Dnes je 18. júla 2019, meniny má a zajtra

Věra Martinová – Dál jen vejdi

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 18.07.2012

Debutový album českej country speváčky Věry Martinovej možno právom považovať za to najlepšie, čo má vo svojej diskografii.
Věra Martinová – Dál jen vejdi

Pri našich pravidelných prechádzkach pomedzi československé albumy rokov minulých, ktoré si dnes môžete zadovážiť prostredníctvom digitálneho obchodu vydavateľstva Supraphon, sme sa dostali aj k debutovému albumu českej country speváčky Věry Martinovej, ktorý možno právom považovať za to najlepšie, čo má vo svojej diskografii, aj keď je pravda, že speváčka sa na svojich albumoch vždy snažila držať vysokú úroveň materiálu a vždy sa jej to darilo. Tak dokonalý komplet a navyše s takým obrovským množstvom hitov, ktoré sa hrali medzi popovými hitmi minulej doby veľmi často a hrajú sa dodnes sa na domácej hudobnej scéne nepodarilo urobiť hádam nikomu inému, ale neskôr ani jej samotnej.

V tejto chvíli ma naozaj úprimne mrzí, že som si ešte svoju zbierku gramoplatní nepresťahoval z rodného mesta do Bratislavy. Medzi stovkami albumov je aj tento vynikajúci album Věry Martinovej, ktorý som pred rokmi zbiehal na gramofóne vo svojej izbe neustále dookola. A určite nie preto, že by som bol country fanúšikom. Už v tej dobe ma nadchlo to jedinečné spojenie nádherného ženského hlasu a country, ktoré Martinová v tej dobe osmahla pre mňa tak milovaným, či skôr dostupným popom a ukázala mi, že country nemusí byť nutne iba gitarka a vatra, ale pri šikovnej produkcii to môže byť materiál schodný pre široké publikum.

Dnes sú už takého žánrové spojenia bežné, vtedy boli skôr nemysliteľné. Martinovej sa to však podarilo urobiť veľmi nežne, navyše s úctou k obom žánrom a preto je celkom pochopiteľné, že na deväť z dvanástich piesní som si spomenul hneď po prečítaní názvu. Ono v podstate si dovolím povedať, že Martinová svoj debut Dál jen vejdi môže kľudne označovať aj za svoje prvé best of.
Věra Martinová-Dál jen vejdi

Aby som sa však vrátil k prvotnej polemike nad zbierkou gramoplatní. To, že tento album nemám pri seba mi momentálne nedovoľuje presne určiť rok jeho vydania. Na stránkach digitálneho obchodu vydavateľstva Supraphon sa uvádza rok 1996 a rovnaký rok je uvedený aj na oficiálnej internetovej stránke speváčky. Podľa mňa je však toto rok opätovného vydania už vo vydavateľstve Popron Music, kde album vyšiel prvý raz aj na klasickom CD. Neviem, aké dohody existujú a je možné, že rok 1996 sa na ich základe stal oficiálnym, ale podľa mňa album pôvodne vyšiel koncom osemdesiatych rokov, možno v roku 1989, možno o rok skôr. Nie je však potrebné nad polemizovať do hĺbky (aj keď pri najbližšej ceste domov si to zo zvedavosti preverím), dôležitý je obsah. A tým Věra Martinová svojho času naozaj veľmi prekvapila.
Věra Martinová - Toulavý džíny

Hudobne sa na albume podieľalo niekoľko autorov, dominantným však bol Pavel Krejča a aj vďaka nemu sa Martinovej podarilo vyskladať album s tuctom piesní, z ktorých desať bolo autorsky pôvodných. Označenie country-pop je už asi zrejmé. Speváčka mala pri vzniku pesničiek na svojom debutovom albume šťastie aj na autorov textov, medzi ktorými dominovali mená ako Miroslav Černý, Michal Bukovič, Eduard Krečmar, Jaroslav Machek, ale aj Karel Šíp. Všetkým sa podarilo napísať pre Martinovú veľmi citlivé a zároveň veľmi chytľavé texty. Martinovej prejav iba potvrdil jej postavenie na hudobnej scéne a silné texty obalené do vydarených melódií, interpretované jej vynikajúcim hlasom a naplno uveriteľným prejavom urobili z tohto albumu vynikajúcu a nesmrteľnú klasiku.
Věra Martinová - Až na vrcholky hor

Ako si kúpiť album Dál jen vejdi:

Debutový album prvej dámy českej country Věry Martinovej vydavateľstvo Supraphon (spolu s viac ako 3 000 ďalšími titulmi zo svojho archívu) sprístupnilo prostredníctvom online obchodu www.supraphonline.cz. Na rozdiel od iných obchodov s hudbou získate v Supraphone kompletný album, vrátane pôvodného obalu. Pesničky možno sťahovať v dvoch formátoch, pričom kvalita skladieb vo formáte FLAC (za mierne vyššiu cenu) sa rovná kvalite CD. K stiahnutiu v tomto formáte dostávate skladby vo formáte mp3 automaticky k tomu.

01. Dál jen vejdi (Angel Of The Morning)
02. Brzy bude ráno
03. Zítra další vlaky pojedou