Dnes je 23. októbra 2018, meniny má a zajtra

Vladimír Dvořák a Jiřina Bohdalová v Televarieté (online album)

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 10.12.2014

Televízna šou s medzinárodným obsadením. Archívny klenot opäť dostupný v digitálnej podobe.

Televarieté bol v roku 1970 nápadom Vladimíra Dvořáka, vtedajšieho šéfredaktora televíznej zábavy. V rokoch 1971 – 1976 bol však jeho pôvodne ambiciózny projekt rôzne upravovaný a okliešťovaný, až bol v roku 1976 určený na zánik.

V tej dobe bol už Vladimír Dvořák iba radovým dramaturgom Československej televízie, no napriek tomu sa nemienil zmieriť so zánikom programu a prišiel s ďalšími nápadmi. Snažil sa dostať do programu maximum humoru v kombinácii s hudobnými a varietnými číslami a tiež sa snažil obnoviť úlohy moderátorov, ktorých predošlá dramaturgia zrušila. Tej úlohy sa vtedy ujala dvojica už dávno overená a medzi ľuďmi veľmi obľúbená – Vladimír Dvořák a Jiřina Bohdalová . Nové diely Televarieté postupne získavali na popularite, darilo sa do nich pozývať umelcov z celého sveta, nielen zo zemí socialistického tábora, ale aj z Francúzska, Talianska, či západného Nemecka. Vladimírovi Dvořákovi sa darilo do svojich textov prepašovať čoraz viac aj kritické glosy na vládnucu garnitúru, ktoré diváci vždy radi privítali.

Hodnotenie albumu: Nadčasový humor dvojice Dvořák – Bohdalová opäť ožíva prostredníctvom digitálneho uvedenia dvoch albumov, ktoré vo svojej dobe zachytávali to najlepšie z obľúbeného televízneho programu. Ide výlučne o hovorené slovo, či už o scénky, v ktorých vystupovala uvedená dvojica, alebo o sprievodné slovo, ktorým konferovali spomínaný program. Nahrávky dokazujú Dvořákov zmysel pre humor a Bohdalovej herecké umenie. V prvom prípade ide o humorné bonmoty, ktoré ani rokmi nestratili nič na svojej vtipnosti a dá sa na nich zasmiať aj v tomto storočí. Skutočne vzácne a jedinečné. Bohdalovej herecký talent tu vyniká v jej hlasovom prejave, pričom nádherne dokazuje, že nie je nutné ju hneď vidieť, aby sa poslucháč bavil. Bohdalová je jednoducho kráľovná a je jedno, aké etapa dejín sa píše. Spomínate si na to, ako sme sa tešili na Silvestre, v ktorých dvojica vystupovala? O pár dní je tu koniec roka a toto je ideálna nahrávka (nielen) na posledný deň v roku.

Ako si kúpiť tento album: Albumy Televarieté si môžete zabezpečiť v digitálnej forme, keďže ich vydavateľstvo Supraphon (spolu s viac ako 90 000 ďalšími titulmi zo svojho archívu a ďalšími titulmi vydavateľstva Popron, či Universal Music – vrátane zahraničného katalógu, tohto zahraničného vydavateľského koncernu) sprístupnilo prostredníctvom online obchodu www.supraphonline.cz. Pesničky možno sťahovať v dvoch formátoch, pričom kvalita skladieb vo formáte FLAC (za mierne vyššiu cenu) sa rovná kvalite CD. Samozrejmosťou je zadná strana obalu a booklet, ktoré si kupujúci sťahuje rovno so zakúpeným albumom. Ďalšou novinkou je, že ukážku každej skladby na supraphonline.cz si môžete vypočuť 2x po pol minúte. Po zakúpení albumu si ho môžete sťahovať bez obmedzenia počtu stiahnutí. Supraphonline.cz je veľmi jednoduché, zrozumiteľné a rýchle sťahovanie s množstvom spôsobov platenia, od prevodu v banke, až po platbu platobnou kartou, čo uľahčuje nákup zahraničným kupujúcim. Stiahnuté skladby si môžete napáliť na CD a pre zberateľov je tu tak možnosť vytvoriť si archív v CD kvalite a s titulmi, ktoré bežne nie sú na trhu. Tento titul je dostupný výlučne v digitálnej forme na supraphonline.cz.

Linky:

SUPRAPHONLINE – ALBUM 1

SUPRAPHONLINE – ALBUM 2 Filmovy.sk