Dnes je 23. januára 2019, meniny má a zajtra

Anastacia – Live At Last

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 21.08.2006

Niet pochýb o tom, že vďaka hŕstke spevákov sa aj populárna hudba dá stále nazvať umením. A niekoľko ľudí z tej hŕstky dokazuje, že obrovským umením.
Anastacia – Live At Last

Niet pochýb o tom, že vďaka hŕstke spevákov sa aj populárna hudba dá stále nazvať umením. A niekoľko ľudí z tej hŕstky dokazuje, že obrovským umením. Kto sa v minulom roku dostal na koncert speváčky Anastacie, či už v Bratislave, Budapešti, Viedni, či Prahe vie, o čom točím. Bol to totiž nezabudnuteľný zážitok, pričom bratislavský koncert tejto speváčky považujem za najlepší koncert roku 2005, ktorý sa na území Slovenska odohral. A bolo ich požehnane.

V súčasnosti sa speváčka vracia k svojim fanúšikom prostredníctvom geniálneho DVD, ktoré si na sklonku leta dovolím nazvať najlepším zahraničným hudobným DVD, ktoré sa na hudobnom trhu objavilo. A to hneď z niekoľkých dôvodov. Pre technicky založených divákov je dôležitá informácia o prekvapivo čistom obraze a výbornom zvuku, hoci i rozmixovanom „iba“ do formátu stereo, no znie to prekvapivo čisto a nádherne.

Drvivá väčšina fanúšikov si však užije najmä samotný koncert, ktorý väčšina z nich zažila pred rokom na petržalskom štadióne na vlastné oči. A je to deja vu, ktoré sa jednoznačne oplatí. Tak ako v Bratislave, i na tomto koncerte sa Anastacia predvádza v tej najlepšej forme, ako speváčka s veľkým S, s dokonalým hlasom, o ktorom boli mnohí presvedčení, že tak na živo ani nemôže znieť, a predsa ... A s touto divočinou utiahla hodinu a pol trvajúcu šou, počas ktorej iba párkrát zliezla z pódia, aby prehodila garderóbu.

Všetky hity, navyše v tvrdšom, rockovejšom prevedení. Skvelo uložené pesničky, ktoré od menej známych gradujú do všeobecne známych a obľúbených singlov. Fenomenálny záver prvej časti koncertu v podobe protivojnovej I Do a grandiózny záver v podobe obrovských hitov. K tomu všetkému dokonale zohraná kapela, zosynchronizovaní tanečníci a vyspievané vokalistky. Šou hodná ocenenia, zábava, ktorá graduje od prvej po poslednú sekundu a strháva (v tomto prípade diváka DVD) každou prichádzajúcou skladbou. Tá hodina a pol uteká veľmi rýchlo a stáva sa nezabudnuteľnou.

Keby Anastacia na svojom DVD neponúkla nič iné iba koncert, bolo by to dokonalé. Tento projekt však vychádza vo forme 2DVD, pričom dvojka je akýmsi sumárom toho, čo sa dialo v zákulisí. Dominuje hodinový dokument z turné. Nie, Anastacia to nerobila spôsobom „... v posteli“, ale klasickým dokumentárnym štýlom, kde komentuje jednotlivé časti koncertu, prípravu veľkolepej šou i niektoré zastávky jej celosvetovej trasy. A raz si rýpne do samotnej Madonny.

Okrem spomínaného dokumentu ďalšiu polhodinu druhého DVD tvoria alternatívne videoklipy, teda filmy , ktoré počas koncertu bežali na veľkoplošných obrazovkách, no nikdy neboli oficiálnymi videoklipmi. Takýchto skladieb divák nachádza päť. Ale k dispozícii sú i štyri oficiálne videoklipy – Everything Burns, Left Outside Alone, Pieces Of A Dream a I Belong To You (ten prvý duet s Benom Moodym, ten posledný zas s talianskym lámačom sŕdc Erosom Ramazzottim). Všetko s niekoľkými titulkami, bohužiaľ, chýbajú české, či slovenské, čo je jediný maličký nedostatok celého projektu, ktorý si však i tak zaslúži z desiatich pomyselných hviezdičiek minimálne jedenásť. Tri hodiny s Anastaciou. Pre hudobného labužníka tri hodiny, na ktoré sa nezabúda.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2006

Celkový čas: 186. minút

01. Seasons Change