Dnes je 19. novembra 2018, meniny má a zajtra

Gladiator - Live

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 20.12.2008

Už pri vydaní DVD Zuzany Smatanovej som spomínal, že vydávať koncertné DVD je na Slovensku stále rizikom a to hneď z viacerých aspektov.
Gladiator - Live

Už pri vydaní DVD Zuzany Smatanovej som spomínal, že vydávať koncertné DVD je na Slovensku stále rizikom a to hneď z viacerých aspektov. O to viac sa teším, že ma kapela Gladiátor dokázala presvedčiť o tom, že to v žiadnom prípade nie je zbytočné, a že aj na Slovensku sa dá urobiť vynikajúci DVD projekt slovenskej kapely, ktorý fanúšikovi poskytne absolútne všetko, čo si môže od kapely priať mať doma.

Gladiator, teda Miko Hladký, Maroš Hladký, Giorgio Babulic, Tomáš Livo Vereš a Peter Slamečka zobrali opraty poriadne silno do rúk a na trh prišli s DVD, ktoré musí fanúšikom tohto nosiča a žánrového materiálu na ňom vyrážať dych. Hoci názov znie Live a podstatu nosiča tvorí záznam koncertov skupiny Gladiátor na dvoch tohtoročných letných festivaloch ukrytých pod jednou značkou, kapela neostala iba pri tom. Ale než sa dostaneme k ďalšiemu obsahu, pristavím sa chvíľu pri koncertnom zázname. Trinástke najväčších hitov kapely Gladiator v živom prevedení sa v podstate nedá nič vytknúť. Napodiv znie dobre aj zvuk, ktorý je rozmixovaný len do formátu 2.0, no pri sledovaní záznamu to uši nepíli. Potešiteľný je obraz, ktorý je (na rozdiel od DVD Zuzany Smatanovej) vo formáte 16:9, takže nevyzerá smiešne ani veľkých širokouhlých obrazovkách. No a potom je tu skvelá atmosféra, ktorú dokázalo vytvoriť festivalové publiku, ktoré je zárukou toho, že to nevyzerá ako v maličkej kopke, ale dalo kapele a celému záznamu oveľa širší priestor, vďaka čomu celý záznam vyznieva veľmi priestorne, vzdušne a jednoducho sa to veľmi príjemne pozerá.

Vzhľadom na to, že ide o prvé DVD kapely Gladiator, dalo sa predpokladať, že na nosiči sa neobjaví iba záznam koncertu, ale kapela pridá aj pár bonusov. Že to však bude až také obsažné, s tým pravdepodobne rátal iba málokto. V prvom rade treba vyzdvihnúť sekciu videoklipy, kde sa nachádza väčšina videoklipov, ktoré kapela nakrútila, čiže fanúšikovia si tu môžu zaspomínať aj na ich tvrdé metalové začiatky (hoci nie kompletne), kedy ešte spievali po anglicky a boli v podstate prvou slovenskou kapelou, ktorá okúsila chuť obrazoviek stanice MTV. Dnes sú ich platne v angličtine zberateľskou raritou a práve preto tri anglické videoklipy veľmi potešia. Potom už prichádza slovenská etapa, ktorú tak, ako v reále štartuje videoklip k pesničke Slovenská a nasleduje plejáda známych hitov od Raz tam v uličkách, či Divoký dážď, cez Kúpim si pekný deň a Pesničku o Medulienke, až po posledné klipy Holubienka sivá a Vždy sa niekto díva na nebesá.

Následne sa cez kapitoly Live a Videoklipy dostávame ešte k skutočným bonusom, ktoré na nosiči nechýbajú a tiež ich nie je málo. V prvom rade treba vyzdvihnúť výborný rozhovor s kapelou a Jurajom Čurným a následne plejádu vlastných „home“ videí, prostredníctvom ktorých si divák môže zaspomínať, ako v roku 2004 vznikal album Cesta do neba, ako kapela trávila voľné chvíle pred koncertom v Mníchove v roku 2007, ako sa v tom istom roku zúčastnili tenisového turnaja, alebo, ako sa v Londýne presúvali tohto roku na festival.

A potom ešte pár drobností, ktoré sú v podstate už akousi čerešňou na tejto chutnej torte , ktorú kapela Gladiator napiekla počas svojej dlhoročnej kariéry a teraz ju pekne v celku ponúka svojim fanúšikom aj s obrazom. Keby takýchto DVD vychádzalo na Slovensku viac, bolo by sa na čo pozerať.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music, 2008

01. Amen
02. Raz tam v uličkách