Dnes je 16. februára 2019, meniny má a zajtra

Britney Spears - The Femme Fatale Tour Live

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 20.01.2012

Popová princezná si užíva svoj veľkolepý comeback, ak sa to tak dá ešte nazvať. Záznam jedného z koncertov vyšiel koncom roka na DVD a blu ray.

Popová princezná si užíva svoj veľkolepý comeback, ak sa to tak dá ešte nazvať. Ten v podstate prišiel po sérií súkromných neúspechov a v tomto roku vyvrcholil tretím dospelým albumom v jej kariére. A treba uznať, že Femme Fatale bol naozaj výborný album. Jeho silu a tiež silu predchádzajúcich platní sa americká speváčka pokúsila predviesť aj na koncertných pódiách. Záznam jedného z koncertov vyšiel koncom roka na DVD a blu ray.

Začať koncertom, alebo technickou dokonalosťou disku? No, asi som si sám odpovedal, keď som naznačil, že po technickej stránke ide o skvostný projekt. Mal som k dispozícii blu ray disk, na ktorom je zvuk rozmixovaný až v troch formátoch a užijete si ho aj vtedy, keď si ho pustíte v 2.0 mixe do stereo televízora, ale ešte viac, keď si ho vo verzii 5.0 pustíte v reproduktorovej sústave. Ak sedíte v strede obývačky, obkolesený bedňami, z ktorých sa valí zvuk, v izbe je tma a telka je dostatočne veľká, zaručujem vám fantastický zážitok. Obraz je ako kryštál a naozaj nič nebráni tomu, aby ste nadobudli pocit, že ste priamo v hale a prežívate to na vlastné oči. Po technickej stránke je to naozaj dokonalé dielo a sila technických vymožeností vo veľkom vykrýva dosť pokrivený výkon speváčky.
Britney Spears - The Femme Fatale Tour

So samotným koncertom mám trochu problém. Ak mala Britney v pláne predviesť divadielko s bábikami, ktoré otvárajú ústa, tak sa jej to podarilo. Samozrejme, aj Madonna spieva na koncertoch na playback (k tejto myšlienke sa vrátim neskôr). Aj iné hviezdy spievajú na koncertoch na playback, avšak už niekoľko rokov som mal pocit, že toľko playbacku, ako mala na svojich koncertoch svojho času Kylie Minogue, že to už jednoducho nik neprekoná. V roku 2011 sa to napokon podarilo Britney Spears. Dovolím si tvrdiť (a vzhľadom na nadšenie z technickej dokonalosti záznamu som to sledoval dosť pozorne), že Britney išla až na jednu polovičnú výnimku na playback celú hodinu a pol. Niekde v 44. minúte, usadená na visutej hrazde sa pri jednej z pomalých vecí síce pokúsila o spev naživo, ale iba do refrénu, ktorý napokon išiel z playbacku.

A tu sa vrátim k Madonne, ktorá tiež spieva na playback, ale v jej prípade sa idem dívať na show, pretože viem, že ma čaká dvojhodinový precízny cirkus, v ktorom má každý pohyb jasný dôvod a jasný cieľ. V prípade Britney, bohužiaľ, išlo častokrát o tanečné sústredenie predškolákov, v ktorom sa snažil najmä dorast (tanečníci), no samotná speváčka medzi nich príliš nezapadala a chytala sa veľmi ťažko, ba priam nie raz ostávala bezmocne stáť. Ak by princezná predviedla skvelú show pre oko, dokáže moje ucho stráviť, že ide na playback. Ak sa však nedokáže 100%-ne zapojiť ani do choreografie, mohla by aspoň spievať naživo. Ak si už za to zaplatím, chcem mať z toho aspoň niečo.

Faktom ale ostáva, že svoj farebný cirkus vyskladaný z hitov druhej dekády svojej kariéry poňala speváčka veľkolepo a podľa reakcií publika, toto bolo spokojné. Naozaj sa bolo na čo pozerať. Keby sa dalo, upravil by som pár detailov, aby to bolo ešte vzrušujúcejšie a drsnejšie, o čo sa Britney zjavne snažila, ale pár drobností by sa dalo ešte vycibriť. Nebola to zmárnená hodina a pol. A keď som si k nej pridal ešte štyri aktuálne videoklipy vo vysokom rozlíšení, ktoré sú súčasťou disku, boli to v podstate dve veľmi príjemne strávené hodiny. Dostal som v podstate to, čo som čakal. Ak si nebudete sadať k obrazovkám s príliš veľkými očakávaniami, užijete si to aj s pár nečakanými prekvapeniami. Ortodoxní fanúšikovia si kľudne môžu pridať bod navyše.

Aj tento titul kúpiš na HUDOBNY.SK

Vydavateľstvo: Sony Music, 2011
Linky: BRITNEY SPEARS