Dnes je 15. júla 2019, meniny má a zajtra

Daniel Landa - Vltava Tour & Best Of Video

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 27.01.2004

Daniel Landa je neprehliadnuteľná postava českého šoubiznisu. Spevák, skladateľ, textár. Svoju kariéru začal v kontraverznom zoskupení Orlík, aby sa po niekoľkoročnom spoločnom pôsobení vydal na sólovú dráhu.

Daniel Landa je neprehliadnuteľná postava českého šoubiznisu. Spevák, skladateľ, textár. Svoju kariéru začal v kontraverznom zoskupení Orlík, aby sa po niekoľkoročnom spoločnom pôsobení vydal na sólovú dráhu. Od roku 1993 vydal päť radových albumov, jednu výberovku, jeden live album a napísal i na Slovensku úspešný muzikál Krysař. Hudba z neho sa objavila i v rovnomennom filme. Na svojom konte má i niekoľko výnimočných projektov. S priateľmi album Smrtihlav, či najnovší hudobný epos Rockquiem, v ktorom dostala priestor i Slovenka Lucia Šoralová. Pre kompletnosť treba spomenúť Landove krátke účinkovanie v muzikáli Dracula a hosťovanie na albume Petra Hapku a Michala Horáčka Citová investice. Skutočne rozmanitý umelec. A k tomu ešte milovník rýchlych kolies. Koľkokrát už oh ásil koniec svojej hudobnej kariéry s tým, že sa bude venovať iba automobilovým súťažiam? Už to hádam nikto ani neráta. Zvlášť preto, že sa Landa vždy vráti späť do štúdia, či na koncertné pódia.

Vltava tour, z ktorého záznam vyšiel na sklonku minulého roku na CD i na DVD sa uskutočnilo ešte na začiatku roku 2003. Záznam koncertu v pražskej T-Mobile aréne predstavuje prierez celou Landovou kariérou. Na nosiči je až 23 pesničiek od Jó, ulice, až po posledné novinky. Ide samozrejme o všetky známe skladby, ktoré svojho času mohutne rezonovali českým éterom. Landa ako spevák újde. Dokonca i na živom vystúpení dokázal, že je dobrý. Počas 95 minút však pôsobil dosť neisto. Akoby mu priestor rozľahlej haly moc nevyhovoval. Miestami pôsobil ako malý chlapec, ktorý sa ocitol v cudzom priestore a nevie kam sa pohnúť. Napriek tomu však pripravil šou, ktorá vypredanú halu dostala do varu. Žiadne rušivé elementy, mohutné pyrotechnické zázraky. Koncert rockera, ktorý miestami vyznel až moc popovo, ktorý ani na chvíľu nezliezol zo scény a podal maximálny výkon. I s publikom komunikuje Landa minimálne. Sám však v jednej časti priznáva, že by chcel povedať niečo vtipné, ale nič ho nenapadá. A tak radšej spieva o dušu. Ale tak to má na koncertoch byť.

Obraz DVD je celkom znesiteľný, horšie je to so zvukom. Miestami, pri tých málo slovách, ktoré Landa počas koncertu povie, mu nie je rozumieť. I kameramani, hoci ich bolo sedem, mohli odviesť lepší výkon. A možno sa aj snažili, ale situáciu nezvládli v strižni. To už je však v tejto chvíli úplne jedno. Dôležitý je konečný výsledok. A ten je na domáce pomery i tak veľmi dobrý. Máloktorí domáci umelci sa môžu pochváliť vlastným DVD nosičom. Landa tú možnosť dostal a i to je dôkazom jeho postavenia na českom hudobnom trhu. Na koncerte nechýbal žiadny z Landových hitov, takže účel bol splnený. Komu nestačí živé spevákové vystúpenie, má k dispozícii i nejaké tie bonusy. Ak teda nerátam statické stránky o stvoriteľoch nosiča, diváka čaká 12 minútový rozhovor so spevákom na témy turné, pesničky, skladanie pesničiek, inšpirácia. No najviac však všetkých spevákových priaznivcov poteší 14 videoklipov, ktoré vznikli počas Landovej kariéry. Od Jó, ulice až po aktuálnu Krylovku Morituri Te Salutant (v tomto prípade ide samozrejme o záznam z koncertu). Uložené sú chronoligicky a divák si ich môže pozrieť osobitne, alebo si ich nechať prehrať všetky bez toho, aby musel zbytočné ošúchavť diaľkový ovládač. Toto jej jednoznačne najlepší bonus na Vltava Tour DVD. Akýkoľvek booklet chýba, ale dôležité je, že všetky potrebné informácie, vrátane kompletnej spevákovej diskografie sa vydavateľstvu podarilo vtesnať na zadnú stranu obalu. Áno, v prípade Daniela Landu by sa dal DVD nosič zaplniť množstvom iných zaujímavých bonusov. Ukážky z Krysařa, Rockquiem, či automobilových súťaží. Celkovo by tak bol tento nosič ešte viac lukratívnejší. No opäť opakujem, že na domáce pomery, je to výborne pripravený projekt.

Vydavateľstvo: EMI/Monitor, 2003

Celkový čas: cca 2 hodiny 40 minút

TRACK LIST VLTAVA TOUR: