Dnes je 24. apríla 2019, meniny má a zajtra

Dalibor Janda - V Lucerne (DVD)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 02.01.2009

BV osemdesiatych rokoch minulého storočia bol Dalibor Janda, ktorý svojim debutovým albumom Hurikán dokázal v tom čase nemožné.
Dalibor Janda - V Lucerne (DVD)

BV osemdesiatych rokoch minulého storočia bol Dalibor Janda, ktorý svojim debutovým albumom Hurikán dokázal v tom čase nemožné. Ako absolútny nováčik predal z neho niekoľko stotisíc kusov niekoľko pesničiek z neho sa stalo nesmrteľnými hitmi. Na svete bola hviezda, ktorá sa vďaka svojmu netuctovému chrapľavému hlasu a citu pre baladicky silnú pesničku stala veľmi žiadanou.

Po revolúcii sa na nejaký čas stiahol, avšak zakrátko si postavil vlastné štúdio a založil vlastné vydavateľstvo, v ktorom vydával prevažne svoje tituly. V deväťdesiatych rokoch sa mu opäť začalo dariť, aj keď určite už to nebolo to, čo pred revolúciou, ale sťažovať sa určite nemohol. Opäť začal koncertovať a všetko bolo v poriadku až do momentu, kým neprišla rodinná tragédia, premieľanie v novinách a mnohým sa mohlo zdať, že Dalibor Janda opäť došiel na koniec. Možno, na chvíľu, pretože čoskoro si uvedomil, že hudba je práve to, čo ho dostane z problémov a starostí a opäť sa do nej vrhol. V ostatnom čase sa na trhu objavil album a v uplynulom roku dokonca aj DVD, ktoré je v mnohom nostalgické, príjemné, ale aj zbytočné zároveň.

Dalibor Janda totiž prináša na trh záznam z dvoch koncertov v pražskej Lucerne, čo by bolo absolútne v poriadku, keby nešlo o koncerty z rokov 1992 a 1993. Stále by to bolo v pohode, však ide o historický materiál , na ktorý sa dá dokonca aj veľmi príjemne pozerať a je to úžasná spomienka na minulosť, na ktorú sa nezabúda, avšak je tu aj niekoľko proti. Dalibor Janda má za sebou kapelu, predpokladám však, že hudobné základy pesničiek išli z playbacku. Usudzujem tak podľa koncov pesničiek, ktoré mnohokrát odchádzajú dostratena. Aj Jandov spev je niekedy zarážajúco čistý, čo vyvoláva domnienky o speve na playback, ale možno o tom iba polemizovať. Trochu úsmevne pôsobia záznamy, počas ktorých prebieha popri Jandovom speve akási módna prehliadka. Tieto zábery vyvolávajú minimálne úsmev na tvári. Na zamyslenie je aj zvukový mix vo formáte stereo, čo sa však vzhľadom na dobu záznamu dá tolerovať a rovnako tak treba pristúpiť aj ku „štvorcovému“ formátu obrazu, ktorých však na veľkých obrazovkách pôsobí dosť smiešne.

Na jednej strane je celkom fajn, že aj Dalibor Janda má v dobe, keď je to normálne svoj DVD nosič , na ktorom vyzerá ešte relatívne celkom mlado. Na druhej strane je však na uváženie, komu je tento projekt určený. Poslucháčom, ktorí vyrastali na jeho pesničkách a chcú si zaspomínať, nostalgikom a romantikom. Dnešný hudobný konzument sa nad tým pusmeje. Osobne som si však zaspomínal rád. Prečo nie. Najobľúbenejšie pesničky Dalibora Jandu dopĺňa vystúpenie troch českých komikov – Jiřího Císlera, Miroslava Šimka a Jiřího Krampola.

Vydavateľstvo: EMI / Monitor, 2008