Dnes je 27. júna 2019, meniny má a zajtra

Blur - Good Song

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 06.02.2004

V časoch, keď naši umelci ani poriadne nevedia, čo je to singel, vo svete je bežným produktom dokonca DVD singel.
Blur - Good Song

V časoch, keď naši umelci ani poriadne nevedia, čo je to singel, vo svete je bežným produktom dokonca DVD singel. S jedným vynikajúco pripraveným pribehla i kapela Blur. Skladba Good Song zarezonovala hlavne v televíziách vďaka vynikajúcemu a netradičnému videoklipu. Potešiteľné je, že napriek veľmi malým možnostiam sa táto pesnička objavila i v našich televíziách. A vzhľadom k tomu, že ide o skutočne vynikajúce vizuálne dielko, je len potešiteľné, že takýto DVD singel vznikol.

Britská formácia Blur preslávená svojim kvalitným britpopom už dávno nesúperí so skupinou Oasis o to, kto z nich je lepší. Našli si svoj okruh priaznivcov a zatiaľ čo sa Oasis v poslednej dobe zviditeľňujú skôr mediálnym pretieraním rodinných hádok, Blur komponujú. A veľmi dobre. Skladba Good Song je temná, pomalá a veľmi dobrá. Nádherne v nej vyznievajú všetky hudobné nástroje a spev speváka je dokonalý. Prispôsobil ho tklivej melódii a vydal zo seba maximum. Na ani nie 20 minútovej "placke" poslucháč, či skôr v tomto prípade divák nájde štyri pesničky. Samozrejme, celému projektu dominuje skladba Good Song. Hneď na úvod je zaradený kreslený - čiernobiely videoklip. Je surový ako celá tvorba Blur, ale je rovnako výborný ako celá tvorba tejto kapely. Smutné zvieratko v ňom tak mocno hľadá niekoho, kto by mu dal lásku a cit, že keď nakoniec nájde vysnívaného partnera - zomrie. Áno, láska občas zabíja. Vynikajúce dielo. Veľké prekvapenia prichádzajú s ďalšími dvoma skladbami. O ich hudobných kvalitách nemá význam polemizovať - sú perfektné.

Zaujme však ich vyzuálne spracovanie. Me, White Noise je akýmsi moderným karaoke, počas ktorého sa text pesničky na obrazovke mení v podobe statických obrázkov. Vynikajúci nápad. A opäť čierno - biele spracovanie. Aj skladba Morricone v mnohom prekvapí. Hudba a prejav opäť v najlepšej kvalite. A vizuálna podoba? Tri rovnaké fotografie sa striedajú na obrazovke, pričom sa v krátkych intervaloch menia z rozmazaných na zreteľne jasné a čisté. Diváka v závere ešte čaká Good Song v pomerne skrátenej verzii a trochu inej podobe než originál. Ide totiž o nákresy, ktoré vznikali počas prípravy videoklipu. Niektoré z nich sa do výsledného dielka nakoniec ani nedostali, no divák ich má možnosť vzhliadnuť na tomto nosiči. Príjemne pôsobí i menu, ktoré diváka uvádza do jednotlivých položiek. Podkreslené príjemnou hudbou a vymyslené skutočne šalamúnsky. DVD singel skupiny Blur má i zaujímavý obal. Teda ten plastový. Formát obalu z CD ostáva, ale je značne inovovaný. Má zvláštne uzatváranie a celkovo pôsobí veľmi moderne. Booklet produktu je veľmi jednoduchý, ale tak to už pri singloch býva. Nejaké nákresy z videoklipu, plus potrebné informácie. Chýba jedine časomiera jednotlivých skladieb, ale aj to sa dá zvládnuť. Príjemné a profesionálne pripravené dielo, na ktoré sa oplatí nájsť si čas. Som veľmi zvedavý, kedy podobný projekt vydá niektorý z našich umelcov.

Vydavateľstvo: EMI/Monitor, 2003

Celkový čas: 19:07

TRACK LIST: