Dnes je 23. júna 2018, meniny má a zajtra

Zora Jandová - Tisíckrát

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 13.03.2013

Album Tisíckrát je nadčasová nahrávka. Jandová na ňom v dosť nalinkovanej hudobnej dobe dokázala, že domáca produkcia nemusí mať ani v osemdesiatych rokoch iba punc umelej hmoty, ale že sa dá urobiť a mimoriadne pestrofarebná nahrávka
Zora Jandová - Tisíckrát

Zora Jandová (1958), herečka, speváčka a moderátorka, oslavuje v roku 2013 vedľa významného životného jubilea tiež štvrťstoročie od vydania svojej prvej dlhohrajúcej platne vo vydavateľstve Supraphon. 30-ročná Zora vtedy ponúkla poslucháčom pestrý album Tisíckrát, ktorý obsahuje napríklad monumentálnu hitovú baladu Tisíckrát či duety s hereckými kolegami Jiřím Schmitzerom, Martinom Stropnickým a Markom Ebenom. Na väčšine skladieb sa interpretka, po boku svojho manžela Zdenka Mertu podieľala aj autorsky. Spomínam si celkom presne na rok 1988, keď vyšiel tento album Zory Jandovej a mne ho otec priniesol zo služobnej cesty v Prahe na magnetofónovej kazete. Tešiac sa na nového Davida, alebo Zagorovú som bol v tom čase dosť sklamaný. Celkom presne si však pamätám aj ten moment, keď som kazetu vložil magnetofónu a prvý raz som si prehral obe strany. Vzápätí som si to pustil od začiatku a dnes to už viem aj presnejšie pomenovať. V tej chvíli ten 14-ročný chlapec začal inak vnímať hudbu.

Dnes som za túto nahrávku nesmierne vďačný a za tých neuveriteľných 25 rokov som ju veľakrát plánoval nájsť medzi ostatnými kazetami a prehrať si ju. Po nežnej už k tomu nikdy nedošlo. Keď sa napokon Supraphon chystal ešte na jeseň uvoľniť túto nahrávku do digitálneho predaja, veľmi som sa potešil. Na jar som sa toho dočkal a dá sa povedať, že história sa opakuje. Už niekoľko dní sa mi ten album točí v aute a neviem sa ho nabažiť.

Album Tisíckrát je nadčasová nahrávka. Jandová na ňom v dosť nalinkovanej hudobnej dobe dokázala, že domáca produkcia nemusí mať ani v osemdesiatych rokoch iba punc umelej hmoty, ale že sa dá urobiť a mimoriadne pestrofarebná nahrávka. Jandová prostredníctvom trinástich piesní dokazuje, že dokáže absolútne dokonale zaspievať šansón, baladu i popový kolovrátok, pričom každá jedna z pesničiek znie i v roku 2013 rovnako moderne a jedinečne, ako znela v roku 1988, keď pôvodne vyšli.
Zora Jandova - Tisíckrát

Autorsky na pesničkách prevažne podieľala dvojica Merta – Jandová, jedna skladba (Loučení – Breaking Hearts) je z repertoáru Eltona Johna, jedným textom prispela Jiřina Fikejzová, Zdeněk Merta vypomáha i ako vokalista, ale zaujímavé je, že Jandová na tú dobu dosť netradične pred mikrofón dostala hereckých kolegov, pričom Jiřím Schmitzerom si strihla veselý popový duet, s Martinom Stropnickým zas silnú baladu a s Marekom Ebenom zas predstavuje akýsi pop-folkový pokus, ktorý vyšiel naozaj nádherne. Zaujímavý je aj z dnešného pohľadu fakt, že do pesničky Takoví jsme byli autor Zdeněk Merta vsamploval kúsok z balady The Boxer dvojice Simon and Garfunkel.

Neuveriteľne veľa nečakaných momentov prináša tento album. Ide v drvivej väčšine o veci, ktoré dokážu nadchnúť aj z dnešného pohľadu, neunavujú, skôr veľmi príjemne prekvapujú. Tisíckrát je excelentný album, ktorý bol vo svojej dobe nadčasový a zo súčasného pohľadu je geniálny. Nie je problém otočiť ho i tisíckrát.

Album Tisíckrát si môžete zabezpečiť v digitálne forme, keďže ho vydavateľstvo Supraphon (spolu s viac ako 3 000 ďalšími titulmi zo svojho archívu) sprístupnilo prostredníctvom online obchodu www.supraphonline.cz. Pesničky možno sťahovať v dvoch formátoch, pričom kvalita skladieb vo formáte FLAC (za mierne vyššiu cenu) sa rovná kvalite CD. Novinkou je zadná strana obalu a booklet, ktoré si kupujúci sťahuje rovno so zakúpeným albumom. Ďalšou novinkou je, že ukážku každej skladby na supraphonline.cz si môžete vypočuť 2x po pol minúte. Po zakúpení albumu si ho môžete sťahovať bez obmedzenia počtu stiahnutí.

Vydavateľstvo: Supraphon Linky: SUPRAPHONLINE

01. Jak káva se smetanou
02. Tisíckrát