje prvé koncertné DVD so skvelým minuloročným koncertom v pražskej O2 arene, ktorú vypredal šmahom ruky a divákom predstavil nevídanú, dlhú, ale hodnotnú show plnú skvelých hitov a prekvapení v podobe hostí, ktorí si s nim strihli duetá, ale zaspievali aj sólové piesne. To najpodstatnejšie prináša práve vydávaný záznam na DVD.

O zostrih sa postarala TV Barrandov, pričom predpokladám, že aspoň časť ich záznamu sa objavila aj na obrazovkách tejto televízie. Fakt, že sa maestro odhodlal do spolupráce s televíziou, ktorá nemá za sebou až toľko skúseností je veľmi zaujímavý a s o to väčšou radosťou konštatujem, že je to záznam a najmä zostrih mimoriadne vydarený. Hoci má maestro svoj vek, na pódiu (možno aj vďaka práve citlivo urobenému zostrihu) vyzerá stále tak, že ho to neuveriteľne baví.

No a baviť to bude doma aj televízneho diváka. Ten zostrih má šmrnc. A ono napokon už samotná koncepcia koncertu, ktorý Gott vždy začínal sólovým vystúpením, známym evergreenom Cotton Fields, pri ktorého interpretácii sa sám sprevádzal na kontrabase, bola volená veľmi dobre. Hoci dominovali samozrejme songy z Gottovho ostatného albumu Dotek lásky, na ktorom predstavil české verzie svetových hitov, ale samozrejme spevák zaradil aj klasiky svojho repertoáru. Žiaľ, aj tie staršie piesne boli v mnohých prípadoch poznačené tým, či išlo o české cover verzie a tak veľká osobnosť, ako Gott nepochybne je, by si zaslúžila viac domáceho, no rovnako kvalitného hudobného materiálu.
Karel Gott - Party

Fakt, že generácia nadčasových autorov pomaly vymiera je však neodškriepiteľná a nové hity takým legendám, ako je napríklad Gott sa budú skladať veľmi ťažko. Žiaľ, uvedomujú si to aj samotní interpreti, ktorí čoraz častejšie siahajú po zahraničných skladbách. Nič sa nedá robiť, talenty ako Karel Svoboda sa rodia výnimočne a Gott vie. Aj preto veľkému českému hitmakerovi venoval časť koncertu zloženú z piatich jeho hitov, no okrem tejto pätice zazneli Svobodove hity aj v iných častiach koncertu.

Samotný záznam je rozdelený na DVD aby sa zachovala maximálna kvalita obrazu i zvuku. Tu prichádza moja prvá výčitka - je vôbec ešte možné, že záznam koncertu vychádza v roku 2013 iba so stereozvukom? To si mimochodom nezaslúži ani Gott, ako interpret. Celkovo je dojem zo záznamu ochudobnený o to veľkolepé 5.1, ktoré by sa v obývačke nádherne vynímalo. Toto je veľký krok späť a vôbec sa divím, ani nie tomu, že to v takom formáte vyšlo, ale že vôbec niekto ešte uvažuje nad tým, dať tam iba stereo stopu. Na margo toho je aj moja druhá a posledná pripomienka – nemohol byť toho ten prvý povestný český popový Blu ray disk?

Hodnota koncertu i spevák samotný i jeho hostia (Dasha, Gabriela Gunčíková, Monika Absolonová a v neposlednom rade i skvelý Boom! Band Jiřího Dvořáka by si to zaslúžili. Mimochodom hostia, tie tri o dve generácie mladšie dračice boli Gottovi plnohodnotnými partnerkami a skvelé výkony podávali tak v duetoch, ako aj v sólových piesňach, pričom nesklamala ani jedna a najviac asi prekvapila (minimálne mňa) Monika Absolonová. Karel Gott má svoje prvé koncertné DVD a je to doslova zážitok pre všetky generácie. Disky sú doplnené o obsiahly booklet s informáciami o jednotlivých skladbách, fotografiami i veľmi zaujímavým textom, ktorý rekapituluje Gottovho minuloročné turné.

Vydavateľstvo: Supraphon, 2013
Linky: KAREL GOTT