Dnes je 15. novembra 2018, meniny má a zajtra

Barbra Streisand – One Night Only Barbra Streisand And Quartet (BRD)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 09.09.2010

Jedinečný a jediný návrat Barbry Streisand na kabaretné pódium po 48 rokoch, vychádza práve na DVD, Blu-Ray disku a v limitovanej edícii aj na DVD s bonusovým CD.

Jedinečný a jediný návrat Barbry Streisand na kabaretné pódium po 48 rokoch, vychádza práve na DVD, Blu-Ray disku a v limitovanej edícii aj na DVD s bonusovým CD. Koncert sa uskutočnil 26. septembra 2009 v New Yorku a mohlo ho sledovať len o niečo málo viac, ako 100 náhodne vylosovaných Barbriných fanúšikov z celého sveta a niekoľko pozvaných VIP hostí, čím sa stal naozaj exkluzívnou a výnimočnou záležitosťou. Barbra na koncerte predstavila skladby z posledného platinového albumu Love Is The Answer, ale aj svoje najväčšie slávne hity.

Ešte pred vložením disku do prehrávača som premýšľal nad tým, či sa vôbec dá o Barbre Streisand napísať niečo iné, než pozitívna recenzia. Čo by sa muselo udiať tak prevratné, aby táto žena sklamala? Hneď ma napadol jej famózny trojhodinový koncert, ktorý som pred štyrmi rokmi videl vo Viedni, čo bolo predstavenie, ktoré sa divákovi jednoznačne navždy zapíše do pamäte, ako jeden z najväčších hudobných zážitkov v živote. A predstava, že si teraz vychutnám Barbru, ktorej korene siahajú do susedného Rakúska na komornej scéne, vo veľmi komornom (ba priam až tesnom) prostredí, kde sa speváčka dosť reálne priblíži k svojim začiatkom, husiu kožu som mal na rukách ešte predtým, než sa celé predstavenie začalo.

One Night je vlastne akýmsi záznamom kabaretného vystúpenia americkej speváckej a hereckej legendy, ktorý mierne koketuje s dokumentom. Do tejto hladiny ho posúva fakt, že deväťdesiat minútový záznam štartuje príchodom speváčky do legendárneho newyorského podniku, pred ktorým ju víta dav nadšených fanúšikov, ktorí sa nedostali dovnútra. Vo vnútri následne zaznie niekoľko krátkych uvítacích prejavov a Streisandová spúšťa svoju show. Tu už sa viac blížime k záznamu koncertu, ktorý trvá zhruba 75. minút. Vynikajúca speváčka na malej scéne, v prítomností takých hostí ako manželka Clintonovci, či herečka Sarah Jessica Parker a ďalších, predvádza okrem spevu aj svoje herecké umenie a zabáva prítomných hostí šarmantnými vtipmi, ktoré sa hodia k zrelej dáme. Záver je opäť krátkou ukážkou odchodu speváčky z podniku, kde ju stále čakajú fanúšikovia a skandujú.

Streisandová je fenomenálna, nemožno jej absolútne nič vytknúť, jej jedinečný program je naozaj jedinečný a fantastický. Divák ho na blu ray s dokonalým obrazom a rovnako dokonalým zvukom zhltne doslova bez pohnutia. Zvuk je rozmixovaný hneď do niekoľkých formátov a obraz dosahuje maximálnu kvalitu. Ak disk sledujete na kvalitnej reprozostave a kvalitnom televízore, určite si to vychutnáte naplno.

Disk okrem koncertu prináša aj krátky bonus, v ktorom divák môže nahliadnuť na doslova pár minút do útrob podniku Village Vanguard, kde sa predstavenie uskutočnilo. Súčasťou balenia je aj booklet s preslovom Jaya Landersa a všetkými zaujímavými informáciami o projekte. Avšak aj keby išlo iba o holý záznam koncertu, tak v tejto kvalite a s touto pani umelkyňou by to bolo rovnako dobré. K tomu nemožno mať výhrady.

01. Introductions
02. Heres To Life
03. In The Wee Small Hours Of The Morning