Dnes je 21. októbra 2018, meniny má a zajtra

Europe – At Shepherd´s Bush, London

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 19.08.2011

Joey Tempest a štvorica jeho spoluhráčov využili dobu retro-návratov a s nemalou odozvou zo strany fanúšikov si opätovne podmaňujú Európu.
Europe – At Shepherd´s Bush, London

Keď sa povie Europe, každého napadne ako prvé The Final Countdown. Veľký hit z osemdesiatych rokov minulého storočia pretlačil švédsku kapelu aj do nášho vtedajšieho, komunizmom stuchnutého éteru a všetci sme sa tešili, že z neho znie aj niečo po anglicky. Zaujímavé je, že tento najväčší hit švédskych rockerov sa (nielen) zo slovenského éteru ozýva dodnes a nikomu to neprekáža. Chytľavý hymnus urobil zo Švédskej kapely hviezdy, ktoré už nikdy v živote neurobili tak veľký hit. Samozrejme, ešte je tu nesmrteľný doják Carrie a možno by sme našli ešte jednu skladbu a to je všetko. Iba málokto by bol v čase najväčšej slávy Švédov povedal, že ešte aj v roku 2011 sa bude o tejto kapele písať a že bude funkčná.

Opak je však pravdou. Joey Tempest a štvorica jeho spoluhráčov využili dobu retro-návratov a s nemalou odozvou zo strany fanúšikov si opätovne podmaňujú Európu. Vo februári odohrali koncert v jednom z londýnskych klubov a záznam z neho vychádza na prvom blu ray disku švédskej kapely Europe. Fanúšikovia ich muziky sa môžu tešiť na tri hodiny rozmanitého materiálu a neprajníci na trochu obstarožnú zostavu hudobníkov, ktorí ešte stále dokážu ťažiť zo svojho jedného hitu.
WOW! Europe LIVE - Carrie

V prvom rade uznávam, že v roku 2011 už Joey Tempest nie je ten sympatický kučeravý mladík a na jeho výzore sa podpísali vek, aj bezpochyby plnohodnotný život rockera a mládenci teda musia zaujať svojou produkciou. Zo záznamu je zjavné, že atmosféra v klube bola naozaj výborná. Tvorcovia sa však zamerali skôr na pódium a kapelu, čo v konečnom dôsledku uberá z celkovej atmosféry a pri dlhšom sledovaní hlavného, hodinu a pol trvajúceho koncertu môžete nadobudnúť pocit, že je tam vlastne celkom nuda. Krátke strihy na publikum však našťastie svedčia o niečom inom, v globále sa to však neodráža.

Obraz je obstojný, ide predsa o blu ray disk a súčasný záznam, takže tam nie je moc čo riešiť, rovnako tak je to aj so zvukom. Horšie je to už s výkonom samotného speváka. Tempest už príliš často lapá po dychu, skracuje refrény, neťahá do výšok. Jednoducho akoby nestačil s dychom. Fantastické však je, že tieto drobné nedostatky sa nesnaží zakrývať playbackom, ale ide naživo, čo slúži k jeho cti.
WOW! Europe LIVE - The Final Countdow

Blu ray prináša okrem hlavného koncertu z Londýna a dve historické vystúpenia. Vďaka hodinovému záznamu sa diváci vrátia do roku 2009 na jeden zo stockholmských koncertov kapely, z rovnakého mesta, ale z iného podujatia je aj ďalší, zhruba dvadsať minútový zostrih, na desať minút vás tvorcovia pozvú do zákulisia hlavného londýnskeho koncertu, k dispozícii sú dva videoklipy (Last Look At Eden, New Love In Town) a obsiahla fotogaléria. Ak by niekomu nestačil koncert na obrazovke, do auta si kľudne môžete vziať CD so zostrihom londýnskeho koncertu, ktoré je súčasťou balenia, rovnako ako ja booklet s koncertnými fotografiami a základnými informáciami. Celý projekt vyšiel vo Švédsku začiatkom augusta a následne je distribuovaný do celej Európy. Ak máte chuť na celkom slušné hudobné retro, toto je to pravé orechové.

Vydavateľstvo: Nordisk Special Marketing, 2011
Linky: EUROPE, SUPERSHOP

01. Last Look at Eden