Dnes je 16. februára 2019, meniny má a zajtra

Celine Dion – Through The Eyes Of The World (BRD)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 16.09.2010

Sony Music exkluzívne vydáva na DVD a Blu-Ray diskoch rozšírenú trojhodinovú verziu dokumentárneho filmu Celine: Through The Eyes Of The World, ktorý sa v USA premietal v kinách a mal premiéru vo februári tohto roku.

Sony Music exkluzívne vydáva na DVD a Blu-Ray diskoch rozšírenú trojhodinovú verziu dokumentárneho filmu Celine: Through The Eyes Of The World, ktorý sa v USA premietal v kinách a mal premiéru vo februári tohto roku. Dokument sa natáčal v rokoch 2008 a 2009 a to v priebehu unikátneho svetového turné Celine Dion, počas ktorého táto kanadská megastar navštívila všetkých päť kontinentov, 25 krajín a 93 miest a predala viac ako 3 milióny vstupeniek.

Režisér Stéphane Laporte a jeho tím mali tak nebývalú možnosť nahliadnuť do speváčkinho naozajstného života, ako na pódiu, tak aj v súkromí. Celine k tomu sama dodáva: „Bolo to naozaj neuveriteľné svetové turné, ale v tomto filme nájdete oveľa viac než len dokument zo zákulisia koncertov. Pustila som kameru, aby ma sledovala všade. Je tam veľa vzostupov a pádov, je to veľmi osobné. Je to rozhodne najintímnejšia cesta, akú som kedy so svojimi fanúšikmi zdieľala.“

Spomínate si ešte na dokumentárny film S Madonnou v posteli? Na ten nádherný pohľad do zákulisia koncertov kráľovnej popu? Koľko tam bolo hraného a koľko bola úprimná skutočnosť? V ďalšom dokumente zo zákulisia už Madonna ani neskrývala že hrá a pred zákulisnú kameru išla vždy dobre pripravená. Ako je to so Celine Dion? Skutočne dostávame šancu nazrieť do jej „naozajstného“ života?

Keď pred časom vyšlo DVD s koncertom z tejto istej šnúry, konštatoval som, že ide o geniálny projekt, ktorý je vlastne iba predzvesťou tejto veľkej udalosti, ktorá na fanúšikov kanadskej divy čaká v lete. Vydanie tohto trojhodinového dokumentu bolo dlhodobo avizované a priaznivci striehli na moment, kedy vyjde. Uznávam jedno. Naporcovať divákovi trojhodinový dokument je odvaha. A mal som pocit, že aj divák musí byť jednoznačne odvážny, ak sa do toho chce pustiť, navyše, ak nie je tým najväčším z najväčších fanúšikov tejto speváčky. Napokon musím však uznať, že vďaka dokonalému strihu, geniálnej réžii a skvelému obsahu a čerešni na torte v podobe absolútne dokonalého obrazu i zvuku sa to zvládnuť dá, ba dokonca na konci som neveril tomu, že prešli tri hodiny a iba časovač na prehrávači ma uistil v tom, že je to naozaj tak.

Zákulisie, súkromie, to všetko je popretkávané ukážkami z koncertu a väčšina dokumentárnych prestrihov je naviazaná na jednotlivé skladby, ktoré nasledujú. Autorom tohto dokumentu nemožno uprieť jedno. Snažili sa Celine Dion vykresliť ako obyčajného človeka s veľkým srdcom. Dion nemá problém podpísať sa fanúšikom na ulici, podať si s nimi ruky v zákulisí, prijať vo svojej šatni invalida, alebo ísť so svojim synom na pizzu do komerčnej značky. Dion je ochotná pre svojho syna urobiť čokoľvek. Bohužiaľ, dieťa v jeho veku, obklopené prepychom a blahobytom si nedokáže ešte uvedomiť, čo dostalo od sudičiek a hlavne si možnosti, ktoré má nedokáže vychutnávať. Cestovanie po svete ho skôr nudí a v niektorých momentoch to dáva značne najavo. Pár plieskancov po rozmaznanom zadku by mu nezaškodilo. Ale do toho sa predsa nebudeme Celine starať. Dokument ju ďalej ukazuje v intímnych chvíľach, keď navštívi židovské múzeum a rozplače sa, keď spadne na pódiu, alebo na vyšetrení hlasiviek, kde divák vidí už naozaj až príliš. Intímne a na prvý pohľad naozaj úprimné. Ak to mám hodnotiť ako obyčajný divák, ktorý sa nezamýšľa nad tým, čo je zinscenované a čo je realita, tak som nadšený.

S Celine Dion vďaka tomuto dokumentu precestujete naozaj celý svet. Tvorcovia s snažili, aby dokument zachytil čo najviac miest, kde speváčka koncertovala. Rad prišiel aj na Prahu, aj keď v hlavnom meste našich susedov sa dokument zastavuje asi najkratšie. Bohužiaľ, s našim teritóriom akoby sa nerátalo ani pri jazykových mutáciách tohto disku. Obsahuje síce titulky v niekoľkých svetových rečiach, avšak čeština v ňom chýba, čo je bezpochyby veľká chyba.