Dnes je 01. júna 2020, meniny má a zajtra

George Harrison: Living In The Material World

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 16.09.2013

S použitím doteraz nezverejnených fotografií a záberov mapuje oscarový režisér Martin Scorsese život Georgea Harrisona v osobnom filme.

S použitím doteraz nezverejnených fotografií a záberov mapuje oscarový režisér Martin Scorsese život Georgea Harrisona v osobnom filme, ktorý prináša zábery z vystúpení, domáce videá, vzácne archívne materiály a rozhovory s rodinou a priateľmi, vrátane Erica Claptona, Terry Gilliama, Erica Idlea, Georgea Martina, Paula McCartneyho, Yoko Ono, Toma Pettyho, Phila Spectora, Ringo Starra a Jackie Stewarta.
Geroge Harrison: Living In The Material World

Hodnotenie dokumentu:

Viem si veľmi dobre predstaviť Mekyho Žbirku, ako sedí nepohnute pred televízorom a pomaly na jeden dych sleduje tento dokument. Viem si ho veľmi dobre predstaviť preto, lebo som bol na tom podobne a to vôbec nepatrím k tým, ktorých by sa vplyv Beatles dotkol generačne, ako to bolo napríklad v prípade našej legendy. Samozrejme, veľmi dobre poznám základne fakty o tejto britskej kapele, orientujem sa v základnej diskografii, občas si pospevujem zásadné hity a ich voskové figuríny mám z Londýna tiež vyfotené, pretože sa to patrí, ale nikdy som Beatles neriešil zvlášť do hĺbky.

Martin Scorsese uštedrí darček podobným, ako som ja a prostredníctvom svojho špecifického dokumentu dáva nahliadnuť na život jednej štvrtiny tejto kapely. Fakt, že príbeh o živote George Harrisona dokázal natiahnuť na tri a pol hodiny je pre mňa osobne šokujúci. Na druhej strane však pred filmárskou legendou skláňam klobúk. Napriek nekonečnému času sa mu totiž podarilo nakrútiť nenútený dokument, ktorý z Harrisona nerobí Boha. Scorsese sa nesnaží z tohto chlapa robiť žiadny mýtus, ale nazerá na neho ako na človeka, ktorý si dokázal užiť slávu, prejsť obrovským spirituálnym prerodom, pozerať na život z viacerých pohľadov, vychovať syna a mnoho ďalšieho. Scorsese na základe mnohých dobových materiálov a súčasných výpovedí nakrútil dokument, ktorý fanúšik hudby jednoducho zhltne na jedno posedenie a ešte mu bude pravdepodobne aj málo.

Living In The Material World vyšlo na Blu ray a DVD. My sme mali k dispozícii na recenziu DVD. V tomto prípade je dokument rozdelený na dva disky, zrejme preto, aby sa zachovala čo najväčšia kvalita obrazu. Uznávam, že ak sa už Scorsese na maximum vynasnažil vyčistiť dobové materiály, bolo by na škodu, aby na ich kvalitne spätne ubrala veľkosť nosiča. Blu ray je v tomto prípade vo výhode. Čo ma teší najviac je fakt, že sa v Magic Boxe postarali o to, že film má jednak český dabing a niektoré pasáže majú české titulky. Jednoducho pre každého, aj pre tých, čo neovládajú angličtinu. Skvelé, pretože ono to ešte nie je samozrejmosť, zvlášť pri takýchto hudobných dokumentoch. Zvuk je rozmixovaný do formátu 5.1 a čo sa týka bonusov, nie sú na disku žiadne, čo je však pri tri a pol hodinovom dokumente pochopiteľné.

Réžia: Martin Scorsese
Hrajú: George Harrison, Paul McCartney, Ringo Starr, Eric Clapton, George Martin, Yoko Ono

Distribuuje: Magic Box, 2013